"תינוקות קלופ": ליברפול מתכננת מהפכה שתעצור את ההידרדרות

יורגן קלופ. הרשים את ראשי ברצלונה
יורגן קלופ. הרשים את ראשי ברצלונה | צילום: gettyimages

המאמן הגרמני החליט על שינוי דרסטי בחוליית הגנה, שתכלול את הורדתם של קלאבן ולוברן לספסל לטובת כשרונות כמו טרנט אלכסנדר-ארנולד. שחקן עבר של הקבוצה: "צריכים ארבעה וירג'יל ואן דייק"

(גודל טקסט)

ימים לא קלים עברו על יורגן קלופ מאז ההפסד 1:4 של ליברפול לטוטנהאם. לראשונה יש הרגשה שהאוהדים והפרשנים כאחד מערערים על עצם היותו מנג'ר ליברפול ושואלים האם הוא צריך להמשיך אחרי שנכשל לבנות הגנה של קבוצה שרוצה לסיים לפחות בין ארבע הגדולות באנגליה. ליברפול רשמה את הפתיחה ההגנתית הכי גרועה שלה מזה 52 שנים וספגה 16 שערים בתשעה משחקי ליגה בלבד.

"מירור" מדווח שקלופ החליט לשנות כיוון ולתת לצעירים את המפתחות בהגנה. לפחות שלושה צעירים ישולבו בהגנה של ליברפול במשחקים הבאים החל מהמשחק הקרוב מול האדרספילד.

השוער סימון מיניולה שעשה טעות קשה בשער הרביעי של טוטנהאם יפנה מקום ללוריס קריוס בן ה-24 ששיחק טוב בניצחון 0:4 מול ארסנל. ג'ו גומס בן ה-20 יקבל מקום קבוע כבלם לצידו של ג'ואל מאטיפ כאשר דיאן לוברן ורגנאר קלאבן לא יקבלו כמעט דקות משחק. המגן הימני טרנט אלכסנדר-ארנולד יתחיל לשחק בהרכב באופן קבוע.

קלופ. מהפכת הצעירים יוצאת לדרך
קלופ. מהפכת הצעירים יוצאת לדרך (AFP)

כל זה עדיין לא יעזור כנראה לליברפול להתגבר על הבעיות בהגנה. מארק לורנסון, מגן ליברפול לשעבר, מתח ביקורת קשה על קלופ במאמר ב-"ליברפול אקו" וכתב: "הוא זקוק לארבעה וירג'יל ואן דייק ולא אחד".

לורנסון ששיחק בליברפול הגדולה שזכתה בתארים הוסיף: "שחקן הגנה תמיד צריך להיות פסימי. תמיד צריך לחשוש שהחבר לידו יפספס את הכדור והשוער לא יהיה דרוך. זה נראה ששחקני ההגנה של ליברפול עולים שאננים לכר הדשא וחושבים שאחרים יעשו להם את העבודה. אם קלופ ימשיך לעשות רוטציות בהגנה זה קשה לשחקנים לקלוט אל החולשות והחוזקות של חבריהם למשחק".

טרנט אלכסנדר-ארנולנד
טרנט אלכסנדר-ארנולד. יעשה את השינוי? (AFP)

בניגוד לפרסומים אחרים שקלופ לא קובע יותר בקשר למכירת פיליפה קוטיניו, טען הבוקר דווקא העיתון הקטאלוני "ספורט" שקלופ יעמוד על רגליו האחוריות ולא ירצה לשחרר את הברזילאי בינואר. העיתון הסביר: "קלופ חושב שאם קוטיניו, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו ומוחמד סאלח יישארו בקבוצה הוא יכול לבצע נס כמו לסטר ולזכות בסופו של דבר באליפות השנה או בעונה הבאה". קלופ אמר לפי הכתבה לראשי ליברפול שהוא חייב את קוטיניו מאחורי מאנה-סאלח-פירמינו ועם רביעיה כזאת אפשר להגיע רחוק, בהנחה שהוא פותר את בעיות ההגנה שלו כמובן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי