מנצ'סטר יונייטד ציינה 60 שנה לאסון מינכן. קאריק: "מרגש ועוצמתי"

אסון מינכן
אסון מינכן | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

השדים האדומים ערכו טקס זיכרון לאסון בו נהרגו שמונה משחקני הקבוצה ושלושה אנשי צוות. גם מוריניו, פרגוסון וצ'רלטון נכחו. במקביל: דה חאה ופוגבה דורשים שדרוג בעקבות שכרו של סאנצ'ס

(גודל טקסט)

תחת הגשם השוטף, ציינה היום (שלישי) מנצ'סטר יונייטד 60 שנים ל"אסון מינכן" בו נהרגו בתאונת מטוס שלושה מאנשי הצוות מקצועי ושמונה משחקני הקבוצה שהשתייכו ל"תינוקות באזבי". באירוע נכחו רבים מאנשי המועדון בעבר ובהווה כמו סר בובי צ'רלטון, סר אלכס פרגוסון, ז'וזה מוריניו ומייקל קאריק.

קפטן השדים האדומים שהניח, עם מוריניו זר רפחים על האנדרטה, אמר על הטקס: "היה מאוד מרגש, יפה ועוצמתי עבורי. התרגשתי שסר בובי ישב לידי אחרי מה שעבר. היה קשה, אבל תענוג להיות חלק מזה". פרגוסון, שהיה בן 16 במהלך האסון והקריא פסוקים מספר קהלת בטקס סיפר: "הלכתי לספריה ישר מבית הספר כדי ללמוד למבחן. התאמנתי בקבוצת הנוער וכשהגעתי לאימון כולם בכו ולא הבנתי מה קרה. כשהחדשות הופצו, הייתי עצוב מאוד כי אחרי אחרי יונייטד באותו הזמן בגלל מאט באזבי. 




בתוך כך, בואו של אלכסיס סאנצ'ס למנצ'סטר יונייטד כבר נותן את אותותיו, ולא רק על כר הדשא. "הסאן" מדווח היום כי חוזה העתק של הצ'ילאני, שמרוויח 505 אלף ליש"ט לשבוע, השכר הגבוה בפרמיירליג, גרם לכוכבים שלצדו בחדר ההלבשה של תיאטרון החלומות להקשיח את דרישתם.


More pictures from an emotional day: https://t.co/HdgfNrzDKNpic.twitter.com/IPkGxCMq6I

— Manchester United (@ManUtd) February 6, 2018

A poignant day at Old Trafford. #FlowersOfManchesterpic.twitter.com/BoyL6IuF3O

— Manchester United (@ManUtd) February 6, 2018

הראשון לדרוש סכומים גבוהים יותר נוכח בואו של הקשר מארסנל הוא השוער דויד דה חאה, שחוזהו מסתיים בקיץ 2019 ועבור הארכתו הוא דורש 375 אלף ליש"ט לשבוע. דה חאה מבוקש בריאל מדריד, שהפכה עבורו לקלף מיקוח במו"מ מול השדים האדומים כיום השוער מרוויח 210 אלף ליש"ט לשבוע, כך שסאנצ'ס מרוויח למעלה מפי שניים. יש לציין כי חוזהו של השוער למעשה מסתיים ב-2020, מכיוון לקבוצה אופציה להאריכו בשנה – והרי שמוריניו לא יוותר על השוער שנחשב לטוב בעולם כיום, ומכאן שלספרדי נותרה לפחות עוד שנה וחצי באולד טראפורד.


מקור ביונייטד סיפר לעיתון שהראייה הכלכלית של דה חאה לגבי משכורתו השתנה לחלוטין בעקבות עסקת סאנצ'ס. "לפני שנה מי שהרוויח 250 אלף ליש"ט לעונה היה משתכר בכיר, אבל עכשיו כל הסכומים השתנו וריאלי לדרוש שכר כזה". יונייטד רוצה שחוזיהם החדשים של הכוכבים ייסגרו עד לגביע העולמי. 



דה חאה. דורש לשדרג את שכרו כדי להאריך חוזה ולסרב לריאל מדריד (AFP)


לפני סאנצ'ס היה זה פול פוגבה שהיה על תקן המשתכר הגבוה ביותר – ולא במקרה כבר פורסם כי הצרפתי, שמרוויח 300 אלף ליש"ט לשבוע, דורש לאור הגעת סאנצ'ס להעלות את שכרו ל-375 אלף ליש"ט. מארק לורנסון, פרשן ה-BBC, סבור שמוריניו ירכוש עוד ארבעה שחקנים בקיץ כדי להשלים את הסגל המושלם עבורו. מדובר בשני מגינים, בלם ו-קשר יצירתי. לורנסון אמר: "יש לו בלמים טובים, אבל אני מכיר את מוריניו. עד שאין לו עשרה בלמים הוא לא שקט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי