מאוריציו סארי: "האזר יכול לכבוש 40 שערים בעונה"

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | Gettyimages

מאמן צ'לסי מתמוגג מהקשר שכבש שלושער במשחק מול קראדיף: "הוא אולי הכי טוב באירופה". הבלגי לעומת זאת מעדיף לפרגן לז'ירו שבישל לו שני שעירם. האיטלקי הפך למנג'ר הרביעי שמנצח את חמשת משחקיו הראשונים בליגה

(גודל טקסט)

מישהו זוכר את הקיץ הזוועתי שעברה צ'לסי בכל הקשור להכנות לקראת העונה החדשה? אנוטניו קונטה עוד הספיק להעביר אימון אחד לקראת העונה החדשה ופוטר, מאוריציו סארי פתח את העונה מאוחר, שחקני רכש בקושי הגיעו, אי וודאות לגבי הישארותו אדן הזאר נמשך עד רגע האחרון והשוער הראשון בארבע העונות האחרונות, וטיבו קורטואה עזב לריאל מדריד.

לא בטוח שמישהו זוכר את תסריטי האימה שייצרו בתקשורת האנגלית לגבי עתידה של צ'לסי מכיוון שהיא מדורגת ראשונה בטבלה עם חמש ניצחונות מתוך חמישה משחקים והיא עברה את ליברפול בזכות הפרש שערים עדיף. חמישה ניצחונות בפתיחת העונה הוא השיא של צ'לסי בפרמיירליג שאותו קבעה גם בעונות 2005/6, 2009/10 וגם ב-2010/11.

אמנם קבוצתו סופגת שערים, אבל מחזירה פי כמה. גם אתמול (שבת) צ'לסי פיגרה 1:0 מול קארדיף משער של הבלם סול במבה, אבל החזירה רביעייה ובינתיים סארי מצדיק את כל התקוות שתלו בכדורגל ההתקפי שלו. בנוסף הוא גם לא מצטייר כאדם בעייתי כפי שהיו בעבר קונטה ואפילו ז'וזה מוריניו.


האזר מופיע בראש טבלת הכיבושים בפריימרליג (AFP)

סארי מתפעל מהזאר אחרי שבקיץ דיבר במשך שלושה שבועות על כך שהקוסם הבלגי עלול או עשוי לעזוב ולהפנות את הגב לצ'לסי. ב"סאנדיי מירור" נכתב: "מה היה אומר עכשיו סארי על החשש שלו שהזאר יעזוב אחרי היכולת שמפגין כשכבש חמישה שערים העונה ובמפתיע מוביל את טבלת מלך השערים בפרמיירליג, דבר שלא עשה בעונות קודמות".

מישהו זוכר שבריאל מדריד אמרו על הבלגי שאין לו את המספרים של כריסטיאנו רונאלדו? הזאר שדרג את עצמו העונה ונראה שהשחקן מתחיל להביא את המספרים שציפו ממנו לתת בשנים האחרונות. הוא כבש בחמישה משחקים רצופים שבעה שערים בכל המסגרות ואתמול הוסיף שלושער מול קארדיף. 

הזאר נכנס להיסטוריה של צ'לסי כשהפך לשחקן הרביעי שכבש יותר משלושער אחד למועדון. לפניו עשו זאת דידיה דרוגבה, פראנק למפארד וג'ימי פלויד האסלביינק. סארי הפך למנג'ר הרביעי בתולדות הפרמיירליג שניצח את חמשת משחקיו הראשונים והוא מצטרף אל קרלו אנצ'לוטי, פפ גווארדיולה ולא להאמין גם אל קרייג שייקספיר.


מאוריציו סארי. "האזר הוא אולי השחקן הטוב באירופה" (Gettyimages)

סארי הודה: "אני מאושר כי חשבתי שההתחלה שלי תהיה קשה מאוד". על הזאר אמר: "בהתחלה חשבתי שהוא אחד הטובים באירופה, אבל עכשיו שיניתי את דעתי ואני חושב שהוא אולי הכי טוב באירופה. האמת שיצא לי לדבר איתו ביומיים האחרונים ואמרתי לו שהוא יכול לכבוש 40 שערים בעונה. הצעתי לו לבזבז פחות אנרגיה הרחק מהשער ולהתרכז ב-25 המטרים האחרונים". סארי יודע לשדרג שחקנים. הוא הפך את בן ארצו של האזר, דריס מרטנס, בנאפולי מקשר אגף לחלוץ שלא הפסיק לכבוש.

הזאר לעומת זאת מעדיף לדבר על חברו להתקפה אוליביה ז'ירו שאמנם לא כבש, אבל בישל לבלגי אתמול שני שערים. "הוא אולי חלוץ מטרה הטוב בעולם. זו הנאה לשחק לצידו"

למרות פתיחת העונה המסחררת יש לציין כי צ'לסי נהנתה מלוח משחקים קל יחסית. חוץ מארסנל היא לא פגשה אף גדולה. במחזור השביעי תשחק מול ליברפול ואז אפשר יהיה לבחון את יכולתה האמתית. הבלוז החליטו להאריך את חוזהו של דויד לואיז המסתיים העונה. בשנה שעברה בילה ביציע אצל קונטה שפתח איתו חשבון, אבל סארי החזיר אותו להרכב והאיטלקי מרוצה ממנו. הוא עשוי לחתום על שנתיים נוספות והברזילאי יקבל שכר של 125 אלף ליש"ט לשבוע.


דויד לואיז עם וויליאן. הבלם הברזילאי ימשיך בצ'לסי עד 2021 (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי