סכומי עתק, מועדוני פאר ומאמנים ברמה: הצ'מפיונשיפ חזרה

פרנק למפארד
פרנק למפארד | טוויטר

ליגת המשנה באנגליה יצאה לדרך בסערה: אסטון וילה, מידלסברו ושלוש היורדות האחרונות צפויות להילחם על העלייה, למפארד יפתח בקריירת אימון ומעל כולם יקבלו לידס וביילסה את עיקר תשומת הלב. זיו מכין אתכם לטירוף

(גודל טקסט)

שבוע לפני עונת הפרמיירליג, הערב (שישי) יצאה ליגת המשנה באנגליה לעונה נוספת של קרבות בין מועדונים עם סכומי כסף גבוהים, 24 קבוצות, לוח משחקים צפוף ובעיקר הרבה קבוצות עבר מפוארות שרוצות לחזור לפרמיירליג מתוך ידיעה שהכסף הגדול נמצא שם.

המשחק הראשון התקיים בין רדינג לדרבי קאונטי, היה טבילת אש ראשונה למנג'ר החדש של דרבי, פרנק למפארד שכבר הודה כי להיות מנג'ר זה מטורף: "סימסתי לסטיבן ג'רארד שכמנג'ר אין לך רגע של מנוחה. אתה בתוך זה 24 שעות ביממה.

סוונסי, ווסט ברומיץ' וסטוק שנשרו בעונה שעברה הן מועמדות טבעיות לנסות לחזור לליגה הטובה בעולם, אף שבלא מעט מקרים קבוצות שירדו מצאו את עצמן ממשיכות להתדרדר עד לליגה השלישית. סנדרלנד הדהימה כשירדה בעונה שעברה לליגה השלישית, וקודם לכן עברו את החוויה המפוקפקת הזו גם וויגאן אתלטיק ובלקבורן רוברס, שעלו העונה בחזרה לצ'מפיונשיפ.

לפי נתוני האתר "טרנספרמרקט" ישחקו העונה בליגה 324 שחקנים שמגיעים מחוץ לאי הבריטי – כ-50 אחוז מהשחקנים הפעילים – וערך כל הליגה יגיע לכ-2 מיליארד ליש"ט. השוער ג'ק באטלנד, שמוערך ב-20 מיליון ליש"ט, יהיה השחקן הכי יקר בליגה, כאשר סך כל ההעברות עד כה בליגה מספרות על 223 שחקנים שעזבו ו-193 שהגיעו. 135 מיליון ליש"ט הוצאו על שחקני הרכש, 185 מיליון ליש"ט התקבלו. אלה סכומי כסף שלא תמצאו בהרבה ליגות בכירות באירופה. הקשר ההתקפי של בנפיקה, ז'ואאו קראבליו, מחזיק בשיא ההעברות לעונת המלפפונים הזו, אחרי שעלה לנוטינגהאם 13.5 מיליון ליש"ט ואמור להיות מי שיצעיד אותה לליגה הבכירה.


 ז'ואאו קראבליו. השחקן היקר ביותר שהצטרף לצ'מפיונשיפ הקיץ (האתר הרשמי של נוטינגהאם)

נראה שהמלחמה על שני הכרטיסים האוטומטיים תהיה קשה מתמיד, כמו גם זו על ארבעת המקומות שיובילו לפלייאוף ולמאבק על כרטיס העלייה השלישי, כאשר סוכנויות ההימורים מזכירות את מידלסברו, דרבי קאונטי, אסטון וילה, שפילד יונייטד ולידס כמועמדות להיאבק על המקומות הראשונים. הליגה קיבלה העונה עניין נוסף בזכות זהות המאמנים שהגיעו אליה: פרנק למפארד יעשה את טבילת האש שלו בדרבי קאונטי, סטיב מקלארן (לשעבר מאמן נבחרת אנגליה ויועץ במכבי ת"א) מונה למנג'ר ק.פ.ר, ומנג'ר לידס הוא מרסלו ביילסה המכונה "אל לוקו" – אולי המאמן הכי מפורסם שהגיע לליגה אי פעם.

הבעלים אנדראה ראדריצני הסכים לשלם לביילסה 2.5 מיליון ליש"ט שכר לשנה, אבל החתים רק שני שחקנים בהשאלה מצ'לסי – השוער ג'אמל בלקמן והקשר לואיס בייקר. בנוסף הצטרף גם המגן השמאלי של וולבס, בארי דוגלאס הסקוטי, שעלה שלושה מיליון ליש"טוחתם גם חלוץ מידלסברו פטריק במפורד תמורת שבעה מיליון ליש"ט, הרכש הכי יקר של לידס ב-17 השנים האחרונות. מנגד, הקבוצה מכרה לסמפדוריה את הכישרון רונאלדו ויירה ובכך ממשיכה במנהג המגונה להיפטר משחקני בית מוכשרים.

מאז שלידס ירדה מהצ'מפיונשיפ היא העסיקה 15 מנג'רים ב-14 שנים, אבל ביילסה בן ה-63 הוא מאבות משחק הלחץ בעולם הכדורגל ומאמנים כמו פפ גווארדיולה, דייגו סימאונה ומאורסיו פוצ'טינו הודו שהושפעו רבות מסגנון המשחק שלו. כעת הוא יצטרך להימנע מלהפוך למאמן הבא שגומר רע בבית הקברות של המאמנים באנגליה.

ביילסה, מצדו, זכה בתואר "המשוגע", מסיבות רבות. הוא איים על אוהדים עם רימון יד, עזב את ליל הצרפתית אחרי 13 משחקים בלבד, ונטש את הג'וב בלאציו יומיים אחרי שהתמנה לתפקיד וברח במקום זה למארסיי. "כל עיני הכדורגל האנגלי בצ'מפיונשיפ יופנו שוב ללידס. בעיר יש באזז מטורף", אמר כוכב לידס בעבר, אדי גריי, "כשאתה מחתים מנג'ר ברמה כזאת הציפיות גדולות גם אם הוא לא עבד קודם באנגליה. לידס הייתה זקוקה לאדם חזק כמו פפ במנצ'סטר סיטי או אלכס פרגוסון בזמנו ביונייטד ועכשיו יש לה".


שחקני לידס כבר מרגישים איך זה לעבוד עם ה"משוגע" (Gettyimages)

שחקני לידס כבר מרגישים איך זה לעבוד עם ה"משוגע". הם התאמנו עד כה שלוש פעמים ביום, מתשע בבוקר עד שבע בערב. בין אימון לאימון נשלחו לבית מלון קרוב. ביילסה לקח כמעט את אותו סגל מהעונה שעברה ומנסה לשנות את סגנון המשחק. האם זה יעבוד? שאלה טובה. בשנה שעברה לידס הובילה את הליגה רק בשלושה מחזורים וסיימה רק במקום ה-13. העונה, כל דבר שהוא מתחת למקום השישי ייחשב לאכזבה עצומה.

קבלן עליות והארי פוטר
ויש גם מנג'רים אחרים שמנוסים מאוד בקרבות של הצ'מפיונשיפ. טוני פיוליס, מנג'ר מידלסברו, שהיא אחת המועמדות לעלות אוטומטית אמר כי "היורדות מהפרמייר-ליג עשו צעד נכון כשלא מכרו הרבה שחקנים". הדברים לא נכונים בכל הקשור לסוונסי, שאולי שלפה קלף מנצח כאשר החתימה את המאמן גרהאם פוטר, שהוביל את אסטרסונד השוודית מהליגה הרביעית לליגה הראשונה ולליגה האירופית. "הארי פוטר" יאמן לראשונה באנגליה, אבל יקבל קבוצה ששחררה המון שחקנים מבלי לעשות רכש, מלבד חלוץ שוודי בן 19 בשם ג'ואל אסורו, שהגיע מסנדרלנד.

סטוק, שנפרדה משרדאן שאקירי, מינתה את גארי רואט למנג'ר והשם הכי חם שלה הוא טום אינס, שנרכש ב-12 מיליון ליש"ט מהאדרספילד ולצדו בהגנה אמור לככב גם אשלי וויליאמס שצורף ברגע האחרון כמושאל מאברטון. ווסט ברומיץ' מינתה את המנג'ר הזמני שלה מהעונה שעברה, דארן מור הג'מייקני, שיצטרך להוכיח שההחלטה להישאר איתו לנוכח היכולת המשכנעת במחזורים האחרונים הייתה נכונה. ההחתמה הכי גדולה שלו היא בלם סוונסי, קייל ברטלי.

פיוליס עצמו החמיץ בעונה שעברה את העלייה כשהפסיד לאסטון וילה בחצי גמר הפלייאוף ולמרות שהפסידה בגמר לפולהאם – וילה היא עוד קבוצה שמסמנת את העלייה כיעד לעונה הקרובה. הבעלים החדשים שלה, המיליארדר המצרי נאסף סוויריס, רכש 55 אחוז ממניות המועדון שבהן החזיק ד"ר טוני קסיה הסיני. הוא רצה תחילה למנות את תיירי הנרי כמנג'ר, אבל ההחלטה הסופית הייתה להשאיר בתפקיד את קבלן העליות את סטיב ברוס. בינתיים הקבוצה עומדת על רגליה האחוריות לא למכור את הכוכב הגדול שלה, ג'ק גריליש, שהיה מבוקש בטוטנהאם. לדרבי קאונטי יש קשיים כלכליים, אבל היא בכל זאת התחזקה בחלוץ ההולנדי פלוריאן יוזפסון מברנטפורד ובמנג'ר פרנק למפארד, שמתכנן לשחק כדורגל התקפי. לפני שריקת הפתיחה של הפרמייר-ליג, העניין בכדורגל האנגלי חוזר כבר בסוף השבוע הקרוב.


מתכנן לשחק כדורגל התקפי. פרנק למפארד (האתר הרשמי של דרבי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי