גווארדיולה: הפחד להפסיד הוא המוטיבציה הכי גדולה שלי כמאמן

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

המנג'ר התראיין בספרד והתייחס לנושאים רבים: "הפרמיירליג נראית טובה יותר בגלל השיווק", "דה בריינה יכול להשתפר", קרויף לא שכנע, הוא גרם לאנשים לאהוב אותו", "לתקשורת הספרדית יש רוע שאין באף מקום"

(גודל טקסט)
אחרי שאתמול פורסם הציטוט שלו על כך שירצה לסיים את הקריירה במחלקת הנוער של ברצלונה, מגיע הראיון המלא של פפ גווארדיולה לתוכנית הטלוויזיה "אוניברסו ואלדנו" של מאמן ושחקן העבר חורחה ולדאנו, בו מדבר מנג'ר מנצ'סטר סיטי כמעט על הכל ואפילו אמר שירצה יום אחד לאמן את נבחרת ספרד.


ההשפעה של יוהאן קרויף עליו: "רק מהנוכחות שלו עם משקפי הרייבאן אתה עושה במכנסיים. בגיל 16 כולם אומרים לך שאתה הכי טוב ואתה מאמין בזה. תמיד חשבתי שהוא לא האמין בהרבה דברים שאמר, אבל הוא גרם לך להאמין בהם. לא הייתה לו שיטה ברורה של הכנות למשחק או איך לאמן אחרים. לא היתה לו תוכנית ב' כמו שיש היום למאמנים אחרים. הוא לא שיכנע אנשים, הוא גרם להם להתאהב בו".


ריאל מדריד: "ריאל מדריד של 'לה קינטה דל בויטרה', עם כל הכבוד, הייתה הכי טובה שראיתי, זה היה תענוג לראות אותה משחקת. שמחנו כי מילאן של אריגו סאקי הדיחה אותה מאירופה ויוהאן קרויף תמיד אמר לנו שהיינו טובים יותר. לפני המשחק מול טנריפה למשל, הוא אמר לנו שריאל מדריד הולכת להפסיד". "הקינטה דל בויטרה" – החמישייה של העיט – היה הכינוי של הקבוצה בשנות ה-80 עם חמשת שחקני הבית אמיליו בוטראגניו, מנולו סאנצ'יס, רפאל מרטין ואסקס, מיצ'ל ומיגל פארדסה שזכתה בחמש אליפיות רצופות ובשני גביעי אופ"א.



"רק מהנוכחות שלו עם משקפי הרייבאן אתה עושה במכנסיים". קרויף (Gettyimages)


רונאלדו קומאן: "קרויף היה הראשון שהיה מוכן לשלם על שחקן הגנה יותר מאשר על חלוצים".


מיכאל לאודרופ ולואיס פיגו: "בשנים הראשונות תמיד חיפשתי במגרש את מיכאל לאודרופ וכאשר דברים נעשו מכוערים איתו חיפשתי את לואיס פיגו".


רוברטו באג'ו: "שיחקתי איתו בברשיה. אחד השחקנים הכי מדהימים שיצא לי לשחק איתם".


Pep Guardiola says Manchester City star Kevin De Bruyne is not for sale, and the midfielder has a release clause of £223 million. [Universo Valdano via Goal]

— City Chief ️ (@City_Chief) 14 בספטמבר 2018

הביקורות נגדו: "יש כאלה שמאוד אוהבים אותי ויש שפחות. אולי בגלל איך שאני מתבטא, אבל אם אני כזה מנג'ר טוב איך זה שלא קלטתי בשנה הראשונה בסיטי שאני צריך לתפקד את פביאן דלף באגף שמאל בהגנה. הפחד להפסיד הוא המוטיבציה הכי גדולה שלי כמאמן".


לאמן בבונדסליגה: "אולי אין שם איכויות כדורגל גדולות, אבל מצד שני היריבה לא נותנת לך לשחק. אתה צריך לפקח עליה כל הזמן".


הפרמיירליג: "היא נתפסת כטובה יותר בגלל הדרך בה משווקים אותה ואיך שהיא נמכרת".


מנצ'סטר סיטי: "מרגיש שמגנים עליי ואני נמצא במקום בו אני רוצה להיות. עם פראן סוריאנו וצ'יקי בגיריסטיין איתם עבדתי בברצלונה ב' אני מרגיש בטוח. לא מודדים אותי לפי הפסד כזה או אחר".




עם דה בריינה. עושה הכל טוב ועדיין יכול להשתפר (Gettyimages)


קווין דה בריינה: "הוא עושה הכל והוא עושה אותו טוב ועדיין יש לו מקום להשתפר. לפני כמה זמן פגשתי את הוריו והבנתי למה הוא ילד פנטסטי כזה. מה שברור הוא לא למכירה. הכנסנו לחוזה שלו סעיף שחרור של 223 מיליון ליש"ט".


התקשורת האנגלית: "אחרי שמאמנים בברצלונה אפשר לסבול הכל. יש רוע שקיים בספרד ואין בתקשורת האנגלית. ככה גם בגרמניה. אותו דבר כשמדובר במחמאות. בספרד מגזימים בהכל".


ביישנות: "פחדתי תמיד לפשל בראיונות או במסיבות עיתונאים. לכן לא התראיינתי הרבה בתחילת הקריירה".



"יש רוע שקיים בספרד ואין בתקשורת האנגלית. מגזימים בהכל" (Gettyimages)


שעות הפנאי: "לא אוהב לראות הרבה כדורגל. מה שכן אני אוהב לראות זה את המשחק האחרון שלנו ולבדוק מה אנחנו יכולים לשפר או לבדוק את היריבות שלנו. באנגליה אחרי ארבע אחר הצהריים יש חושך. זה כבר כמו לילה. אני אוהב פשוט להיות עם המשפחה".


נבחרת: "אם תהיה לי הזדמנות לאמן בעתיד נבחרת אשמח. במקרה של ארגנטינה זה לא התאפשר".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי