לוק שואו: "הייתי קרוב מאוד לאיבוד רגל בקטיעה"

לוק שואו
לוק שואו | Gettyimages

מגן מנצ'סטר יונייטד זומן שוב לנבחרת אנגליה לקראת המשחק מול ספרד בליגת האומות - ומספר על המאבק האדיר שניהל לחזור לכושר אחרי פציעה קשה

(גודל טקסט)
 בעוד שלושה ימים (שבת, 21:35, שידור ישיר בספורט1) ייפגשו אנגליה וספרד למשחק מסקרן בליגת האומות. לוק שואו, מגן מנצ'סטר יונייטד, מנקודות האור הבודדות בקבוצה מתחילת העונה. במשך שנתיים לפחות חיפש ז'וזה מוריניו איך להיפטר ממנו, מתח עליו ביקורת וטען שהוא לא מוכן להתאמץ עבור הקבוצה, אבל כעת, לאחר ששואו זומן לנבחרת לראשונה לאחר 17 חודשים, השחקן מגלה בראיונות בבריטניה את כל האמת על מה שעבר. הכותרת הראשית היא שהוא כמעט איבד את רגלו לפני שלוש שנים. שואו, שסבל משבר כפול ברגלו, שקל לפרוש מכדורגל. הוא נפצע במשחק נגד איינדהובן אחרי תיקול חריף של הקטור מורנו בליגת האלופות ב-2015, כשיונייטד הייתה עדיין תחת שרביט האימון של לואיס ואן חאל.


Wednesday's MIRROR Sport: "I Was Close To Losing My Leg" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/MxBDx7IASB

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) September 4, 2018

על גילוי חומרת הפציעה: "היה חשש בשלב מסוים שיקטעו את הרגל. לא ידעתי את כל זה אחרי שנפצעתי. רק אחרי שישה חודשים הרופא שטיפל בי בבית החולים גילה לי את המצב האמיתי בו הייתי. המשחק היה בהולנד ואם הייתי בוחר לטוס חזרה לאנגליה עם יונייטד, הם היו צריכים בוודאי לקטוע את הרגל בגלל בעיות בתאי הדם. הייתי צריך לגייס את כל הכוח המנטלי שלי כדי להמשיך להאמין שאחזור לשחק. חששתי שאצטרך לעזוב את הכדורגל, אבל נעזרתי בפסיכולוג אחרי הפציעה המזעזעת שהיתה לי כדי להתרכז בפוטנציאל שהיה לי כשהייתי בסאות'המפטון ב-2014. עד היום נשארו לי שתי צלקות גדולות שמזכירות לי את הפציעה".


תהליך ההחלמה: "כשהתחלתי לטפל ברגל, זה היה רעיון שלי להיעזר בפסיכולוג והרופא של מנצ'סטר יונייטד היה ממש טוב אלי. התחלתי לראות אותו בקביעות. לא אכנס לתוכן השיחות שלנו, אבל הוא היה מאוד חיובי. זה מאוד סייע לי ואני עדיין משתמש בפסיכולוג גם היום. הוא מוציא ממני את המיטב ויש לי גם דיאטן צמוד. אני מרגיש היום חזק מאוד ורגל ימין חזקה כמו שהיתה בעבר, לפני הפציעה. התקופה בה החלמתי היתה הקשה בחיי. הייתי עושה כל יום אותו דבר. תרגילים ותרגילים, מבלי לעשות עוד משהו. זה היה מתסכל מאוד".


פתיחה טובה העונה: "אני משחק בהרכב של יונייטד מפתיחת העונה והזמינו אותי חזרה לנבחרת, לראשונה מאז מארס 2017. הכל כתוצאה מכך שהשתניתי בצורה מאסיבית על כר הדשא ומחוצה לו. הפכתי מילד לגבר. פשוט אני יודע מה אני צריך כדי לדחוף את עצמי. אני רוצה לשחק עבור יונייטד ולהילחם על מקומי ולהוכיח לקבוצה שהם לא שילמו עליי סתם 30 מיליון ליש"ט בזמנו. בנבחרת אני רוצה לגרום לגארת' סאות'גייט כאב ראש את מי להציב כמגן שמאלי. הייתי פעם אחת בסגל שלו, למשחק נגד גרמניה".


נתפס הקיץ בתמונות שהוא אוכל מזון לא בריא: "סאות'גייט אמר לי שהוא מודאג שלקח לי יותר מדי זמן לחזור לכושר. הייתי בחופשה בקיץ וכאשר הכל הלך טוב, הרשיתי לעצמי להוריד את הרגל מדוושת הגז ולאכול או לשתות דברים שהזיקו לי. השתניתי מאז. כיום אני לא שותה יותר משקאות חריפים ושומר על עצמי. אני אוכל היום מזון בריא, העפתי את כל הדברים הטיפשיים שהייתי עושה. אני מתאמן הרבה יותר קשה. אני מרגיש שאני משתפר מיום ליום. תמיד האמנתי בעצמי, אבל היו לי ימים קשים. אתה חייב להיות מקצוען בכל דקה של היום".


הביקורת של מוריניו: "היו זמנים שהוא היה מתוסכל ממני, כי הוא ידע שאני יכול להצליח יותר. יכול להיות שהיו זמנים שהוא צדק. לפני תחילת העונה שוחחתי איתו והוא אמר לי שהוא רוצה שאשאר ואלחם על מקומי. הוא אמר לי שהוא יודע שאני יכול לשחק טוב יותר מבעבר. זה נתן לי המון מוטיבציה. עכשיו אני בכושר מלא להצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי