אדן הזאר: זה היה אחד השערים הגדולים שלי

אדן הזאר
אדן הזאר | Gettyimages

באנגליה מסרבים להירגע מהשער האדיר של כוכב צ'לסי ב-1:2 מול ליברפול בגביע הליגה, רגע לפני המפגש ביניהן בליגה: "קאנטה אמר לי שהוא לא רוצה להגיע לפנדלים, אז הייתי חייב להבקיע", אמר בחיוך. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
אדן הזאר הדהים אתמול (רביעי) את אנפילד עם שער גאוני 'א-לה מסי' שהביא להפסד ראשון העונה של ליברפול, אחרי שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, 2:1 מול צ'לסי בגביע הליגה.


ליברפול סיימה את דרכה במפעל, אבל צריכה להיות עוד יותר מודאגת שהמשחק הבא שלה בליגה בשבת יהיה בסטמפורד ברידג' וביכולת שהפגינה היא צריכה לחשוש שתספוג הפסד ראשון גם בליגה אחרי שישה ניצחונות רצופים.


על רקע הניצחון של צ'לסי אפשר כעת רק לגחך מהדברים שאמר מאמנה, מאוריציו סארי, כאשר טען ערב המשחק שהפער בין שתי הקבוצות הוא שנה של עבודה. אין ספק שהוא הצליח להרדים את אנפילד בשבחים שלו.


ב"דיילי מייל" נכתב שהאסטרטגיה של סארי ניצחה את המשחק כי הוא פתח עם שחקנים מחליפים בהרכב ואת התותחים שהושיב על הספסל שלח פנימה כדי לגמור את המשחק. אדן הזאר נכנס כמחליף בדקה ה-58 במצב 0:0, אבל שניות אחדות לאחר מכן דניאל סטארידג' כבש לליברפול שער תשיעי בתשעה משחקי גביע הליגה והיה נראה שהעסקים כרגיל.


אמסרון השווה בדקה ה-79 וחמש דקות לסיום המשחק הגיעה הדקה הקסומה. הזאר קיבל את הכדור כמעט על קו האמצע, עבר את פאביניו המאכזב (רק ציון 5.5 בדיילי מייל), מסר את הכדור לססאר אספיליקווטה וקיבל אותו שוב כשהוא עובר את נבי קייטה פעמיים ונכנס לרחבה כשהוא מעביר כדור בין הרגליים של אלברטו מורנו והכניע את סימון מניולה.


#LFC's winning streak came to an end as Chelsea claimed a 2-1 comeback victory in their @Carabao_Cup third-round tie at Anfield.https://t.co/y9uvUSJsdQ

— Liverpool FC (@LFC) 26 בספטמבר 2018

"זה היה אחד השערים הגדולים שלי" אמר הזאר בסיום. "זה היה שער מיוחד ואני מקווה שהניצחון הזה ייתן לקבוצה הרבה תנופה לקראת המשחק בשבת. תמיד קשה לשחק באנפילד ולכן זה ניצחון חשוב. דיברתי עם אנגולו קאנטה והוא אמר לי שהוא לא רוצה להגיע לפנדלים ולכן האופציה היחידה היתה לכבוש. לא יודע אם השער הזה נכלל בין חמשת הגדולים שלי אבל הוא שם בין הגדולים. לא יודע מה יהיה במשחק הליגה כי ליברפול מצוינת בליגה, אבל בואו נראה מה יהיה. זה טוב לביטחון שלנו אחרי התיקו מול ווסטהאם".


ג'אנפרנקו זולה שכבש בעצמו שערים גדולים בקריירה שלו וקיבל את ההזדמנות לדבר עם העיתונאים כעוזרו של סארי כינה את הזאר: "אחד השחקנים הגדולים בעולם כיום. השער שלו הוא הוכחה לכך. הוא הולך ומשתפר ממשחק למשחק ואני מאמין שנראה ממנו עוד הרבה כי יש לו פוטנציאל ענק. זה לא רק שער יפה אלא גם הטיימינג שלו היו מושלם. הוא היה מול ארבעה שחקני הגנה ועבר את כולם". גם ג'יימי קארגר ששימש כפרשן במשחק התלהב: "הוא השחקן הכי טוב בפרמיירליג כמו שהיה השחקן הכי טוב בגביע העולמי".


יורגן קלופ זעם בסיום על שער השיוויון של צ'לסי שלדעתו אושר למרות שהשופטים עשו לפני כן כמה טעויות: "לא היתה בכלל עבירה שחייבה בעיטה חופשית ממנה אמרסון פאלמיירי כבש. במהלך המשחק השחקנים נוגעים זה בזה ברגליים ובידייים וזו לא היתה עבירה בכלל. זה אמור היה להיות נבדל בכלל בגלל שרוס בארקלי היה לפני כן בנבדל. לא חושב שאני מדבר מהמשקפיים של ליברפול".



יורגן קלופ. הרבה טענות לשופטים (GettyImages)



קלופ הסביר למה התווכח אחרי המשחק עם ג'רדן שאקירי שהיה אחד מהבודדים שהראו יכולת טובה בליברפול: "היתה לנו בעיטה חופשית של שאקירי. מו סלאח עמד לבדו והיתה עוד קבוצת שחקנים ביחד. הוא בעט לעברם, אבל אם הכדור היה מגיע לסלאח אולי היינו משווים. היו לי חמישה שחקנים בהרכב ששיחקו לראשונה. אמרתי לפני המשחק שיש לנו שיטת משחק מסוימת והשחקנים צריכים להתרגל אליה. לא היינו מספיק תוקפניים למרות שיכולנו להשוות בסיום". גם דיאן לוברן, אלברטו מורנו ונתנאל קליין שיחקו לראשונה כמו מניולה ולא ממש הרשימו. 


ב"מירור" פורסם היום שלמרות הכחשות, הבעלים רומן אברמוביץ' רוצה למכור את צ'לסי, אבל דרוש 3 מיליארד ליש"ט. לפי הדיווחים הוא דחה כבר הצעה של 2.3 מיליארד ליש"ט לרכוש את הבלוז. האוליגרך הרוסי לא יכול להיכנס לאנגליה בגלל שדרכונו הוקפא. 


לפי הפרסום אברמוביץ' שכר את שירותי "ריינה גרופ" כדי שתייעץ לו במכירת הקבוצה. בצ'לסי טוענים שאברמוביץ' מחויב למועדון, אבל יש חששות גוברים והולכים שהוא ימכור ויעזוב והעתיד של הקבוצה מעורפל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי