קפה בצ'לסי: לשוער היקר בהיסטוריה יש תחביב די מוזר

קפה
קפה | האתר הרשמי

שיחק כל חייו בבילבאו, היה מועמד לריאל מדריד ואוהב בכלל לאמן ציפורים לשיר. יעקב זיו על השוער היקר בהיסטוריה, שהוצג בלונדון וצפוי לעמוד בין הקורות כבר נגד האדרספילד בשבת (17:00, ספורט2)

(גודל טקסט)
צ'לסי הודיעה אתמול (רביעי) רשמית, בשעה מאוחרת יחסית, על החתמת קפה אריזבלנגה מאתלטיק בילבאו כשוער החדש שלה.קפה חתם לשבע שנים בצ'לסי עד 2025, שנה שבה יהיה בן 30. במונדיאל קפה  היה השוער מספר 2 של ספרד, אבל לא שיחק על אף שדויד דה חאה היה רחוק משיאו. כעת, שני השוערים הטובים ביותר של ספרד ישחקו בפרמיירליג. קפה ירוויח בצ'לסי 195 אלף ליש"ט לשבוע, קצת יותר מ-10 מיליון ליש"ט לעונה, כאשר סך העיסקה מגיע ל-142 מיליון ליש"ט.


קפה ידוע ברפלקסים המצוינים שלו. במשחק שלו חל שיפור גדול בשנה האחרונה, לאחר שרק לפני שנתיים התחרה עדיין על חולצת השוער הראשון בבילבאו. הוא מאוד בטוח כשהכדור ברגליו ויכול לשחק כמו בלם. כלומר, הוא שוער מודרני בסגנון של אדרסון הברזילאי ושוערי הדור החדש. הוא לא נלחץ עם הכדור גם כשמפעילים עליו לחץ. 


צ'לסי שילמה את סעיף השחרור של קפה, שעמד על 80 מיליון יורו. בינואר האחרון היה אמור קפה להפוך לשוערה של ריאל מדריד. הוא אף עבר את כל הבדיקות הרפואיות, אבל מאמנה הקודם של ריאל, זינדין זידאן, טירפד את העיסקה ברגע האחרון והביע תמיכה בשוער קיילור נבאס. זידאן כינס אז מסיבת עיתונאים שבה הצהיר חד משמעית: "אני לא צריך שוער".


It's time…

Welcome to Chelsea, @kepa_46! #WelcomeKepahttps://t.co/X0uSlQKUpP

— Chelsea FC (@ChelseaFC) 8 באוגוסט 2018


קפה אמר לאתר של צ'לסי: "לקחתי החלטה חשובה מאוד בקריירה שלי וגם בכל הקשור לחיי הפרטיים. הרבה דברים משכו אותי לצ'לסי. כל התארים שהמועדון הזה זכה בהם. השחקנים האחרים שמשחקים בקבוצה, העיר לונדון, העובדה שמדובר בפרמיירליג. זה השילוב של כל הדברים. אני מאושר שצ'לסי הסכימה להחתים אותי".


מארינה גרנובסקיה, דירקטורית בצ'לסי, אמרה על השוער: "קפה הוא כישרון, שהערצנו כבר הרבה זמן. אנחנו מאוד מתרגשים מבואו. הוא כבר הראה יכולת פנטסטית ועקביות ויהיה לו חלק גדול וחשוב בכל הצלחה של צ'לסי בשנים הבאות. הוא חתם על חוזה מאוד ארוך טווח, המשקף את העובדה שאנחנו מאוד מאמינים בו. אנחנו מסתכלים על השנים הבאות באופטימיות גדולה". קפה עשוי לפתוח במשחק מול האדרספילד כבר במחזור הראשון של העונה בשבת (17:00, שידור ישיר בספורט2).


בלם צ'לסי, דויד לואיז: "זו הצהרת כוונות ברורה של צ'לסי על רצונה לחזור לצמרת הגבוהה. הוא שוער גדול ולכן כולם מדברים עליו. זה מראה על האמביציה שיש לצ'לסי להצליח. הכסף שהוציאו עליו לא משנה, אלא העובדה שצ'לסי תמיד מביאה שחקנים טובים כדי להתחזק". במועדון מקווים שיהיה לשוער זמן היום, למרות ההשלמות הפרומליות של העסקה, להתאמן לראשונה עם הקבוצה עוד לפני האימון ביום שישי, כדי להיות מתואם עם ההגנה למשחק נגד האדרספילד.


Kepa is a Chelsea player! #WelcomeKepapic.twitter.com/Tt2kLIOqU8

— Chelsea FC (@ChelseaFC) August 8, 2018


קפה הוא באסקי שנולד בעיר אנדרואה והצטרף לבילבאו כבר בגיל 10. הוא שיחק במועדון בכל הגילאים ויצא להשאלות לפונפראדינה ו-ויאדוליד. ב-2012 מרסלו ביילסה, היום מנג'ר לידס, העלה אותו לבוגרים, ואילו ארנסטו ואלוורדה, מאמן ברצלונה כיום, החליט שהוא יהיה השוער הראשון של הקבוצה. אחרי שזידאן טירפד את הגעתו כדי לשמור על שקט נפשי לנבאס, חתם קפה על חוזה חדש בבילבאו לחמש שנים והרוויח כ-120 אלף ליש"ט לשבוע. זאת אחרי שבילבאו איימה עליו שאם לא יאריך את החוזה, הקבוצה לא תיתן לו לשחק. קפה עדיין צריך לשפר את משחק הגובה שלו, אבל הוא שוער מאוד בטוח בעצמו. מלבד ריאל, גם אתלטיקו מדריד התעניינה בו בשנים האחרונות.


משהו שלא ידעתם על השוער החדש: הוא חובב ציפורים. כשהיה ילד הוא ואביו היו צדים חוחיות ו"מלמדים" אותן לשיר. אימו סיפרה שהוא היה עוזר לאביו לנקות את הכלוב שלהן וללכוד אותן בסבך. בשנים 2008 ו-2010 התחביב המוזר שלו הביא לו זכיות באליפות לשירה של ציפורים בוויסקאיה. הוא עדיין מגדל שלוש חוחיות: אוקר, רוקי וראיקונן, שעשויות לנדוד איתו ללונדון.


טיבו קורטואה, שסגר בריאל מדריד, העלה פוסט פרידה בפייסבוק מאוהדי צ'לסי, אבל ברגע שהם החלו להעליב אותו הפוסט נמחק. קורטואה כתב: "אני רוצה לומר תודה על ארבע שנים נפלאות שהיו לי בצ'לסי. לקבוצה תמיד יהיה מקום בלב שלי. העובדה שצ'לסי כל הזמן עקבה אחרי חיממה לי את הלב, וההשאלה לאתלטיקו מדריד עשתה אותי שוער טוב יותר. כשחזרתי שמחתי להיות חלק מקבוצה שזכתה בהרבה תארים והגשמתי חלום לשחק בפרמייריג. אני רוצה גם להודות לאוהדים שתמכו בי כל הזמן. הרצון להיות קרוב לילדים שלי, שמתגוררים במדריד, היה מרכזי בהחלטתי לעזוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי