יאיא טורה: פפ היה אכזרי אליי, אולי זה קשור לצבע העור שלי

טורה וגווארדיולה
טורה וגווארדיולה | Gettyimages

הקשר עזב את מנצ'סטר סיטי אחרי שמונה שנים במועדון ובראיון שיתפרסם ב"פראנס פוטבול" פורסמו קטעים נבחרים, בהם הוא תוקף בחריפות את המנג'ר: "אנפץ את המיתוס שנקרא פפ גווארדיולה. הוא ראה בי יריב, אולי קינא"

(גודל טקסט)

יאיא טורה סבל בשנתיים האחרונות במנצ'סטר סיטי, זכר לעימות המתוקשר של פפ גווארדיולה עם סוכנו דימיטרי סליוק, והיום (שני) נחשפו קטעים ראשונים שלו מראיון שהעניק בצרפת ובו האשים את המנג'ר בגזענות.

גווארדיולה הצהיר בספטמבר 2016 ש"יאיא טורה לא ישחק עד שסוכנו יתנצל", בעקבות מתקפה של סליוק על פפ במהלך פגרת הקיץ של אותה שנה והקשר מחוף השנהב אכן החמיץ את את כל חודשי פתיחת העונה וחזר לסגל רק בנובמבר, העונה כבר רשם רק 228 דקות בלבד בפרמיירליג ו-255 בליגת האלופות.

בראיון שהעניק הקשר ל"פראנס פוטבול" הוא תקף את המנג'ר ואמר: "אני רוצה להיות זה ששובר את המיתוס של פפ גווארדיולה". הראיון המלא יתפרסם רק מחר (שלישי), אבל גם הקטעים שפורסמו עד כה היו נחרצים ומשמעותיים למדי: "ניסיתי להבין מדוע אני לא משחק, אפילו שוחחתי על הנתונים הפיזיים שלי עם הצוות המקצועי. כשהבנתי שהם טובים ומשתפרים עם הזמן, גם מאלה שצעירים ממני, הבנתי שזה לא קשור לכך. אני רוצה להבהיר: אני לא יודע למה, אבל נוצר אצלי הרושם שהוא רואה בי כיריב, אולי זה נבע מקנאה".


שמונה השנים שלו בסיטי הסתיימו, העימות עם פפ בעיצומו (Gettyimages)

"פפ היה אכזרי אליי", המשיך טורה במתקפה, "התחלתי לתהות אם זה לא קשור לצבע העור שלי. אני לא הראשון לדבר על זה, גם בברצלונה שאלו אותי על כך. אולי אנחנו האפריקאים זוכים ליחס שונה מאחרים. כשמבינים שיש לו בעיות עם אפריקאים בכל מקום שהוא היה בו, עולות אצלי שאלות בנושא".

יאיא טורה כמובן התבקש לספק הבהרה נוספת בנושא והשיב: "הוא מעמיד פנים שאין לו בשום בעיה איתנו, הוא חכם מדי כדי להיתפס. הוא לא יודה בכך בחיים, אבל ביום שאראה קבוצה שלו עם חמישה אפריקאים בהרכב אני מבטיח לשלוח לו עוגה.

לטורה בן ה-35 עדיין אין קבוצה לעונה הבאה והוא מחפש בית חדש אחרי שמונה שנים במנצ'סטר, אליה הגיע אחרי ששוחרר מברצלונה על ידי אותו פפ גווארדיולה.


פפ גווארדיולה. עוד יזכה לעוגה מיאיא טורה? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי