מוריניו: המונדיאל במה מתאימה יותר לפוגבה מאשר יונייטד

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

מערכת היחסים בין מנג'ר השדים האדומים לאלוף העולם הטרי עלתה על שרטון בעונה שעברה, "המיוחד" סיפר ל-ESPN: "לא חושב על זה שאנחנו צריכים להוציא ממנו את המקסימום, אלא שהוא צריך לתת את הטוב ביותר"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד נמצאת בימים האחרונים בארצות הברית כחלק מפתיחת הכנותיה לעונת 2018/19, כבר בעוד 17 ימים תצא לדרך עונת הפרמיירליג, ורשת ESPN ניצלה את ההזדמנות כדי לערוך ראיון מיוחד עם המנג'ר ז'וזה מוריניו.

מזה חודשים רבים שעולות שאלות רבות סביב מערכת היחסים בין "המיוחד" לבין אלוף העולם הטרי פול פוגבה, שלפי דיווחים רבים גם בימים האחרונים מתעקש לעזוב את תיאטרון החלומות, אולי למען חזרה ליובנטוס ממנה נרכש עבור 89.3 מיליון ליש"ט בקיץ 2016. כעת מגיעה התייחסות ראשונה מצד מנג'ר סגנית אלופת אנגליה באשר למעמדו של הקשר הצרפתי.

כשנשאל מוריניו על ההבדל ביכולת שהציג פוגבה בן ה-25 בנבחרת צרפת – אותה הנהיג לזכייה במונידאל – לבין זו במנצ'סטר יונייטד, טען :"אני לא חושב על זה כך שעלינו להוציא ממנו את המקסימום, אלא שהוא צריך לתת את הטוב ביותר. אני חושב שגביע העולם היה במה מושלמת בשביל שחקן כמו פול פוגבה כדי לתת את הטוב ביותר שלו".


אלוף עולם טרי. מוריניו העביר מסר בין השורות (Gettyimages)

כשנשאל מוריניו אם מדובר בעקיצה, הסביר את דבריו: "זה טורניר של חודש, אתה סגור עם הנבחרת וחושב רק על כדורגל. הוא עם החברים לנבחרת, מבודד מהעולם ויכול להתרכז רק בכדורגל. בקבוצה, במהלך עונה, יש לך משחקים גדולים, קטנים, אתה יכול לאבד ריכוז בין לבין ואז מגיע משחק גדול פתאום. במונדיאל הדריכות רק עולה. אתה בבתים, בשמינית, ברבע, בחצי ואז הגמר. אתה מרגיש מחויב ויש מוטיבציה גדולה. זה מגביר את הפוקוס ולכן אני חושב שגביע העולם היה מקום עבורו לתת את המיטב".

ולמה לגבי העובדה שבצרפת הוא שימש כמנהיג על המגרש ומחוצה לו? "אני חושב ששחקנים בנבחרות שלהם מרגישים בנוח יותר כי הם מייצגים מדינה והאחריות גדולה, לפעמים אפילו הם מחויבים מדי. הם משחקים בשביל הנבחרת והיא הדבר הכי חשוב, הם עושים הכל כדי להצליח. לשחקנים מוכשרים כל כך כמו פוגבה זו פשוט סביבה מושלמת להתמקד רק במטרה ולהצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי