קרויף: פולהאם ידעה איזה מנג'ר היא מקבלת כשהחתימה את יוקאנוביץ'

סלבישה יוקאנוביץ'
סלבישה יוקאנוביץ' | Gettyimages

לקראת קרבות העלייה לפרמיירליגף מאמן מכבי ת"א החמיא לסרבי איתו עבד במועדון הצהוב. בראיון ל"סקיי" אמר ההולנדי: "אבא שלי אמר שאתה לא חייב להיות גבוה כדי להיות כדורגלן אלא אינטליגנט"

(גודל טקסט)

אחרי שסטוק ירדה רשמית לצ'מפיונשיפ ו-ווסט ברומיץ' קרובה להצטרף אליה, אחת השאלות המסקרנות של היום בליגת המשנה באנגליה היא מי תעלה אוטומטית לפרמיירליג ותצטרף לוולבס. קרדיף המדורגת שנייה או פולהאם השלישית עם נקודה פחות. שתי הקבוצות משחקות נגד יריבות שעוד לא הבטיחו סופית את הישארותן, כשוולשים יארחו את רידינג והקוטג'רס יפגשו את ברמינגהאם בחוץ.

ב"מייל און סאנדיי" התייחסו לעניין ובין היתר נכתב שמשפחת קרויף, וביניהם ג'ורדי, יחזיקו אצבעות לסלבישה יוקאנוביץ', שאימן את מכבי תל אביב תחת ניהולו של ההולנדי, שהיה סוג של אביו הרוחני והפך מאמנים למצליחים כמו פאולו סוזה, אוסקר גרסיה ועוד. "פולהאם ידעה בדיוק איזה מנג'ר היא מקבלת כשהחתימה את יוקאנוביץ'", אמר קרויף לעיתון. "מדובר בפילוסופיה של כדורגל חיובי. אם רק תראו את סטטיסטיקת המסירות שלהם, תבינו על מה אני מדבר".

ב"סקיי ספורט" יוקרנו היום סרט וראיון מקיף עם פפ גוואריולה וג'ורדי קרויף על המורשת של אביו יוהאן, עליו אמר מנג'ר מנצ'סטר סיטי: "במונחים של כדורגל הוא היה לא רק אבא עבורי, אלא אלוהים. הוא פשוט היה משהו מיוחד. בפעם הראשונה שפגשתי אותו הוא אמר לי 'אתה משחק לאט יותר מסבתא שלי,' ואז חשבתי שכבר לא אשחק בבארסה לעולם". בנוסף נזכר פפ שקרויף האב היה הראשון ששיחק עם שלושה בלמים: "יום אחד שיחקנו נגד ולנסיה שהוליכה את הליגה ושיחקה נפלא. יוהאן החליט לשחק עם שלושה בלמים – רונאלד קומאן, אני ועוד שחקן. אמרתי שזה מטורף והם ישחטו אותנו, אבל ניצחנו 0:3".

ג'ורדי אמר על אביו: "הוא תמיד דגל בכדורגל התקפי והחזקת הכדור. הוא זרע את הזרעים של הכדורגל הזה, ומה שמדהים הוא שהם עדיין קיימים. אבא שלי אמר תמיד על פפ שיש לו חוש שישי שאין לשחקנים אחרים. הוא אמר שאתה לא חייב להיות גבוה כדי להיות שחקן כדורגל, אלא חייב להיות אינטלינגט. פפ היה השחקן הראשון שנהנה ממאמן שחושב שלא צריך נתונים פיזיים מיוחדים להיות שחקן".


יוהאן וג'ורדי קרויף. "זרע זרעים שנשארו בברצלונה עד היום" (Gettyimages)

"כשאתה רואה את ההרכבים עכשיו, אתה באמת חושב שאבא שלי היה משוגע", המשיך מאמן מכבי תל אביב. "אבל עכשיו אתה רואה איך פפ משחק כמו שאבא שלי חזה. לא משנה אם אתה שוער, מגן או חלוץ, אתה יודע לטפל בכדור. אבא שלי בטח בפפ מהרגע הראשון וכשאימן את ברצלונה ב' יום אחד אמר לו: 'אתה מוכן לאמן את הקבוצה הבוגרת עכשיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי