"מנצ'יני היה מגיע הביתה, מסתכל בראי ורב גם עם עצמו"

רוברטו מנצ'יני עם מריו באלוטלי
רוברטו מנצ'יני עם מריו באלוטלי | טוויטר

שוער נבחרת אירלנד ומנצ'סטר סיטי לשעבר, שיי גיבן, פרסם אוטוביוגרפיה בה התייחס לתקופתו תחת האיטלקי: "האליפות הייתה הישג, אבל למה לריב בשביל זה עם כולם"? וגם: איך חגגו שחקני אינטר את פיטוריו ב-2008?

(גודל טקסט)
שוער נבחרת אירלנד בעבר ובין היתר מנצ'סטר סיטי, שיי גיבן, פרסם ספר מרתק על הקריירה שלו בשם "Shay: Any Given Saturday". בין היתר פרסם גילויים על עידן רוברטו מנצ'יני במנצ'סטר סיטי. הוא גילה ששמע כי שחקני אינטר הלכו לבלות עד אור הבוקר במועדון ריקודים במילאנו כששמעו שמנצ'יני פוטר מהקבוצה שלהם ב-2008. לדבריו הוא מעולם לא הסתדר עם מנצ'יני וב-2011 כשהוא עזב את הקבוצה הוא רצה גם לחגוג במועדון לילה.


לדברי גיבן, מנצ'יני לא הבין שמאמן צריך לעבוד עם השחקנים שלו כדי למקסם אותם גם אם הוא לא רצה את חלקם, אבל מנצ'יני רב עם כולם בסיטיזנס. מהשחקנים (ובהם גם מריו באלוטלי) ועד עובדים במגרש, אנשי הצוות שלו, פיזיותרפיסטים, איש הקיטמן, עובדים בחנות ובחניון של המועדון. הוא אפילו כתב: "לדעתי מנצ'יני היה מגיע הביתה מסתכל בראי ורב גם עם עצמו".



גיבן מתאר את המצבים שהיו מדי בוקר במתקן האימונים של הקבוצה: "מנצ'יני היה יושב על אופני ספורט ומדווש. הפיזיותרפיסט היה מגיע לדווח לו על המצב של כל שחקן וזה פתח כל בוקר מלחמת עולם שלישית. הכי משוגע זה שהוא רב עם כולם כל השבוע וביום ראשון היה הולך לכנסיה במנצ'סטר והופך לקתולי אדוק".


Roberto Mancini fell out with EVERYBODY at Manchester City — not just me, reveals Shay Given in new book #MCFChttps://t.co/7k7hWpRXLCpic.twitter.com/yfakjvLSyp

— Mirror Football (@MirrorFootball) October 15, 2017


"אחרי שמארק יוז פוטר מנצ'יני הגיע למועדון והקריא מפתק באנגלית מגומגמת, ידענו מהרגע הראשון שהולך להיות קשה איתו. בארבעת המשחקים הראשונים ניצחנו ולא ספגתי בשלושה מהם. שלא תבינו לא נכון, זכינו איתו באליפות וזה היה הישג, אבל לא חשבתי שהוא היה צריך לריב בשביל זה עם כולם".


על נסיבות העזיבה את סיטי כתב גיבן: "נפצעתי במשחק מול ארסנל בכתף ונזקקתי לשיקום ארוך. אבל אז ג'ו הארט חזר מברמינגהאם והסתבר לי שהוא הבחירה הראשונה של מנצ'יני. מאוד אהבתי את כל אנשי סיטי, אבל ממנצ'יני פשוט לא היה לי אכפת, אני חושב שזה היה הדדי. הוא אמר עלי קודם שאני בין חמשת השוערים הכי טובים בעולם. איך זה הגיע לכך שהפכתי להיות אחת מחמשת הפאקינג גרועים בעולם אצל המאמן? אני לא יודע".


מנצ'יני.
מנצ'יני. "אפילו עם עצמו הוא יכול לריב" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי