צפו בתקציר: 16 דקות לחמד, ברייטון הפסידה ליונייטד

אשלי יאנג
אשלי יאנג | Gettyimages

למרות משחק פושר, שער של אשלי יאנג בדקה ה-66 סידר לשדים האדומים ניצחון ביתי. כיאל שנכנס לראשונה לסגל של יוטון יחכה שבוע נוסף לבכורה בפרמייר-ליג. במקביל: טוטנהאם חילצה 1:1 מווסט ברומיץ'

(גודל טקסט)
אחרי ה-1:1 אמש בין ווסטהאם ללסטר, המחזור ה-13 בפרמייר-ליג נמשך היום (שבת) כשבמוקד מנצ'סטר יונייטד גברה 0:1 על ברייטון ותומר חמד, כשטוטנהאם לא הצליחה להתאושש מההפסד בדרבי השבוע שעבר כשסיימה ב-1:1 עם ווסט ברומיץ'.


מנצ'סטר יונייטד – ברייטון 0:1

אחרי ה-1:4 על ניוקאסל בשבוע שעבר, השדים האדומים רשמו ניצחון שני ברציפות בליגה על חשבון עולה נוספת לפרמייר-ליג. השחפים לעומתם, קטעו רצף של חמישה משחקים ללא הפסד. תומר חמד נכנס כמחליף בדקה ה-74 כשבירם כיאל, שנכנס לראשונה העונה לסגל של כריס יוטון, ימתין לפחות שבוע נוסף ככדי לערוך בכורה בפרמייר-ליג.




ברייטון פתחה טוב את המשחק וניסתה לעקוץ את המארחת, כשבצד השני עשו השחפים עבודה הגנתית נהדרת מול ההתקפה האדומה ורומלו לוקאקו, שלא הצליח להכניע שוב ושוב את מאתיו ראיין הנהדר. במחצית השנייה האורחים נראו כבר פחות טוב, וזלאטן איברהימוביץ' שנכנס כמחליף הכניס אנרגיות להתקפה של יונייטד. בדקה ה-66 נכבש השער היחיד במשחק כשאשלי יאנג ירה כדור מחוץ לרחבה, שפגע ברגל של לואיס דאנק בדרך לרשת של ראיין, וקבע את תוצאת המשחק. גם חמד שנכנס בדקה ה-74 במקום גלן מארי לא הושיע.



יאנג. שער בודד שהספיק לניצחון (Gettyimages)


הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה, כריס סמולינג, ויקטור לינדלוף, אשלי יאנג,  חואן מאטה, נמניה מאטיץ', פול פוגבה, רומלו לוקאקו (זלאטן איברהימוביץ' 62), אנתוני מרסיאל (הנריך מחיטריאן 71), מרקוס ראשפורד (מרוואן פלאיני 80).

ברייטון: מאתיו ראיין, גאיטן בונג, ברונו סלטור, שיין דאפי, לואיס דאנק, דייל סטפנס, פסקל גרוס (אייזיאה בראון 88), דייבי פרופר, אנתוני קנוקאר, סולומון מארץ' (חוסה איסקיירדו 74), גלן מארי (תומר חמד 74).


מהלך המשחק
דקה 1 – לוקאקו קיבל כדור בקצה הרחבה ובעט מעל השער של ראיין.



לוקאקו. הזדמנות ראשונה (AFP)


דקה 12 – המצב המשמעותי הראשון היה דווקא של האורחת. התקפה יפה הסתיימה במסירת רוחב של ברונו לגרוס, שבעט חזק מקצה הרחבה לידיים של דה חאה.

דקה 23 – מאטה הגביה כדור ללוקאקו, אך הנגיחה של הבלגי נהדפה.
 


דקה 35 – ולנסיה הגביה כדור ללוקאקו, שנשמר טוב והנגיחה שלו הלכה החוצה.



לוקאקו. לא מצליח להכניע את ראיין (AFP)


 

דקה 45 – לוקאקו נגח כדור שהוגבה אליו מימין ונהדף על ידי ראיין. השוער האוסטרלי עצר גם את הריבאונד של פוגבה, שגם נפגע במהלך.


פוגבה. יונייטד צריכה להתחיל לחשוש? (AFP)


דקה 53 – יאנג ירה כדור כ-20 מטרים אלכסונית לשער, והחוצה.


דקה 66 – 0:1 למנצ'סטר יונייטד! יאנג בעט מחוץ לרחבה, הכדור פגע ברגל של דאנק והמשיך לפינה הימנית העליונה של ראיין.



יאנג יורה את ה-0:1 (Gettyimages)


דקה 74 – יוטון ערך חילוף כפול והכניס את חמד במקום מארי, כשאיסקיירדו החליף את מארץ'.


דקה 88 – דאבל פס בין זלאטן לפוגבה הסתיים בבעיטה של השבדי מקצה הרחבה והחוצה.


ווסט ברומיץ' – טוטנהאם 1:1

הספרס שהפסידו 2:0 לארסנל בדרבי הלונדוני בשבוע שעבר רצו להתאושש מול הבאגיז החלשים שפיטרו השבוע את טוני פוליס, אך חילצו נקודה בודדת. למרות הכל, כבר בדקה הרביעית חטף אקס התרנגולים ג'ייק ליברמור כדור מדלה עלי, ושלח מסירת עומק לסלומון רונדון. החלוץ הוונצואליאני התגבר על ההגנה והמשיך עד הסוף כדי לקבוע  0:1 מפתיע. התרנגולים לחצו ורק בדקה ה-74 דלה עלי הגביה כדור להארי קיין, שהשווה עם שער הליגה התשיעי שלו העונה. מאוריסיו פוצ'טינו ושחקניו יקוו למעידות של ליברפול וארסנל כדי לא לאבד את המקום החמישי.



רונדון. הפתיע את טוטנהאם (AFP)


ניוקאסל – ווטפורד 3:0

המארחת נשארה במקום השמיני שבוע נוסף כשגברה על המגפייז, שכבר עם הפסד ליגה רביעי ברציפות. וויל יוז ירה את הראשון לרשת של רוב אליוט בדקה ה-19, כשעצמי של דיאנדרה ידלין בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הוריד את הצרעות להפסקה ביתרון 0:2. בדקה ה-63 אנדרה גריי כבר הפך את זה להשפלה כשכבש את השלישי מבישול של רישרליסון.


קריסטל פאלאס – סטוק 1:2

הפוטרס ממשיכים להסתבך והם כבר עם משחק שלישי ללא ניצחון. ג'רדן צ'אצ'ירי אמנם העלה את הארוחים ליתרון בדקה ה-53, אך רובן לופטוס-צ'יק השווה שלוש דקות לאחר מכן ועמוק בתוספת הזמן (90+2) ממאדו סאקו קבע מהפך וניצחון ליגה ראשון אחרי ארבעה משחקים לפאלאס.

סוונזי – ברונמות' 0:0

הברבורים השיגו נקודה ראשונה אחרי ארבעה מחזורים, שלא ממש עזרה להם להיחלץ מהתחתית. בורנמות' מנגד כבר עם משחק שלישי ללא הפסד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי