סלאח: כבוד גדול שהשחקנים בחרו בי, רוצה לשבור את השיא

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Gettyimages

הכוכב המצרי של ליברפול הפך לאפריקאי השני שזוכה בתואר של ארגון השחקנים בזכות 31 שעריו ב-35 מחזורים, רחוק ארבעה משבירת השיא: "מהיום שעזבתי את צ'לסי רציתי לחזור לאנגליה ולהצליח"

(גודל טקסט)
מוחמד סלאח זכה אמש (ראשון) בתואר "שחקן השנה" על ידי ארגון השחקנים האנגלי לאור עונתו המופלאה בליברפול. הכוכב המצרי, מי שהרשית 31 שערים העונה והבקיע בכל משחקיו באנפילד מאז הבוקסינג-דיי בדצמבר, עוד אמור להתמודד על הפרס גם בבחירת העיתונאים, שהיא הוותיקה יותר ומטעם ההתאחדות האנגלית.


בזכות 31 שעריו, האחרון בשבת בחוץ מול ווסט ברומיץ', השתווה סלאח לשיאני הכיבוש בפרמיירליג אלן שירר, כריסטיאנו רונאלדו ולואיס סוארס וחסרים לו ארבעה שערים כדי להפוך לשיאן הבלעדי ולעקוף את אנדי קול ואלן שירר שכבשו 34 שערים כל אחד בעונה של 42 משחקים (לעומת 38 כיום). סלאח גם בישל תשעה שערי ליגה והקדים במירוץ לתואר את קווין דה בריינה, השחקן הבולט של מנצ'סטר סיטי שזכתה באליפות.


בשלוש השנים האחרונות שלושה שחקנים מוסלמים זכו בתואר, כשלפני כן היו אנגולו קאנטה וריאחד מאחרז שהיה לאפריקאי הראשון שזכה אחרי שהוביל את לסטר לתואר לפני שנתיים. ליברפול שילמה עליו רק 37 מיליון ליש"ט כשרכשה אותו בקיץ מרומא. לפרס היו מועמדים גם דויד דה חאה, הארי קיין, דויד סילבה ולירוי סאנה.

Congratulations to @LFC's Mo Salah, crowned the Men's PFA Players' Player of the Year #PFAAwardspic.twitter.com/fpvxwZgfdP

— PFA (@PFA) 22 באפריל 2018

"אני מאושר כי זה כבוד גדול", אמר סלאח בטקס, "עבדתי עבורו קשה מאוד. אני המצרי הראשון שזוכה בתואר, אבל מקווה שגם לא האחרון. לשבור שיא בפרמיירליג זה משהו גדול באנגליה ובכל בעולם. נשארו עוד שלושה משחקים כך שאני רוצה לשבור את השיא. עבורי זה כבוד עוד גדול יותר לקבל את הפרס על ידי השחקנים שבחרו בי. מהיום הראשון בו עזבתי את צ'לסי והפרמיירליג רציתי לחזור ולהצליח כאן. בצ'לסי לא קיבלתי צ'אנס".


סלאח כבש העונה יותר משלוש קבוצות בפרמיירליג ושתיים מקדימות אותו בשני שערים. הוא קיבל המון פירגון ברשתות החברתיות, בהן כונה "המלך של אנגליה" על משקל "מלך מצרים". הוא גם שבר את שיאו של דידיה דרוגבה כאפריקאי שכבש הכי הרבה בפרמיירליג. השיא של דרוגבה היה 29 שערים. מאז 1974 הוא השחקן השביעי בלבד של ליברפול שזוכה בתואר והאחרון מאז לואיס סוארס ב-2018. נציג מנצ'סטר סיטי שכן זכה בתואר הוא לירוי סאנה שנבחר לשחקן הצעיר של העונה.



בראיון לבקי אנדרסון מה-CNN, התייחס המצרי לחיים בליברפול ולעובדה שהפך לכוכב הגדול של הקבוצה: "בטוח שזאת הרגשה נהדרת. להרגיש אהוב פה זו הרגשה מיוחדת עבורי. זה דבר שגורם לי לעבוד קשה יותר ולחשוב יותר חיובי, כי כשאנשים מסתכלים עליך כאחד שצריך לעשות משהו גדול כל משחק, זה גם יותר לחץ, אבל זה דבר עצום בעיר הזאת". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי