סיימו פנקס: השחקנים שגילגלו הכי הרבה כסף על גבם

לוקאקו פוגבה
לוקאקו פוגבה | aaaaaa

מחליפים קבוצות ורושמים תגי מחיר משוגעים. מלוקאקו ועד בייל, מדי מריה ועד סוארס. אז איפה רונאלדו נמצא והאם הכל שמור בכלל לאמבפה? תוציאו מחשבון

(גודל טקסט)

רומלו לוקאקו טיפס השבוע לטופ. הבלגי חתם במנצ'סטר יונייטד והגשים שאיפה להשתייך למועדון צמרת. על הדרך הוא גם הפך לאחד הבכירים שעל גבו השתלשלו סכומי ההעברה הגבוהים בהיסטוריה. אז מי עדיין מקדים אותו ומי השחקן שנושא על גבו את סכומי ההעברה הגבוהים ביותר?

את הפסגה מוליך אנחל די מריה. קשר פאריס סן ז'רמן שעוד עתיד לעבור הקיץ ליעד חדש כשעל פי דיווחים אינטר חושקת בו, רשם מעברים על שמו בסך כולל של 152.15 מיליון ליש"ט. הוא הגיע לבנפיקה מרוסאריו סנטרל ב-6.8 מיליון ליש"ט, המשיך לריאל מדריד ב-28.05 מיליון ליש"ט ב-2010 ונמכר ב-2014 למנצ'סטר יונייטד ב-63.75 מיליון ליש"ט בעונה שיעדיף לשכוח. מיד אחריה נדד לפאריס ב-53.55 מיליון ליש"ט.

אז לוקאקו אמנם הגיע כדי לתפוס את המשבצת של זלאטן איברהימוביץ' במנצ'סטר יונייטד, אבל השבדי עדיין במקום השני בטבלת מגלגלי הסכומים על גבו. זה התחיל במעבר ממאלמו לאייאקס ב-6.63 מיליון ליש"ט, נמשך בנדידה ליובנטוס עבור 13.6 מיליון ליש"ט והמשיך באינטר ששילמה 21.08 מיליון ליש"ט עבור הכוכב השבדי. ברצלונה שילמה עליו 59.08 מיליון ליש"ט רק כדי שלא יסתדר עם פפ גווארדיולה ומילאן חטפה אותו בסך כולל של 25.5 מיליון ליש"ט. פאריס סן ז'רמן היתה האחרונה לשלם על החלוץ הוותיק כשהעבירה למילאן 17.85 מיליון ליש"ט לפני שעבר כשחקן חופשי לשדים האדומים.

במקום השלישי ניצב גונסאלו היגוואין שנדד ב-119.85 מיליון ליש"ט בין ריבר פלייט, ריאל מדריד, נאפולי ויובנטוס. את המקום הרביעי תופס כעת לוקאקו עם סכום כולל של 117.78 מיליון ליש"ט ומקדים רק במעט את חאמס רודריגס שהספיק לעבור בין קבוצות עבור 116.99 מיליון ליש"ט ורק השלים מעבר בהשאלה לשנתיים אצל באיירן מינכן.


לוקאקו, מטפס בכל פינה (יונייטד, רשמי)


די מריה, הכי יקר על הגב שלו (AFP)

ניקולאס אנלקה במקום השישי עם 108.26 מיליון ליש"ט ברזומה ולא מעט קבוצות, לואיס סוארס ניצב גם הוא ברשימה עם 99.04 מיליון ליש"ט ואפילו שני פורשים בדמות הרנן קרספו שעבר בין ריבר פלייט, פארמה ולאציו עבור 101.38 מיליון ליש"ט וניצב במקום השביעי וחואן ורון שרשם על גבו 98.6 מיליון ליש"ט. את העשירייה סוגר גארת' בייל שעבר לטוטנהאם מסאות'המפטון ורשם על הגב מעבר עתק לריאל מדריד עבור 86 מיליון ליש"ט. איפה כריסטיאנו רונאלדו? אולי כדאי לו לדרוש עזיבה בקרוב כדי לתפוס עוד פסגה.

אגב בטבלת ההעברות היקרות בהיסטוריה, לוקאקו טיפס למקום החמישי בכל הזמנים והשאיר מאחור את לואיס סוארס. שם רונאלדו ניצב שלישי עם 80 מיליון ליש"ט שהם 94 מיליון יורו ששולמו למנצ'סטר יונייטד עבורו. גארת' בייל נמצא במקום השני ואת הפסגה עדיין מוביל בגאון פול פוגבה עם 105 מיליון יורו (89.3 מיליון ליש"ט) שעבר בקיץ החולף מיובנטוס ליונייטד. את הפסגה הזו ינפץ מישהו תהיו בטוחים. אולי יהיה זה רונאלדו או שבכלל קיליאן אמבפה.


המחיר הגבוה בהיסטוריה שמור לו? אמבפה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי