כמה טוב שהפרמייר-ליג חזרה: צפו ב-3:4 של ארסנל על לסטר

אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו | Gettyimages

היה שווה לחכות לפתיחת הליגה האנגלית. לקאזט כבש בבכורה כעבור דקה וחצי, טעות של צ'ך הובילה לשוויון וג'יימי וארדי הבקיע צמד בדרך ל-3:2 לשועלים, אלא שראמזי וז'ירו קבעו מהפך דרמטי דקות לפני הסיום

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

 כמה חיכינו לחזרת הפרמייר-ליג והערב זה קרה, ועוד איך קרה. הליגה האנגלית יצאה לדרך עם 3:4 פשוט משוגע של ארסנל על לסטר, במשחק בו היא כבר פיגרה פעמיים ורק הודות לשני שערים דרמטיים הפכה והשיגה שלוש נקודות ראשונות העונה.

לסטר, אולי האלופה המפתיעה ביותר של הממלכה מלפני שנתיים, לא ביצעה שינויים גדולים בסגל הקבוצה במהלך הקיץ והרכש המשמעותי ביותר שהגיע הוא קלצ'י איהנאצ'ו, החלוץ שנרכש ממנצ'סטר סיטי וכלל לא פתח, והייתה קרובה לניצחון כמו שלא רואים כל יום, אלא שארון ראמזי ואוליבייה ז'ירו בדקות 83 ו-85 קבעו מהפך ו-3:4 דרמטי ענק לארסנל.

את העונה שעברה החלה ארסנל בהפסד ביתי 4:3 לליברפול, והשנה הגיע התיקון. גם ללא אלכסיס סאנצ'ס הפצוע, שגם כך מעוניין לעוזב, היא הציגה את הרכש מליון אלכסנדר לקאזט שכבר אחרי דקה וחצי כבש את שער הבכורה בפרמייר-ליג. לצערה של ארסנל דווקא השוער הוותיק פטר צ'ך שגה בדקה החמישית ואפשר לאוקזאקי להשוות, ובמהרה המהפך הושלם מטעות בהגנה שג'יימי וארדי ניצל כדי לכבוש מקרוב.

שניות לפני השריקה למחצית הצליח דני וולבק לאזן וקבע שארסנל תרד להפסקה ב-2:2, אלא שהתותחנים עלו בצורה מהוססת למחצית השנייה ו-וארדי הפך לראשון העונה שכובש צמד וקבע 2:3 ללסטר. הסוף? ממש לא. ונגר הלך על כל הקופה בלית ברירה והעלה מהספסל את ארון ראמזי ואוליבייה ז'ירו, וזה השתלם לו כאשרר הוולשי כבש ראשון בדקה ה-83 והצרפתי בנגיחה קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-85. פתיחה מדהימה לעונה.


איזו פתיחה לעונה. ז'ירו חוגג את הניצחון (Gettyimages)

מהלך משחק
דקה 2, 0:1 לארסנל: אלכסנדר לקאזט, מכונת השערים שהגיעה ללונדון מליון, התמקם היטב ברחבה והכדור שהגובה על ידי אלנני מצא את ראשו. שער בכורה מהיר לצרפתי.


דקה וחצי בפרמייר-ליג הספיקה לו. לקאזט (Gettyimages)


דקה 5, לסטר משווה ל-1:1:
 פתיחה מדהימה לפרמייר-ליג. כדור קרן של השועלים מצא את ראשו של מגווייר, שניצל טעות קשה של צ'ך והעביר לאוקזאקי שמקרוב הרשית.

דקה 27: קצב מהיר מאוד למשחק וארסנל לוחצת יותר ויותר על שערו של שמייכל. הזדמנות טובה הייתה לקולאסינאץ' שמצא את עצמו לבד רחבה, אך האחרון בעט לא מספיק טוב והכדור נהדף לקרן.

דקה 29, 1:2 ללסטר: מהפך מדהים של האורחים. איבוד כדור רשלני איפשר לאולברייטון לדהור על קו שמאל, רוחב נפלא שלו הותיר את צ'ך חסר אונים וג'יימי וארדי בעט מקרוב לרשת.


וארדי משלים את המהפך (Gettyimages)


דקה 45, ארסנל משווה ל-2:2:
שניות לפני השריקה למחצית, התותחנים הצליחו לאזן. לקאזט הוריד לקולאסיניץ' במרכז הרחבה, הרכש משאלקה מסר לוולבק שגלגל לשער חשוף.

דקה 56, 2:3 לסטר! ארסנל עלתה די מהוססת למחצית השנייה וריאד מאחרז כמעט ניצל זאת, אבל מצא את צ'ך מוכן והכדור נהדף לקרן מימין. משם זה כבר הסתיים ברשת, כאשר האלג'יראי הגביה ו-וארדי שם את הראש בזמן והשלים צמד כדי להשיב את היתרון לשועלים.


וארדי. צמד גדול באמירויות כבר במחזור הפתיחה (Gettyimages)

דקה 63: אוקסלייד-צ'מברליין בכדור עומק שם את ביירין באחד על אחד, אלא ששמייכל שוב היה דרוך וסגר נהדר את השער.


דקה 83, ארסנל משווה ל-3:3:
התותחנים שוב מצליחים לחזור. מורגן הרחיק בצורה רעה מכדור קרן, הכדור נחת אצל ג'אקה שהגביה למרכז הרחבה והמחליף ארון ראמזי נותר ללא כיסוי ובעט לפינה הרחוקה ופנימה.

דקה 85, 3:4 משוגע לארסנל! פשוט מדהים מה שקורה באמירויות. קרן של ג'אקה מימין מצאה את ראשו של המחליף אוליבייה ז'ירו, שנגח למשקוף ופנימה. 


ז'ירו משתולל מרוב אושר (Gettyimages)

הרכבים
ארסנל: פטר צ'ך, רוב הולדינג (אוליבייה ז'ירו, 67), נאצ'ו מונריאל, סיאד קולאסינאץ', הקטור ביירין, מוחמד אלנני (ארון ראמזי, 67), גרניט ג'אקה, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין, מסוט אוזיל, דני וולבק (ת'יאו וולקוט, 75), אלכסנדר לקאזט.

לסטר סיטי: קספר שמייכל, דני סימפסון, ווס מורגן, הארי מגווייר, כריסטיאן פוקס, וילפרד נדידי, מאטי ג'יימס (קלצ'י איהנאצ'ו, 82), ריאד מאחרז, מארק אולברייטון (דמראיי גריי, 88), שינג'י אוקזאקי (דניאל אמארטי, 72), ג'יימי וארדי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי