צפו בתקציר: 0:1 לליברפול על פאלאס, ארסנל הפסידה לסטוק

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | צילום: AFP

רגע לפני הגומלין מול הופנהיים, מאנה העניק ניצחון ראשון למייטי רדס אחרי מהלך קבוצתי. שער של חסה נתן לפוטרס ניצחון ליגה ראשון. חשבו חמד רשם 24 דקות כמחליף ב-2:0 של ברייטון בלסטר. אוקזאקי ומגווייר כבשו

(גודל טקסט)
אחרי הניצחון של מנצ'סטר יונייטד בסוונזי, המחזור השני בפרמייר-ליג ממשיך הערב (שבת) כשבמוקד ליברפול השיגה ניצחון ראשון ליגה ראשון באנפילד כשגברה 0:1 על קריסטל פאלאס, ארסנל הפסידה 1:0 בסטוק, ווסט ברומיץ' נותרה מושלמת ותומר חמד וברייטון רשמו הפסד נוסף. 


ליברפול – קריסטל פאלאס 0:1
רגע לפני שיארחו את הופנהיים במסגרת הגומלין בפלייאוף העלייה  לליגת האלופות, רשמו המייטי רדס ניצחון ליגה ראשון. ללא פיליפה קוטיניו שנשאר שוב מחוץ לסגל ולמרות שיורגן קלופ עלה בהרכב משני, ליברפול שלטה מהרגע הראשון. המארחים הגיעו להזדמנויות, אך לא הצליחו להגיע להזדמנויות. בצד השני, שחקניו של פרנק דה בור ניסו לעקוץ.




הקצב נמשך עד הדקה ה-60, ואז קלופ זרק למערכה את מוחמד סלאח ובהמשך גם את דומיניק סולאנקה. השניים שדרגו משמעותית את ההתקפה של המארחת והדבר בא לידי ביטוי כשבדקה ה-73 סאדיו מאנה פרץ משמאל והתחיל מהלך התקפי שהסתיים במסירה של סולאנקה אליו והקמרוני העלה את קבוצתו ל-0:1 עם בעיטה מתוך הרחבה. ליברפול המשיכה ללחוץ, אך התוצאה נשמרה עד הסיום, הרבה בזכותו של הנסי.



קוטיניו לא בסגל, אבל האוהדים נחושים (Gettyimages)


הרכבים

ליברפול: סימון מיניולה, רגנאר קלאבן, ז'ואל מאטיפ, אנדרו רוברטסון, ג'ו גומז, ג'יימס מילנר (דומיניק סולאנקה 71), ג'ורג'יניו ווינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, דניאל סטארידג' (מוחמד סלאח 60), רוברטו פירמינו (דיאן לוברן 90), סאדיו מאנה.


קריסטל פאלאס: וויין הנסי, סקוט דאן, ג'ואל וורד, פטריק ואן אאנהולט (ג'פרי שלופ 84), טימותי פוסו-מנסה, ג'ייסון פונצ'ון (ג'יימס מקארתור 73), אנדרוס טאונסנד, לוקה מילבוייביץ' (סוליי קאיקאי 77), רובן לופטוס-צ'יק, כריסטיאן בנטקה.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק נפתח בדקת דומייה לזכר הקורבנות בברצלונה.



דקת הדומייה לזכר הקורבות בברצלונה (Gettyimages)


דקה 10: מילנר פרץ משמאל, חתך למרכז ובעט לשער, ישר לידיים של הנסי.


דקה 15: רוברטסון הגביה כדור נהדר משמאל. הנסי יצא רע ומאטיפ הגיע ראשון, אך נגח החוצה.



דקה 16: כדור עומק הגיע למאנה, שבעט לידיים של הנסי.


דקה 28: סטארידג' בעט כדור חזק מכ-20 מטרים, מעל השער של הנסי.




סטארידג'. הזדמנות מחוץ לרחבה (AFP)



דקה 35: הגבהה משמאל הגיעה למאנה, שבעט רע מחמישה מטרים לידיים של הנסי.



דקה 40: בעיטה של פירמינו מחוץ לרחבה נהדפה על ידי הנסי, פאלאס יצאה למתפרצת שהסתיימה אצל פונצ'ון שבעט חזק מתוך הרחבה, אך מיניולה הדף נהדר.


דקה 52: כדור חופשי של מילנר מקצה הרחבה חלף מטרים ספורים מעל המשקוף של פאלאס.



דקה 54: טאוסונד פרץ משמאל, נכנס לרחבה והעביר כדור רוחב לבנטקה, אך החלוץ הבלגי בעט גבוה מדי מחמישה מטרים.



דקה 59: הנדרסון קיבל כדור ממאנה ובעט מכ-18 מטרים, הנסי הדף. 



דקה 73: 0:1 לליברפול. מאנה פרץ משמאל והתחיל התקפי שהסתיים במסירת עומק של סולאנקה אליו. הקמרוני בעט מתוך הרחבה והעלה את המייטי רדס ליתרון.




מאנה חוגג את שער הניצחון (AFP)


דקה 88: מתפרצת של האדומים הגיעה לסולאנקה, שבעט מקרוב ונהדף על ידי הנסי.



דקה 89: רוברטסון בעט מקצה הרחבה ונהדף על ידי הנסי לקרן.



סטוק – ארסנל 0:1

אחרי שנזקקו לשער ניצחון בדקה ה-85 במחזור שעבר, הפעם המזל לא היה עם התותחנים שרשמו הפסד ליגה ראשון כבר במחזור השני, משער בהופעת הבכורה של הרכש הטרי חסה רודריגס. שחקניו של ארסן ונגר היו עדיפים במחצית הראשונה, אך ג'ק באטלנד היה במקום כדי להציל מצבים קורצים של דני וולבק וארון ראמזי.



חסה. הופעת בכורה חלומית (AFP)


הרגע של סטוק הגיע בדקה ה-47 כשסיידו בראהינו שלח כדור עומק לחסה, שבעט מקרוב לרשת של פטר צ'ך את ה-0:1 ואת שערו הראשון בפרמייר-ליג. בכורה מוצלחת לחלוץ הספרדי שמושאל מפאריס סן ז'רמן, ומקווה להתניע מחדש את זה הקריירה. בתגובה התותחנים הפעילו לחץ רב בצד השני, אך לא הצליחו למצוא את הרשת והתוצאה נשמרה עד שריקת הסיום.

 

לסטר – ברייטון 0:2
השחפים ידעו שלא יהיה להם קל בפרמייר-ליג, ואחרי שהפסידו במחזור הפתיחה 2:0 למנצ'סטר סיטי רשמו הערב הפסד נוסף בתוצאה דומה לקבוצתו של קרייג שייקספיר. כבר בתחילת המשחק פרץ ריאד מאחרז מימין, חתך למרכז ובעט לשער, אך נהדף על ידי מת'יו ראיין. שינג'י אוקזאקי היה שם כדי להשתלט על הריבאונד ולהעלות את קבוצתו ל-0:1 אחרי 52 שניות בלבד.



יוטון. לא קל בפרמייר-ליג (Gettyimages)


בדקה ה-54 הארי מגווייר נגח כדור קרן לרשת של השחפים והכפיל את היתרון ל-0:2. גם תומר חמד שעלה מהספסל בדקה ה-66 במקום גלן מארי לא הצליח להושיע והתוצאה נשמרה עד הסיום. 0:2 ללסטר, שרשמה ניצחון ליגה ראשון ב-2017/18. 



סאות'המפטון – ווסטהאם 2:3

הדרמה של המחזור. סאות'המפטון רשמה ניצחון ליגה ראשון העונה עם שער בתוספת הזמן ולאחר שאיבדה יתרון של שני שערים. הקדושים  היו צריכים 11 דקות עד שכדור של ניית'ן רדמונד מצא את מנולו גביאדיני שהעלה את קבוצתו ל-0:1. ואם הפיגור בתוצאה לא הספיק לפטישים, בדקה ה-33  מרקו ארנאוטוביץ' פגע במפרק בג'ק סטיבנס והשאיר אותם בעשרה שחקנים אחרי שראה את הכרטיס האדום.

בדקה ה-38 דושאן טאדיץ' דייק מהנקודה הלבנה והפך את זה ל-0:2 ורגע לפני השריקה להפסקה מיקאל אנטוניו בעט חזק ונהדף על ידי פרייז'ר פורסטר, אך חאבייר "צ'יצ'אריטו" הרננדס היה במקום כדי לכבוש את שער הבכורה שלו מאז חזר לפרמייר-ליג ולצמק ל-2:1.


 


צ'יצ'אריטו. גם הצמד שלו לא עזר (Gettyimages)
 
 

המקסיקני החזיר את התקוות לסלאבן ביליץ' כשלמרות החיסרון המספרי השווה ל-2:2 ככשוב השתלט על ריבאונד, הפעם של דיאפרה סאקו. לצערם של הפטישים, הרכש פאבלו סבאלטה גרם לפנדל בדקה ה-91 וצ'ארלי אוסטין קבע 2:3 מהנקודה הלבנה וניצחון ליגה ראשון לקדושים.




בורנמות' – ווטפורד 2:0 

הקבוצה של אדי האו נותרה עם אפס נקודות וללא שער זכות גם בתום המחזור השני. מרקו סילבה וחבורתו היו יותר מסוכנים וחיכו עד הדקה ה-73 אז הברזילאי רישרליסון, בהופעת הבכורה שלו בהרכב בפרמיירליג, דחק פנימה את הראשון. ארבע דקות לסיום הפציץ אטיין קאפו המחליף את השני בבעיטת יעף אדירה מחוץ לרחבה.  הצרעות כרגע עם ארבע נקודות משש אפשריות. 


 

ברנלי – ווסט ברומיץ' 1:0 

לא קל יום צ'לסי. הקבוצה שהייתה אחראית לסנסציה הגדולה של המחזור הראשון לא יכלה בבית לברומיץ' ששמרה על מאזן מושלם. האל רובסון קאנו הוולשי נכנס בדקה ה-63 וכעבור שמונה דקות כבש את שער הניצחון. הערב ההזוי של רובסון קאנו נמשך שש דקות לסיום עם אדום מפוקפק לאחר שהשופט סבר ששלח מרפק לעברו של מתיו לוטון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי