חופשי ומאושר: אדן הזאר יכול תחת סארי להגשים את כל חלומותיו

אדן הזאר
אדן הזאר | Gettyimages

אחרי שהצטיין במונדיאל בתקווה להתקדם לריאל מדריד, פגישה ראשונה עם הבוס החדש בצ'לסי שינתה את דעתו ומאז הוא כבש או בישל כמעט בכל משחק. יוכין על מטרתו החדשה של הבלגי: להבקיע 40 שערים בעונה

(גודל טקסט)

בליברפול חייכו קלות בסוף השבוע, שעבר כאשר צ'לסי סיימה בתיקו מאופס מול ווסטהאם, לא רק בגלל שהכחולים איבדו נקודות ראשונות לקראת המפגש הישיר המרתק (שבת, 19:30 בספורטHD1) והותירו את החבורה של יורגן קלופ כיחידה עם המאזן המושלם בפרמייר-ליג נכון לעכשיו. היה זה גם המשחק הראשון מאז תחילת העונה בו לא רשם אדן הזאר שער או בישול.

הכוכב הבלגי סידר אסיסטים מול האדרספילד וארסנל, הבקיע בפנדל מול ניוקאסל, מצא את הרשת מול בורנמות' ואז חגג שלושער אישי ראשון מאז 2014 נגד קארדיף. והנה, באו הפטישים עם הגנה לא הכי מזהירה בתבל, והצליחו איכשהו לעצור אותו. סיבה לאופטימיות?

ובכן, ביום רביעי הוכח אחרת. הזאר הושאר על הספסל במשחק גביע הליגה באנפילד על מנת לקבל מנוחה לקראת קרב חשוב יותר מול היריבה האדומה, אבל נשלח לדשא במחצית השניה והכריע את ההתמודדות בשער נדיר ביופיו. הסלאלום שגרם לנאבי קייטה ואלברטו מורנו להיראות כמו שחקנים חובבים היה מרהיב משמעותית מהביצוע של מוחמד סלאח מול אברטון שהוכתר באופן ביזארי לשער השנה מטעם פיפ"א. היה זה מבצע של גאון בכושר נפלא, ואחרי שריקת הסיום התבדח הזאר: "דיברתי עם אנגולו קאנטה, והוא אמר שאין לו חשק לבעוט פנדל. אז לא הייתה ברירה אלא להבקיע".


הזאר מנצח את ליברפול. סלאלום נדיר ביופיו (Gettyimages)

האמירה המשעשעת מלמדת עד כמה ביטחונו העצמי של הזאר גבוה. הוא מרגיש כי ביכולתו להכריע כל משחק, ולא מהסס לדבר על כל בקול רם. הוא לא מצטנע. הוא לוהט. הוא מרגיש נינוח ומאושר. כאשר נזכרים בציטוטים שלו בתחילת הקיץ, מדובר בתפנית מרשימה ביותר. כי הזאר רמז באופן חד משמעי על רצונו לעבור לריאל מדריד, והמשאלה הזו לא נענתה. היו שהניחו כי הבלגי יפתח את העונה מאוכזב וממורמר, אבל המציאות שונה ב-180 מעלות. מדוע? כי ההחלטה להישאר בסטמפורד ברידג' הייתה בסופו של דבר שלו והוא נעזר במאמן על מנת לקבל אותה לטובתו האישית.

"כולם יודעים שהמעבר לריאל יכול לעניין אותי, אבל רק אם היא רוצה אותי. אם ריאל מעוניינת להחתים אותי, היא יודעת מה היא צריכה לעשות. אני לא רוצה להגיע לשורותיה סתם כך. צריך להיות פרויקט. בצ'לסי כבר יש לי פרויקט, ונותרו שנתיים לחוזה", אמר הזאר בתחילת המונדיאל, והדגיש כי טורניר טוב עשוי להפוך את המעבר לבירת ספרד לטבעי יותר. והוא אכן הצטיין בגביע העולם, בדהירה עם קווין דה בריינה לחצי הגמר, גם אם כשל במשימה הגדולה נגד צרפת.

אלא שהעובדה כי הזאר נשאר ברוסיה למשך יותר מחודש שיחקה דווקא לטובת צ'לסי. המועדון הכחול עבר קיץ מזעזע ומבולגן, במהלכו ניהל משא ומתן אבסורדי ומפרך עם נאפולי לגבי שחרורו של מאוריציו סארי, ובמקביל התמהמה עם פיטוריו של אנטוניו קונטה והשפיל אותו. בשלב מסוים, הייתה תחושה כי יש לצ'לסי שני מאמנים שמכינים שתי תוכניות שונות בתכלית. זה היה כאוס, וחוסר הוודאות היה עצום. הזאר הבהיר ביוני שהוא רוצה לקבל תמונה ברורה לפני שהוא בוחר את עתידו. לו היה מודח מגביע העולם מוקדם ורואה את הברדק, ייתכן שהיה דורש לברוח כל עוד נפשו בו. בפועל, הוא התפנה לתכנונים לקראת העונה החדשה כאשר סארי כבר היה בתפקיד. ובעוד הנהלת צ'לסי עשתה את כל הטעויות האפשריות כדי להקשות על המאמן הטרי, הרי שהאיטלקי הצליח להתגבר על המכשולים בכל זאת.


התגברו יחד על כל המכשולים. סארי והזאר (Gettyimages)

כי יש בו משהו מיוחד. דריס מרטנס סיפר להזאר רבות על העבודה המשותפת עם סארי בנאפולי, בה הפך לסקורר מדופלם. השבחים האלה לא הותירו את הכוכב אדיש והפגישה הראשונה עצמה הייתה מופלאה. "אתה יכול להבקיע 40 שערים", אמר סארי לחניכו החדש, והבטיח לתת לו יד חופשית לבטא את עצמו. במעמד כזה, מה הטעם לדרוש לעבור לריאל – הרי גם ללא כריסטיאנו רונאלדו יהיה בה צורך להילחם על המקום בהרכב עם גארת' בייל ומרקו אסנסיו, עם לחץ עצום מצד התקשורת. בצ'לסי הכל כבר היה לטובתו, והיעד השאפתני שהציב סארי ריגש את הזאר.

ממבט ראשון, הוא לא מציאותי, כי השיא הפרטי של הזאר עומד עד כה על 19 שערים בכל המסגרות בעונת 2014/15, אבל המבט השני מגלה תמונה שונה. קודם כל, סלאח הפציץ בעונה שעברה 44 שערים, כאשר שיאו הקודם היה 19. התפקיד שלהם דומה. אם המצרי מסוגל, למה הבלגי – שחקן רב גוני יותר ומנוסה יותר – לא יכול ללכת בעקבותיו? שנית, בל נשכח את הטריק שעשה סארי עם גונסאלו היגוואין בנאפולי. המאמן טען כי החלוץ הארגנטיני מסוגל לזכות בכדור הזהב, החדיר בו מוטיבציה, עזר לו להשתפר – והנה לכם, כך נשבר שיא הכיבושים בליגה האיטלקית בכל הזמנים. אם סארי חולל את הנס עם היגוואין, גם שאיפותיו עם הזאר אינן מופרכות.

הזאר יודע זאת, ומאמין בכך. הוא גם מאושר עד הגג מהגישה ההתקפית החדשה. אחרי השפל של 2015/16, הוא קם לתחיה אצל אנטוניו קונטה, אשר לא הטיל עליו משימות הגנתיות רבות מדי במערך 3-4-3 בזכות העבודה האדירה של מרקוס אלונסו. ובכל זאת, הבלגי לא תמיד היה מאושר מהשקפת העולם שהעדיפה מלחמה ומאמץ פיזי על יצירתיות. אצל סארי, המדיניות הפוכה, ולכן הזאר משוחרר אפילו יותר. הפריחה הזו הגיונית, והיא מהווה מחמאה עצומה עבור המאמן. המחשבה של סארי הייתה פשוטה – אם אין זמן להכין את הקבוצה לעונה, והרכש הרצוי לא הגיע, נותר רק לנצל את הפוטנציאל של הכוכבים הקיימים עד תום. והוא עושה זאת בהצלחה מסחררת.

אז עכשיו, עם שישה שערים בשבעה משחקים, אפשר להתחיל לחלום גם על 40. סארי לא יכול להיות מרוצה יותר. "חשבתי שאדן הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, אבל עכשיו אני משנה את דעתי. אולי הוא הטוב מכולם", הצהיר האיטלקי. במשחק הענק מול ליברפול, ינסה הזאר לחזק את הטענה.


בכושרו הנוכחי, 40 שערים הם בהחלט יעד ריאלי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי