כוכב מולד: כל מה שצריך לדעת על משחקי חג המולד

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | Gettyiamges

התחתית רותחת מתמיד, הצמרת צמודה למרות העונה המשוגעת של מנצ'סטר סיטי ואפילו הקרב על המקום לליגת האלופות מותח. שכנר מכין אתכם ל-13 ימים של אושר צרוף בממלכה, תיזהרו לפספס!

(גודל טקסט)

החגיגיות שאופפת את חג המולד בכל עונה מהולה השנה בטעם מוזר. הפער הגדול שפתחה מנצ'סטר סיטי בפסגה מפנה את תשומת לב הקהל האובייקטיבי בסוף השנה האזרחית לקרבות הטופ-4 ובלגן התחתית הבוערת. על מנצ'סטר סיטי כבר נשפכו הרים של טקסט. נכון שיש לה קצת מזל, נכון שיש לה גם עזרה שיפוטית לעתים, אבל הקבוצה של פפ גווארדיולה היא קבוצת הפרמייר-ליג הכי דורסנית שזכורה. כבר אחרי מחצית העונה, היא מביאה אותנו לעסוק בשאר, כי היא בליגה משלה.


1 הצפיפות. משחקי חג המולד השנה מתחילים למעשה עוד לפני הבוקסינג דיי המסורתי. למעשה, כבר ל-3:3 המופרע בין ארסנל לליברפול אפשר כבר לתת רישיון של משחק כריסמס. מחזורים 19-22 ישוחקו בתוך 13 יום מן הקצה אל הקצה, ורוב הקבוצות ישחקו ארבע פעמים ב-12 יום. עמוס.



2. התחתית. יש כמה אגדות סביב הטבלה המסתדרת ערב הבוקסינג דיי. אחד הדברים הכמעט ודאיים הוא שקבוצה שמגיעה מהמקום האחרון אל 26 בדצמבר, דינה כמעט נחרץ לירידה. סוונזי פיטרה לפני יותר משבוע את פול קלמנט אחרי שהשיג רק 12 נקודות מתוך 54. אחרי ה-1:1 מול קריסטל פאלאס, השחפים זקוקים לניסים. לידיעת סוונזי, ההיסטוריה עשויה לעזור. כבר היו קבוצות שהגיעו אחרונות למשחקי חג המולד ושרדו. סנדרלנד לפני שנתיים עשתה זאת, והמקרה הזכור ביותר הוא של ווסט ברומיץ' בעונת 2004/5. אגב, הבאגיס שברו במחזור הקודם את שיאם השלילי מאותה עונה, והם כבר עם 17 משחקים רצופים ללא ניצחון – פוטנציאל ירידה מובהק.




התחיל משוגע. המפגש באמירויות (GETTY) 


3. הזווית הישראלית. יש משהו מרגיז במה שקרה לתומר חמד העונה. בספטמבר הוא כבש שער ניצחון מול ניוקאסל, שערו השני העונה, אבל באותו משחק תפסה עדשת המצלמה פגיעה של חמד בשחקן האורחת. חמד הושעה, ומאז כבר שלושה חודשים שהמאמן כריס יוטון פשוט מאוהב בגלן מארי. אז אין בעיה להיעזר במקרים כאלו במצלמות ולהעניש בדיעבד, אבל העניין הוא שאין עקביות, ומה שהיה תקף לגבי קבוצה קטנה, לא תקף לגבי מנצ'סטר יונייטד וסיטי, למשל, ששחקניהן פגעו ללא כדור בשחקני היריבה – ולא הושעו. 


ברייטון כבר שכחה את הפתיחה הטובה שלה והיא במגמת הידרדרות. דווקא שלושת המשחקים הקרובים: בבית מול בורנמות' ובחוץ מול ניוקאסל (יש גם צ'לסי בדרך, אבל שם אין ציפיות) – יכולים לתת לה זינוק מחודש. אלה המשחקים שאמורים להרחיק את ברייטון מהקו, או להוריד אותה מתחתיו. יוטון, יחד עם רפא בניטס, מרק יוז ומאוריסיו פלגרינו של סאות'המפטון, הם השמות החמים בסוכנויות ההימורים לצעוד הביתה – אם סשן משחקי חג המולד ילך להם רע.


4 הקרב על ליגת האלופות. המשחקים הגדולים של מחזורי הכריסמס יהיו בתחילתם ובסופם. ב-3 בינואר תגיע צ'לסי לביקור אצל התותחנים. לארסן ונגר יש את לוח הזמנים הכי מאתגר ברצף הכריסמס: שני משחקי ענק ועוד שני משחקי חוץ מול קבוצות תחתית רעבות כמו ווסט ברומיץ' ופאלאס. 
ארסנל וטוטנהאם נראות פחות טוב משלוש המתמודדות האחרות על המקומות ברביעייה הפותחת. התרנגולים, שדרסו את ברנלי, תנסה למנף רצף משחקים נוח יחסית מול סוונזי בחוץ ובבית מול הקדושים והפטישים.



חוסר צדק. חמד (Gettyimages) 


האם יונייטד חושבת עדיין על אליפות? גם אם כן, לז'וזה מוריניו הולך קשה במחזורים האחרונים, ואחרי ההדחה המפתיעה מגביע הליגה והמעידה מול לסטר,  הוא ינסה לעבור את שדה המוקשים שממתין לו בשבועיים הקרובים. תחילה, בבית מול ברנלי ובעיקר מול האקס המיתולוגי וויין רוני, ביום הראשון של 2018 בגודיסון פארק.



5. האלופה.
זו עדיין צ'לסי, למי ששאל. לכחולים של אנטוניו קונטה יש תקלות בדרך, אבל הם נראים טוב, והמקום השני הוא עדיין אופציה. אחרי ה-0:0 מול אברטון, הבלוז יפגשו את ברייטון וסטוק במה שמסתמן בניסיון היחיד שלהם לחייך עד סיום השנה האזרחית ולהקדים את האקס מוריניו. האליפות כנראה תיסע צפון מערבה למנצ'סטר, אבל צ'לסי, כמו יונייטד, עדיין חולמת על תקלות בתכלת. 



יעבור את מוריניו? קונטה (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי