לוקאקו הפתיע: אפרוש מנבחרת בלגיה אחרי יורו 2020

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | AFP

כוכב מנצ'סטר יונייטד, שחגג 25 רק במאי האחרון, הדהים את התקשורת הבלגית כשהצהיר על כוונתו להפסיק לייצג את המדינה לאחר אליפות אירופה הבאה

(גודל טקסט)

חלוץ בלגיה ומנצ'סטר יונייטד, רומלו לוקאקו, הפתיע כאשר אמר היום (חמישי) בראיון למגזין "ביזנס אינסיידר" כי הוא מתכוון לפרוש מהנבחרת אחרי משחקי יורו 2020. הצהרה קצת מוזרה עבור כוכב בן 25 בלבד, שגם במונדיאל האחרון הוביל את "השדים האדומים" בהצלחה עד לחצי הגמר. לוקאקו יהיה רק בן 27 ולא מן הנמנע שיגיע לשיאו בדיוק בזמן לאליפות אירופה הבאה, וגם במונדיאל 2022 – בו כבר לא ייטול חלק לדבריו – יהיה בן 29 בלבד.

"שיחקנו בארבעת הטורנירים הגדולים האחרונים ולדעתי כיום עם כל הכישרונות שיש לנו בנבחרת אנחנו צריכים להגיע בכל טורניר לחצי הגמר לפחות", טען לוקאקו, שצפוי לחזור להרכב של מוריניו ביום ראשון בחוץ מול ברייטון במחזור השני בפרמיירליג, "אנחנו הולכים לכל טורניר כזה לזכות בו, אבל המינימום הוא עלייה לחצי הגמר".

העיתון DH ניסה לברר מדוע לוקאקו רוצה לעזוב בגיל צעיר כל כך את הנבחרת ונטען כי אחת הסיבות היא היכולת שלו במנצ'סטר יונייטד. החלוץ חתום עד 2022 בקבוצה ורוצה להוציא מעצמו את המיטב, אבל חושש שהעומס הרב הוא שגורם לו לנפילות ביכולת במהלך העונה. לפי הכתבים הבלגים, לוקאקו מתקשה לחזור לכושר לאחר פגרות נבחרת ולכן לא פעם מגלת יכולת חלשה, בוודאי במשחקים מול קבוצות הצמרת בהן הוא נעלם.


לוקאקו. מתקשה להציג את שיא יכולתו אחרי פגרות נבחרת (Gettyimages)

לוקאקו גם יודע שאם ירצה להגדיל את משכורתו ביונייטד, שעומדת כעת על 225 אלף יורו לשבוע, הוא יצטרך לספק את הסחורה ונראה כי בעוד שנתיים כבר  יעדיף את הכסף הגדול על פני תרומה לנבחרתו. החלוץ גם יודע שבלגיה עשויה לסיים מעגל בתום היורו, כשחקנים ותיקים יפרשו וישאירו דור חדש הנחשב לפחות נוצץ. בין הפורשים האפשריים נמצאים תומאס ורמאלן, וינסנט קומפני, מוסא דמבלה, דריס מרטנס, אקסל ויטסל ויאן ורטונחן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי