קלופ: אל תשוו את סלאח למסי, הוא יהיה אחד הגדולים

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

באנגליה מתמוגגים מהמצרי, שלהט עם רביעייה ובישול ב-0:5 של ליברפול על ווטפורד, ושבר שיאים. הכוכב עצמו אמר בסיום: "בלי החברים לא הייתי מגיע ל-36 שערים". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

מוחמד סלאח להט אתמול (שבת) שוב, הפעם עם ארבעה שערים ובישול ב-0:5 של ליברפול על ווטפורד, ורק הגביר את ההשוואות כלפיו לליאו מסי ביכולת לגרום סחרחורת לכל שחקני ההגנה ולכבוש שערים מדהימים. היחיד שכמעט עצר אותו היה ז'וזה מוריניו, כשמנצ'סטר יונייטד ניצחה את ליברפול 1:2. שחקן הכנף המצרי כבש כבר 36 שערים העונה בכל המסגרות ושבר את שיא השערים בעונת בכורה שהיה שייך לפרננדו טורס, שמצא את הרשת 33 פעמים בעונת 2007/8. בליגה סלאח כבר עם 28 שערים ומקדים את הארי קיין שבמקום הראשון, אחרי שערב המחזור לשניהם היו 24 כיבושים.

נתון מרשים נוסף שסלאח השיג בניצחון על ווטפורד הוא שרק שחקן אפריקאי אחד כבש כרגע יותר שערים מסלאח בעונה אחת בפרמייר-ליג, מדובר בדידייה דרוגבה שעשה זאת עם 29 שערים במדי צ'לסי ב-2009/10. המצרי בישל עד כה ארבעה שערים ורוברטו פירמינו שבישל עוד שלושה הם הצמד עם הכי הרבה בישולים ביחד בפרמייר-ליג. בנוסף הפך סלאח לשחקן הראשון שכבש ארבעה שערים במדי ליברפול מאז עשה זאת לואיס סוארס בנובמבר 2013 מול נוריץ', והראשון שכבש ארבעה שערים במשחק בארבע בעיטות מאז אנדריי ארשבין שעשה זאת במדי ארסנל נגד ליברפול ב-2009. ואם זה לא מספיק, הוא גם המצרי הראשון בליגה שכבש שלושער במשחק אחד, השחקן ה-43 שעושה זאת באופן כללי ורק האפריקאי העשירי שזוכה לכך בליגה.

סלאח מאיים כעת על שיאו של איאן ראש האגדי, שכבש בעונת 1983/4 במדי ליברפול 47 שערים בכל המסגרות, והמצרי צריך עוד 11 שערים כדי להשתוות אליו ועוד אחד כדי להיות הכובש מספר אחת של ליברפול בכל הזמנים. מי היה מאמין. עם מספרים כאלה בוודאי צפוי קיץ חם לליבפול שתצטרך להדוף ניסיונות להחתימו מצד ריאל מדריד.

ה"סאנדיי מירור" הוסיף שזה היה המשחק ה-50 של יורגן קלופ באנפילד עם 28 נצחונות, 18 תיקו ורק ארבעה הפסדי בית. מאז שהוא הגיע לאנגליה, המייטירדס כובשים 2.20 שערים למשחק, קצב הבקעת השערים הכי גבוה אי פעם בקבוצת פרמייר-ליג.


סלאח. לא מפסיק לשבור שיאים (AFP)

קלופ ענה לשאלות בסיום על יכולתו של סלאח ואמר: "אתם שואלים אותי מה דעתי עליו? הוא כבר נתן לכם תשובה. אין ספק שסלאח בדרך להיות אחד השחקנים הטובים בעולם, אבל אני לא חושב שסלאח או כל מי שהוא אחר היה רוצה שישוו אותו לליאו מסי. הארגנטינאי עושה את הדברים האלה 20 שנה. השחקן היחיד הנוסף שאני מכיר שהיתה לו השפעה גדולה כזאת על קבוצה הוא דייגו מראדונה. מו ללא ספק בדרך פנטסטית, אבל כמו בחיים האלה אתה צריך שיהיה לך את הכישורים האלה וגם להפגין אותם. הוא עוזר לנו המון בכך שהוא עקבי והבחורים אוהבים לשחק לידו".

סלאח ניסה לשמור על פרופורציות ואמר בסיום: "הכי חשוב זה הניצחון. אני צריך להודות לכולם ובעיקר לחברים שלי. בלעדיהם לא הייתי יכול לכבוש 36 שערים. בכל משחק אנחנו רוצים לקחת שלוש נקודות ואני רוצה לכבוש ולעזור לקבוצה". המצרי התנצל בפני שוער ווטפורד היווני אורסטיס קרנזיס, נגדו כבש ארבעה שערים.

אמרה ג'אן.
אמרה ג'אן. "לא חושב שזה משהו רציני" (Gettyimages)

קלופ התייחס למצבו של אמרה ג'אן שנפצע במהלך המשחק. "הוא נפצע בגבו, לא חושב שזה משהו רציני. הוא סבל מהבעיה הזאת במהלך השבוע". הגרמני הוא אחד השחקנים שמסיימים חוזה בקיץ הקרוב בליברפול, וכבר קושר לא פעם ליובנטוס.

בעקבות משחקי אתמול, מו סלאח עלה למקום הראשון ב"כדור הזהב" של אירופה בהפרש גדול על פני ליאו מסי שישחק היום עם ברצלונה מול אתלטיק בילבאו. סלאח מוביל עם 56 נקודות (2 נקודות על כיבוש שער), אחריו מדורגים ליאו מסי, הארי קיין, אדינסון קבאני וצ'ירו אימובילה עם 48 נקודות כל אחד. במקום השישי מדורג ז'ונאס מבנפיקה עם 46.5 נקודות (1.5 נקודות לשער), בשביעי נמצא רוברט לבנדובסקי עם 46 ואחריהם לואיס סוארס וסרחיו אגוארו עם 42 נקודות כל אחד. סוגר את העשיריה ניימאר עם 40 נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי