קומאן: גווארדיולה לקח את הרעיונות של קרויף לקצה, הוא הטוב ביותר

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מאמן נבחרת הולנד החמיא לחברו הקרוב, איתו שיחק בברצלונה ורמז שהוא התעלה על המורה האגדי: "כל הקבוצות שלו משחקות כדורגל פנטסטי. הוא היה שחקן חכם שהפך למאמן מבריק"

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה עובר ימים מרגשים. בשבת, מנצ'סטר סיטי שלו יכולה להבטיח אליפות בדרבי בדרך לעונה בה היא צפויה לשבור שיאי פרמייר-ליג בצבירת נקודות, כיבוש שערים וזכייה באליפות המוקדמת בתולדות הליגה. עוד לפני כן, מצפה לקטלאני מחר (רביעי, 21:45) מפגש מול ליברפול ברבע גמר ליגת האלופות. בינתיים, זכה גווארדיולה למחמאות מחברו הטוב, מאמן נבחרת הולנד רונלד קומאן. השניים שיחקו יחד בברצלונה ושניהם נחשבים לתלמידיו של יוהאן קרויף. אלא שעל פי קומאן, התלמיד עלה על המורה.

"לדעתי, פפ הוא המאמן הטוב בעולם. הכדורגל שלו סנסציוני והוא מוציא את הכי טוב מכל שחקן. כל הקבוצות שלו הציגו כדורגל פנטסטי. הוא עשה את זה בברצלונה, בבאיירן מינכן ועכשיו בסיטי. אני מכיר את רעיונות הכדורגל שלו יותר טוב מכל אחד. ברור שהוא שאב השראה מהפילוסופיה של קרויף בברצלונה. שנינו שיחקנו תחת יוהאם ושנינו יודעים כמה הוא היה הרפתקן", אמר קומאן.

לטענתו, גווארדיולה שדרג את הטוטאל פוטבול. "זה היה כדורגל התקפי שאף אחד לא ראה לפני כן, עם בלמים שנעים לקישור, שחקני כנף, חלוץ, חלוץ מדומה ולחץ בלתי פוסק על היריב. פפ לקח את הרעיונות של קרויף לקצה. התכנית הטקטית שלו מתחילה בשוער כבונה משחק והמגנים ההתקפיים שהופכים לשחקני כנף. יש לו שחקנים בפנים ובחוץ ובכל מקום על המגרש הוא יכול לייצר סיטואציה של יתרון מספרי".

ההולנדי המשיך להחמיא: "הכדורגל שפפ דורש מהקבוצות שלו הוא הכי קשה שיכול להיות. פנטסטי לראות את זה ואני לא יכול לציין עד כמה אני מעריץ את זה. אני מכיר את פפ כל כך הרבה שנים ואנחנו חברים קרובים. יש לי כבוד ענק על מה שהוא עושה בכדורגל ואני חושב שהוא מכבד אותי באותה צורה".

פפ גווארדיולה. לקח את הרעיונות של קרויף לקצה (gettyimages)
פפ גווארדיולה. לקח את הרעיונות של קרויף לקצה (gettyimages)

עוד נזכר: "כשקרויף אימן את ברצלונה, הוא לקח אותי הצדה ואמר לי: 'הילד הזה מהמילואים מוכן לשחק בקבוצה הראשונה. אני רוצה שתעזור לו ותהיה השותף שלו לחדר. קוראים לו פפ גווארדיולה. התחברנו מיד, הוא היה שחקן חכם. לכן לא הופתעתי שהוא הפך למאמן מבריק. מדהים לראות איך הוא קידם שחקנים כמו דה בריינה, ווקר, סילבה ואדרסון. כולם משחקים תחתיו את הכדורגל הטוב בקריירה שלהם".

רונלד קומאן. מחמאות גדולות (gettyimages)
רונלד קומאן. מחמאות גדולות (gettyimages) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי