צ'לסי והקונגרס היהודי העולמי הכריזו: מפגש למאבק בגזענות

רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, יוג'ין טננבאום, מנהל צ'לסי ורונאלד לאודר, נשיא הקונגרס
רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, יוג'ין טננבאום, מנהל צ'לסי ורונאלד לאודר, נשיא הקונגרס | שחר עזרן

רומן אברמוביץ' ורונאלד לאודר תומכים באופן אישי ביוזמה העולמית הייחודית: "אנחנו מובילים את המאבק, אבל חייבים שותפים לדרך". ב-2019 ייערך כנס בינלאומי

(גודל טקסט)

במהלך קוקטייל חגיגי הלילה (בין שני לשלישי) בביתו של נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונאלד לאודר בניו יורק, הכריזו בכירי צ'לסי והקונגרס היהודי הלאומי על מפגש פסגה בינלאומי שיקיימו ב-2019 בפריז, למאבק באפליה, בגזענות ובאנטישמיות בספורט. האירוע התקיים במסגרת יוזמת "כרטיס אדום לשנאה", המשותפת לצ'לסי ולקונגרס היהודי העולמי, שמטרתה לקדם דיאלוג גלובלי בנושא החשוב.

מפגש הפסגה בשנה הבאה יכנס שרי ספורט ואנשי ממשל מרחבי העולם, ביחד עם ראשי התאחדויות כדורגל לאומיות, ראשי מועדוני הכדורגל הגדולים, שחקני כדורגל, סוכנויות האו"ם ושורה של ארגונים חברתיים. המשתתפים השונים ידונו באופן שבו כל אחד מהם מתמודד עם בעיית האפליה וייצרו דיאלוג לשיתוף פעולה ייחודי וגלובלי בנושא, על מנת להגביר את המאבק כנגד גזענות ואנטישמיות בספורט ובעיקר בענף הכדורגל.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר נכח באירוע ואמר: "יחד עם מועדון הכדורגל צ'לסי אנחנו יוצאים בפרויקט ראשון מסוגו ומובילים את המאבק כנגד תופעות השנאה בעולם הספורט. מדובר בתופעות בזויות שיש להוציא אותן בכל מחיר ממגרשי הספורט ומהחברה בכלל. הדרך לפנינו לא קלה ובאמצעות הפסגה העולמית נקרא לעוסקים בספורט מרחבי העולם להפוך מילים למעשים ולאכוף באפס סובלנות את הגזענות, האפליה והאנטישמיות".

ברוס באק, יו"ר צ'לסי: "שינוי לא קורה בן לילה, זה לוקח זמן, חינוך והבנה. באמצעות פסגה זו נוכל להטיל זרקור על כמה מהיוזמות המוצלחות ביותר למאבק באפליה, ולהוכיח כיצד ספורט יכול לתרום לשינוי חיובי. אנו מקווים כי היוזמה שלנו תוביל להצטרפותם של מועדוני ספורט נוספים למגמה, והם יוכלו ליצור תכניות דומות משלהם, כמו גם לעבוד איתנו על פרויקטים משותפים".



רוברט זינגר, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, יוג'ין טננבאום, מנהל צ'לסי ורונאלד לאודר, נשיא הקונגרס (שחר עזרן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי