אוהדי ארסנל נגד הבעלים קרואנקי: יום שחור, סיום עידן

סטן קרונקי
סטן קרונקי | Gettyimages

התותחנים לא אוהבים את השתלטותו של האמריקאי בן ה-71 על 30 אחוז נוספים מהקבוצה והפכיתו לבעלים הראשי: "אחד הימים השחורים בתולדות המועדון, הורסים את המסורת שלנו".

(גודל טקסט)
 רק אתמול פורסם שסטן קרואנקי האמריקאי, מי שהיה בעל מניות בארסנל, רכש 30 אחוזים נוספים מהקבוצה והפך כעת לבעלים הראשי של התותחנים עם 67 אחוזי שליטה בקבוצה. האמריקאי בן ה-71 שילם 550 מיליון ליש"ט לבעל המניות השני בקבוצה אלישר אוסמנוב והוא אף מתכנן לרכוש את שאר המניות מבעליהן בכדי להפוך למחזיק ב100 אחוז מהקבוצה.

אוהדי ארסנל חוששים שהבעלים ישנה את הצביון המסורתי של המועדון שלהם, שלאורך השנים תמיד נחשב לשמרני ומבוסס כלכלית וכעת הוא יתמקד בפן העסקי, יתייחס לקבוצה כפרנצ'ייז, ובאופן כללי ישים את עסקיו הכלכלים בראש מעינייו לפני הקבוצה. התגובות כאמור, לא הפסיקו להגיע. 

אירגון האוהדים של ארסנל, ביכה את המהלך כשכתב: "זה אחד הימים השחורים בתולדות המעודון. זה אפילו יום נורא. עבורנו זה סיום של עידן". גם פיטר היל-ווד, אחד היו"רים הקודמים של המועדון אמר עוד בזמן שהצטרף קרונאקי למועדון לראשונה ב2007 כששילם  65 מיליון ליש"ט עבור 9.9 אחוז מהמועדון: "אנחנו לא זקוקים לו ולכסף שלו. כולנו חשבנו שהוא יגיע אלינו עם הרבה כסף כדי להשקיע והסתבר שאלא אלו פני הדברים. הבעלים האלה לא מבינים כלום בכדורגל. הם רק הורסים את המסורת שלנו". 11 שנים וארבעה חודשים לאחר מכן, קרואנקי השתלט על כל המועדון כשבדרך גם פיטר את היל-ווד הוותיק לפני חמש שנים. 

הונו של קרואנקי נאמד ב-שישה מיליארד ליש"ט והוא נשוי לאחת הנשים הכי עשירות בעולם. הם היו הבעלים של רשת "וולמארט" המפורסמת והקימו קניוני ענק בשנות השמונים בארה"ב. הוא מחזיק לא רק בקבוצות אלא גם באיצטדיונים שלהם אותם הוא מנהל אותם על בסיס עיסקי ולא ספורטיבי וזה החשש של אוהדי ארסנל כעת. על פי הפרסומים, הוא ינסה להרוויח מקידום משחקי ראווה של ארסנל בשווקים רחוקים.

 
 

"I think it's quite a malicious action"@timpayton from @AST_arsenal is unhappy Stan Kroenke's takeover will force fans to sell their shares in the club.

https://t.co/ZwTsR1HoIXpic.twitter.com/G0mvuLtFdp

— BBC 5 Live Sport (@5liveSport) 7 באוגוסט 2018


שחקן העבר איאן רייט, ניסה להסביר בטוויטר את תסכולו הגדול גם הוא:


Oh God Noooooooooooooooo. https://t.co/ip3TRAdWBs

— Ian Wright (@IanWright0) August 7, 2018


גם ג'יימס קוני, איש השקעות אמריקאי כתב טור ל"דיילי מייל" בו ניבא עתיד שחור לקבוצה הלונדונית: "אל תצפו שהבעלים החדש ישקיע הרבה בארסנל. האוהדים צריכים לחשוש למצבה של הקבוצה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי