ראיולה: "בעלי הקבוצות מפלים שחקנים שחורים ללא הפסקה"

מינו ראיולה ורומלו לוקאקו
מינו ראיולה ורומלו לוקאקו | טוויטר

סוכן השחקנים הידוע סיפר: "כל פעם שאני מציע שחקן שחום עור לקבוצה, ישר שואלים אותי אם הוא כמו לוקאקו או באלוטלי ולא כמו שחקנים לבנים". לגבי עתידו של זלאטן אמר: "יכול לשחק עד גיל 40"

(גודל טקסט)

סוכן השחקנים הידוע מינו ראיולה התראיין היום (ראשון) ל"אקספרסן" השבדי, ויצא בהתקפה חריפה נגד בעלי קבוצות הכדורגל. לטענתו של האיטלקי עדיין קיימת אפליה כנגד שחקניo שחומי עור ולדבריו הגזענות צצה על פני השטח.

ראיולה טען: "כדורגל זה הספורט הכי דמוקרטי שיש, אבל הוא צריך להיות ככה כלפי כולם. מפלים שחקנים שחורים ללא הפסקה. בכל פעם שאני מציע כדורגלן שחום עור למועדון גדול, ישר הבעלים שואלים אותי 'האם הוא שחור או לבן? איך הוא כשחקן או כבן אדם, האם הוא כמו פול פוגבה או רומלו לוקאקו או מריו באלוטלי". אף פעם לא ניסו להשוות אותם לשחקנים לבנים. אף פעם לא שמעתי את הבעלים של הקבוצות הגדלות משווים שחקן שחום עור לאחד הלבנים, למשל כמו לדייויד בקהאם או זלאטן איברהימוביץ' או אחרים. הגזענות הזו מכוערת וחייבת להיפסק. בעלי הקבוצות צריכים לתת דוגמה לאוהדי הכדורגל".

האיטלקי משמש בין היתר כסוכנו של זלאטן, והתייחס לגבי עתידו של החלוץ: "הוא רוצה להוכיח את עצמו מחדש. לפי מה שאני רואה אצלו, הוא יכול לשחק כדורגל ברמה גבוהה עוד כחמש שנים. אולי אפילו עד גיל 40. עד כמה שזה יישמע מוזר, הפציעה הזו עשתה לו רק טוב בחיים. בכל השנים האחרונות לא היה לו זמן להקדיש לעצמו, למשפחה ואפילו לי. התקרבנו מאוד בחודשים האחרונים בגלל שבילינו הרבה זמן ביחד, במקביל לעבודה שלו על ההתאוששות מהפציעה".

על היחסים ביניהם אמר בצחוק: "עד עכשיו עבדתי כל הזמן עבורו והשגתי לו חוזים הכי טובים. מעכשיו אני אומר שנחליף משכורות. אני אקבל את המשכורות שלו, והוא יקבל את האחוזים שקיבלתי על כל העסקאות שסגרתי עבורו".

ראיולה על זלאטן.  ראיולה על זלאטן. "הפציעה עשתה לו רק טוב" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי