עבר את מסי, מתקרב לראש: מוחמד סלאח לא עוצר

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | AFP

כוכב ליברפול כבש מול בורנמות' את שערו ה-30 בליגה וה-40 בכל המסגרות, ועקף את הארגנטינאי במירוץ לנעל הזהב ובדרך לשבור את שיאיו של הוולשי. מילנר עקץ את קיין: "סלאח כבש שלושער, מחכה ששני שערים יאושרו"

(גודל טקסט)
מוחמד סלאח ממשיך בעונה הבלתי נשכחת שלו בליברפול כשכבש אתמול (שבת) ב-0:3 מול בורנמות' את שערו ה-30 בליגה וה-40 בכל המסגרות. הכוכב המצרי מקדים כעת בחמישה שערים את הארי קיין בטבלת מלך השערים של הפרמיירליג, כשחלוץ טוטנהאם לא כבש בהפסד 3:1 למנצ'סטר סיטי.


בנוסף, סלאח עבר גם בשער אחד את ליאו מסי בקרב על "נעל הזהב". האם הוא מסוגל לקחת מהכוכב הארגנטינאי את התואר? מאז 1987 אף שחקן של ליברפול לא כבש 40 שערים בעונה, כשמי שהיה חתום על כך הוא איאן ראש, שעשה זאת במחזור האחרון של העונה בתיקו 3:3 נגד צ'לסי. כעת יש לכוכב המייטירדס לפחות שישה משחקים (שבעה אם הקבוצה תעלה לגמר ליגת האלופות) כדי לשבור את שיא השערים בליברפול לעונה, גם עליו חתום ראש, שמצא את הרשת 47 פעמים בעונת 1983/4.


רק שני שחקנים, איאן ראש ורוג'ר האנט, הצליחו לכבוש 40 שערים ומעלה בעונה בכל המסגרות בליברפול, כך שסלאח הוא השלישי. בנוסף הוא השמיני שכבש לפחות 30 לעונה בפרמיירליג והאפריקאי הראשון אי פעם שעושה זאת. למצרי חסר רק שער אחד להשוות את שיאם המשותף של אלן שירר, כריסטיאנו רונאלדו ולואיס סוארס שכבשו 31 שערים בעונה אחת בליגה של 38 מחזורים. עד כה הוא הבקיע 30 שערים ב-32 משחקים, והאחרון שעשה זאת בקצב מהיר יותר ממנו בליברפול היה ג'ורג' אלן, שרשם 30 שערים ב-31 משחקים, אי שם ב-1896. והמספר הנוסף: זה היה השער השביעי ברציפות של סלאח באנפילד, כשאחד נוסף ישווה את שיא המועדון של פרננדו טורס ורוג'ר האנט.


30 – Mohamed Salah is the eighth different player to score 30+ goals in a single Premier League season – he's also be the first African to do so. Phenomenal. pic.twitter.com/Bt52ByAqNI

— OptaJoe (@OptaJoe) 14 באפריל 2018

בעניין אחר, כזכור, באמצע השבוע החלוץ קיבל סלאח בתדהמה את ההחלטה להעניק לקיין שער שהבקיע כריסטיאן אריקסן בניצחון 1:2 על סטוק. ג'ורדן הנדרסון עקץ את חלוץ הספרס אחרי המשחק: "סלאח אמר לי שידרוש לשייך לו את כל שלושת השערים שכבשנו נגד בורנמות'". קפטן ליברפול התייחס גם לסלאח: "הוא פשוט מבריק, הוא פנטסטי. הוא חייב להמשיך באותה צורה. עם קצב העבודה שלו והתנועה שלו במגרש הוא פשוט שחקן חזק בצורה בלתי רגילה. עבורנו הוא שחקן גדול ונקווה שימשיך לכבוש".


הנדרסון לא רצה להישמע יותר מדי "אנטי קיין" כשאמר: "אף פעם אי אפשר להתעלם אותו כי הוא תמיד מנסה להבקיע ועוד יכול להשיג את סלאח. הוא וסרחיו אגוארו דומים. הם יכולים להבקיע שלושער משום מקום בכל משחק נתון". גם ג'יימס מילנר התלוצץ על חשבונו של קיין כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עוד שלושער של סלאח היום. הוא רק מחכה ששני השערים האחרים יאושרו".


Another hat-trick for Mo today…. just waiting for the other two to be confirmed by the claims panel https://t.co/GPYt4vHMn8

— James Milner (@JamesMilner) 14 באפריל 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי