גווארדיולה: אגוארו עשוי להפגין את העונה הכי טובה שלו בסיטי

פפ גווארדיולה עם סרחיו אגוארו
פפ גווארדיולה עם סרחיו אגוארו | AFP

מאמן מנצ'סטר סיטי החמיא לכובש הצמד ב-0:2 על צל'סי במשחק מגן הקהילה: "הוא הגיע חד מפגרת המונדיאל, היה יכול לכבוש עוד ארבעה-חמישה שערים". סארי, שידבר היום עם קורטואה והזאר: "היה פער פיזי גדול"

(גודל טקסט)
"תתפסו אותם אם אתם יכולים" היא הכותרת שנתן העיתון "דיילי מייל" לניצחון של מנצ'סטר סיטי על צ'לסי 0:2 בגמר "גביע הקהילה אתמול (ראשון). למרות ששתי הקבוצות שיחקו בהרכב חסר, מתברר כי סיטי תלך גם השנה על כל התארים האפשריים. בעיתון נכתב: "אם פפ יסכם את הקריירה שלו יום אחד, הזכייה בגביע הקהילה לא יהיה אחד מהישגיו הגדולים. אבל לקראת העונה החדשה הוא רצה לראות סימנים בעיניים של שחקניו, שהשיגו בעונה שעברה 100 נקודות ליגה וכבשו 106 שערים, שאף אחד מהשחקנים ששיחקו לא איבד את התיאבון שלו כי כבר חלף עשור מאז קבוצה בפרמיירליג זכתה באליפות שנייה ברציפות מאז מנצ'סטר יונייטד ב-2007/8 וב-2008/9. הוא מצא את כל הסימנים האלה".


מי שיכול היה להרגיש אתמול מבוכה, כעס, זעם ואפילו תסכול היו אוהדי נבחרת ארגנטינה, שראו את סרחיו אגוארו עולה בהרכב וכובש צמד, והם יכלו רק לדמיין לעצמם מה היה קורה אם נבחרת האלביסלסטה במונדיאל ברוסיה לא היתה נגועה בפוליטיקות, תככים ומלחמות בין השחקנים. הכדורגל של אגוארו היה חסר לארגנטינה כמו אוויר לנשימה, הוא כבש צמד בקלות ונרשם כשחקן הראשון של סיטי אי פעם שכובש 201 שערים בקבוצה. 11 מהם היו נגד צ'לסי, כאשר ניוקאסל היא הקבוצה החביבה עליו עם 14 שערים.


גווארדיולה אמר בסיום המשחק: "אגוארו עשוי להפגין את העונה הכי טובה שלו בסיטי עד כה. מאוד התרשמנו ממנו אחרי שהוא הגיע מפגרת המונדיאל. הוא תמיד צריך יותר זמן מאחרים כדי למצוא את עצמו בכושר הכי טוב, אבל הוא הגיע כל כך חד וטוב. אני חושב שבאפריל האחרון עשינו החלטה טובה לנתח אותו בברכו. רמון קוגט, הרופא הכי טוב בעולם, עשה לו ניתוח מושלם ועכשיו הוא מרגיש חופשי לשחק. אלה החדשות הכי טובות עבורנו. הוא כבש צמד ויצר עוד כמה מצבים, הוא היה יכול לכבוש ארבעה-חמישה שערים". פרשן המשחק ריו פרדיננד אמר כי היה בוחר את אגוארו לקבוצה שלו לפני הארי קיין מטוטנהאם.


גווארדיולה עם אגוארו.
גווארדיולה עם אגוארו. "עשינו החלטה טובה לנתח אותו" (AFP)


פפ גם שיבח את היכולת של ברנרדו סילבה ורמז שהוא עשוי לחלק את הצמד שניהל את סיטי בשנה שעברה, קווין דה בריינה ודויד סילבה, ולתת לברנרדו יותר דקות. "היום ברנרדו סילבה היה מושלם. זה היה סילבה ועוד עשרה בסיטי. תמיד אמרתי לשחקנים שלי שאם אתם רוצים לדבר איתי, דברו איתי על כר הדשא.


גווארדיולה שיבח את גם המנטליות של השחקנים שלו: "החום היה נוראי. המנטליות שהצגנו היתה הגישה הנכונה וניצחנו. אנחנו מתכוננים לפי כל משחק והתוצאות שלנו בסוף העונה יראו מי אנחנו". על הכישרון פיל פודן, שהרשים וניטרל את ז'ורזיניו, אמר: "הוא מוכן לפרמיירליג. הוא שיחק כבר בשנה שעברה ויש לו עכשיו עוד עונה של ניסיון". פפ הודה שסיטי רוצה לרכוש עוד שחקן לפני סיום שוק ההעברות ביום חמישי: "אנחנו רוצים לעשות עוד רכש אחד כי אין לנו מחליף לפרננדיניו. אם זה יבוא מה טוב, ואם לא אז גם בסדר".


ריאד מחרז, שעלה 60 מיליון ליש"ט עבור מנצ'סטר סיטי, הגשים חלום ורשם משחק בכורה במדי התכולים כשפתח בהרכב ושיחק במחצית הראשונה. הוא עלה עם פציעה קלה אותה ספג נגד באיירן מינכן ואמר בסיום: "המנג'ר רוצה שנשלוט במשחק מההתחלה עד הסוף וניסינו למלא את ההוראות שלו כלשונן".


METRO SPORT: Ear we go again #tomorrowspaperstoday
️ ️ ️ pic.twitter.com/qhBAfCNTKv

— Helen Miller (@MsHelicat) August 5, 2018


בצ'לסי שררה אווירת נכאים אחרי שמאוריציו סארי שיחק עם הרכב חסר לחלוטין, אבל גם מי ששיחק גילה יכולת חלשה במיוחד. הרכש ז'ורז'יניו עוד לא התאקלם, דויד לואיס ואלברו מוראטה נראו חלודים מאוד ושיחקו חלש כמו גם ססק פברגאס. אחד הבודדים שהראה ניצוצות חיוביים הוא ילד הפלא בן ה-17 קאלום-הדסון אודוי, שהיה היחיד שקיבל ציון 6 ב"דיילי מייל". בסיטי סרחיו אגוארו קיבל 8.5 וסילבה 8.


סארי השאיר את אוהדי צ'לסי במתח, לאחר שאמר כי דיבר כבר עם טיבו קורוטאה ואדן הזאר בטלפון והוא יודע מה הם יגידו לו היום כשייפגשו פנים אל פנים בקשר להחלטה האם הם רוצים לעזוב לריאל מדריד. לדבריו: "יש חדשות רעות ויש יותר טובות", אך הוא לא גילה מהן בדיוק. לפי הפרסומים באנגליה, סארי מוכן לתת לקורטואה לעזוב לריאל מדריד מאחר ואם יישאר עוד עונה הוא יעזוב כשחקן חופשי כי חוזהו מסתיים בקיץ 2019. "זה לא מעניין אותי מה הסוכן שלו אמר או ביקש. אני רוצה לשמוע ממנו שהוא רוצה לעזוב", אמר האיטלקי. כעת צ'לסי תצטרך למצוא מחליף עד יום חמישי כאשר האופציות הבולטות הן ג'יג'י דונארומה ממילאן, ג'ורדן פיקפורד מאברטון או קספר שמייכל מלסטר.


על המשחק אמר סארי, שכבר נמצא בלחץ: "בין הקבוצות היה פער פיזי גדול. אנחנו רוצים ללחוץ את היריבה ולא עשינו את זה כל פעם בדרך הנכונה. יש לנו עוד המון עבודה". הביקורת הגדולה היתה על אלברו מוראטה. שחקן סיטי לשעבר ריצ'ארד דאן טען: "זה נראה שמוראטה לא רוצה להיות בקבוצה. ההופעה שלו היתה מבישה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי