יו"ר לידס לשעבר: כ-20 שחקנים באנגליה חוששים לצאת מהארון

דייויד האי
דייויד האי | טוויטר

דייויד היי, שאף הוא שייך לקהילה הגאה, הצהיר: "אני מניח שהמספר גדול יותר אם יבדקו בכל הליגות". לטענתו השחקנים מסתירים את זהותם המינית בגלל העלבות והטרדות מהקהל הבריטי השמרני

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)

דייויד האי, יו"ר לידס לשעבר, הטיל הבוקר (חמישי) פצצה בכדורגל האנגלי כשהצהיר שלפחות 20 כדורגלנים בפרמייר-ליג שייכים לקהילה הגאה, אבל חוששים לצאת מהארון בגלל החשש לתדמיתם והעובדה שאוהדי כדורגל ילעגו להם במגרשים בגלל שלשחקני כדורגל יש תדמית של מצ'ואים. האי עצמו שייך לקהילה והוא מכיר את מי שנכון לעכשיו מסתתר בארון מסיבות מובנות.

האי טוען שרק יציאה מאורגת מהארון של קבוצת שחקנים ביחד עשויה להקטין את ממדי התגובות השליליות, ותרגיל את האוהדים שגם שחקני כדורגל יכולים להיות שייכים לקהילה הגאה, והוסיף: "לדעתי 20 שחקנים שהם למעשה כוכבים בכדורגל האנגלי הם הערכה סבירה, אם כי אני מניח שהמספר גדול יותר אם יבדקו את כל הליגות באנגליה".

יו"ר לידס לשעבר הסביר שאחת הסיבות שהשחקנים מסתירים את זהותם המינית היא שחלקם משתתפים בפרסומות גבריות, ולהיות שייך לקהילה הגאה עדיין נחשב לבעייתי בשל החברה השמרנית באנגליה.

מספר שחקנים כבר יצאו בעבר מהארון כמו רובי רוג'רס מלוס אנג'לס גלאקסי וג'סטין פשנאו, שעשה זאת בשנות ה-90. פשנאו ספג העלבות והטרדות בשל כך, ולפי הערכה זו הסיבה שהוא התאבד ב-1998. בנוסף, ישנן שמועות שמאמן ושחקן נבחרת וויילס בעבר, גארי ספיד, תלה את עצמו במוסך ביתו אחרי ששמע על כך שזהותו המינית עשויה להיחשף בסדרת כתבות בתקשורת הבריטית.

גארי ספיד. כנראה הסתיר את זהותו המינית (טוויטר)
גארי ספיד. כנראה הסתיר את זהותו המינית (טוויטר)

מגן בלגי בשם קרל הופקינס סיפר שהוא שיחק עם שני שחקני פרמייר-ליג שהם שייכים לקהילה והסתירו את זהותם. האי אמר שבלידס יש פתיחות לנושא, וכאשר הוא יצא מהארון שחקנים וסוכני שחקנים פנו אליו וגילו לו שהם מזדהים איתו. "אני מאמין שהאווירה השתנתה מאז ימי פשנאו. שחקנים שייצאו ויגידו את האמת יקבלו תמיכה, אם כי תמיד יהיו כאלה שינסו להציק להם". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי