פוגבה: "המונדיאל היסטוריה, עוד לא זכיתי בפרמיירליג ובליגת האלופות"

פרד עם פול פוגבה
פרד עם פול פוגבה | AFP

בצל השמועות על מעבר לברצלונה, כוכב מנצ'סטר יונייטד רמז על הישארות אחרי ה-1:2 על לסטר: "רוצה לזכות בתארים". גם מוריניו שהעניק לו את סרט הקפטן החמיא בסיום: "הוא מפלצת". צפו בתקציר

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

למרות שלא קיבל את שחקני הרכש שרצה, ז'וזה מוריניו ראה את מנצ'סטר יונייטד שלו מנצחת במשחק הראשונה שלה בפרמיירליג לעונת 2018/19 עם 1:2 על לסטר, ואולי הוא אפילו הרוויח מחדש את פול פוגבה שקיבל את סרט הקפטן וכבש מהנקודה הלבנהף וגם את לוקו שואו שספג מהמנג'ר ביקורת יותר מכל שחקן אחר בקבוצה בשנים האחרונות, ואתמול הבקיע את השער הראשון שלו בקריירה. 



ב"דיילי מייל" נכתב שמוריניו השאיר מאחוריו את השבוע הקשה שהתחיל עם רצונו של פוגבה לעזוב לברצלונה, המשיך בתסכול מכך שכאמור לא הוחתם אף שחקן מהשמות שביקש והסתיים בהענקת סרט הקפטן לכוכב הצרפתי, אולי כדי לשכנע אותו להישאר ולהוכיח שהוא יכול להוביל העונה את יונייטד להישגים. ב"דיילי מירור" נכתב ששני השחקנים שמוריניו עשה להם את המוות בשנה שעברה, פוגבה ושואו, הבקיעו עבורו אחרי שקיבלו ממנו קצת הערכה.


זה אומנם לא היה משחק גדול של השדים האדומים, אבל בסופו של דבר אלה שלוש נקודות חשובות. "מוריניו ניצל את ההזדמנות שאנטוניו ולנסיה פצוע ונתן את סרט הקפטן לפוגבה", נכתב בעיתון. "אם ביונייטד רצו לשכנע סופית את פוגבה להישאר הם צריכים היו להראות לו שהוא חלק משמעותי בקבוצה, וזה מה שעשו". ואכן, ברדיו מונטה קרלו פורסם שפוגבה החליט להישאר באופן סופי ולהיאבק לפחות עוד עונה כדי להראות את יכולתו.


מוריניו דווקא הכחיש בסיום שהעניק את הסרט לפוגבה כדי להשאיר אותו בקבוצה: "זו לא הייתה הכוונה. הוא היה קפטן בכמה משחקים גם בעונה שעברה. הקפטן הוא ולנסיה והוא לא כאן. פוגבה היה אחת האפשרויות להחליף אותו. זו העונה השלישית שלו ביונייטד, הוא למד את ערכי המועדון במחלקת הנוער ויש לו יחסים טובים עם שאר השחקנים. הוא דוגמה מצוינת לשחקן שהעמיד את עצמו לרשות המועדון כי הוא חזר רק לפני ארבעה ימים לאימונים".



מוריניו. הרוויח מחדש את פוגבה? (Gettyimages)


"הוא מפלצת. חשבנו שישחק 60 דקות לכל היותר, אבל הוא החזיק מעמד 80", המשיך הפורטוגלי להחמיא לקשר. "לפתוח איתו לא הייתה החלטה קשה. ההחלטה הייתה שלו. עם הפציעה של אנדר הררה היו לי שתי אפשרויות – סקוט מקטומיניי או פוגבה. אם הייתי פותח עם סקוט היו לי שני ילדים (אנדרס פריירה) ושחקן בהופעת בכורה בקישור (פרד)". על לוק שואו אמר מוריניו: "הייתה לו הופעה מושלמת בלי קשר לשער שהיה חשוב מאוד עבורנו. היתה לו אולי טעות אחת בהגנה שגם בה הקוון היה יכול לפסוק נגד לסטר. המנטליות שהראה הייתה טובה מאוד".


מוריניו יכול לתת לפוגבה את הסרט באופן קבוע אם רק ירצה, אחרי שמתח ביקורת על ולנסיה שנפצע במחנה האימונים של הקבוצה וטען שהוא נפש יותר מדי בפגרה. הקשר הצרפתי שיחק טוב והיה המצטיין במשחק, יחד עם הופעת בכורה לא רעה של הרכש פרד. רוב הסגל של מוריניו כבר חזר וכאשר הפצועים יחזרו הוא יוכל להעמיד קבוצה לא רעה אחרי קיץ קשה. פוגבה קיבל ציון 8 ב"דיילי מייל" ודויד דה חאה, אריק באיי, פרד וחואן מאטה את הציון 7.


למרות המחמאות ממוריניו, פוגבה לא ממש התייחס אליו בפוסט שהעלה לאינסטגרם בו כתב: "תמיד אתן את כולי לאוהדים ולחבריי לקבוצה ולא משנה מה קורה", ויש שיראו בכך רמיזה שהוא עדיין שוקל את עתידו. עם זאת, בסיום המשחק אמר ל"סקיי ספורט" דברים שנשמעו אחרת: "הזכיה במונדיאל הוא הישג נפלא, אבל זה לא מספק אותי. אני רוצה לזכות בתארים. לא זכיתי בליגת האלופות, לא בפרמיירליג וגם לא ביורו. הגביע העולמי הוא היסטוריה. אני מאלה שאוהבים אתגרים ורוצה להמשיך הלאה. תמיד צריך לזכור את הזכייה במונדיאל, אבל גם לעבוד קשה כדי להתקדם. ידענו שחשוב לנצח בפתיחה ושזה לא יהיה קל, כי חלקנו וגם אני לא שיחקנו אפילו דקה במשחקי ההכנה. חזרתי רק ביום שני ולא היה קל לשחק".


 

I'll always give my best to the fans and my teammates no matter what's going on. #pogfeelings

A post shared by Paul Labile Pogba (@paulpogba) on



מנגר לסטר, קלוד פואל, טען אחרי המשחק שלא הגיע לקבוצתו להפסיד אחרי שהיא צמצמה ל-2:1 בדקות הסיום. "השחקנים מאוכזבים כי הם נתנו את הכל. היה עצוב לספוג שער כמה דקות מהפתיחה. נצטרך לעבוד על זה".


MAIL SPORT: Pumped up! #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/UF3BzDge4x

— Helen Miller (@MsHelicat) August 10, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי