מוריניו: אני זה שרכש את סלאח, ההחלטה למכור הייתה של המועדון

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

למאמן, שבתקופתו עבר המצרי בהשאלה לפיורנטינה ובסופו של דבר נמכר לרומא, נמאס מההאשמות נגדו שהוא לא זיהה את הפוטנציאל: "בצ'לסי הוא לא היה מוכן פיזית ומנטלית"

(גודל טקסט)

 ז'וזה מוריניו מתוסכל. הביקורת שכוונה נגדו על מכירתו של מו סלאח בתקופתם בצ'לסי גרמה לו להתראיין לתקשורת הברזילאית ולחשוף: "אני לא החלטתי למכור אותו. זה היה המועדון". סלאח נרכש על ידי צ'לסי ומוריניו הדגיש שזו הייתה החלטה שלו להביא את חלוץ ליברפול כיום, אבל הוא לא החליט למכור אותו אחרי שנתיים כושלות יחסית בקבוצה. המצרי קיבל יחסית מעט הזדמנויות מהפורטוגלי, כששיחק רק 19 משחקים בצ'לסי.

המצרי נרכש בקיץ ב-40 מיליון ליש"ט מרומא וכעת הוא מושווה לליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו ומועמד לזכייה ב"כדור הזהב". מוריניו אמר: "אנשים שואלים איך מכרתי את סלאח, אבל ההיפך הוא הנכון. אני זה שאמרתי להנהלה לרכוש אותו. הוא הגיע לצ'לסי כילד צעיר ולא היה מוכן פיזית ומנטלית. הוא היה די אבוד מבחינה תרבותית וחברתית והכל מסביב היה קשה עבורו. הסכמתי לשלוח אותו בהשאלה לקבוצה אחרת (פיורנטינה), אבל אם אומרים שהסכמתי למכור אותו זה שקר. חשבתי שזה הכרחי שיצבור ניסיון והיו לנו מספיק שחקני כנף. הוא עצמו ביקש מאיתנו לעזוב בהשאלה ואמר שהוא רוצה לצבור יותר דקות משחק. ההחלטה לשלוח אותו בהשאלה הייתה של כולם, ההחלטה למכור כדי לקנות שחקן אחר רק של המועדון".

היכולת של סלאח כיום: "מה שמשנה זה שהוא עכשיו שחקן פנטסטי ואני מאושר על מה שקורה איתו. הוא כובש נגד כולם, למרות שנגדנו הוא לא כבש בשני משחקים".

סלאח בימיו בצ'לסי.
סלאח בימיו בצ'לסי. "אני זה שרכש אותו" (גטי אימג'ס)

ליברפול כבר חושבת על גמר ליגת האליפות ואם תגיע לשם סלאח יצטרך לשחק בחודש הרמאדן בו המוסלמים. המופתי של מצרים, שווקי אלם, הרשה לשחקני נבחרת מצרים להתחיל את הצום מאוחר יותר בגלל המונדיאל, אבל גם סלאח וגם סאדיו מאנה המוסלמי יצטרכו לקחת החלטה האם הם מסתכנים בחולשה פיזית לפני הגמר בקייב ב-26 במאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי