ארסנל וטוטנהאם ייפגשו ברבע הגמר: "יהיה משחק מעניין"

אונאי אמרי עם מאוריסיו פוצ'טינו
אונאי אמרי עם מאוריסיו פוצ'טינו | AFP

מנג'ר התרנגולים מאוריסיו פוצ'טינו אמר לאחר הניצחון על ווסטהאם בגביע הליגה: "יש לי הרבה כבוד לאמרי, הוא חבר טוב", הפרשנים פתחו במלחמה הקבועה לקראת הדרבי המסקרן. גונדוזי הורחק ויחמיץ את ליברפול

(גודל טקסט)
המשחק הבולט ברבע גמר גביע הליגה באנגליה יפגיש באמירויות את ארסנל וטוטנהאם לדרבי לונדוני בין שתי יריבות שידועות בשנאה אחת לשנייה. ארסנל ניצחה אתמול (רביעי) את בלקפול מהליגה השלישית רק 1:2 בשמינית, אם כי זו היתה חזרה למסלול הניצחונות אחרי שרצף 11 המשחקים המושלמים שלה נקטע, בעוד טוטנהאם ניצחה 1:4 את ווסטהאם בדרבי לונדוני נוסף ב"לונדון סטדיום" ורשמה ניצחון שני עליה תוך פחות משבועיים (הראשון היה 0:1 בליגה). אוהדי ווסטהאם, שחלקם ידוע כשונאים את טוטנהאם בגלל הקשר היהודי שלה, תקפו את אוהדי התרנגולים באחד היציעים במהלך המשחק.


העימות בין ארסנל וטוטנהאם החל כבר אתמול, כשהפרשן גארי נוויל כינה ב"סקאי ספורט" את טוטנהאם "קבוצה חסרת חוט שידרה שלא השיגה כלום במשך 30 שנה". נוויל טען שטוטנהאם חלשה ומשחקת כדורגל זבל, אבל הארי רדנאפ, שהיה מנג'ר טוטנהאם לפני עשור, יצא להגנתם ואמר לנוויל: "אין לו על מה להתפאר. כשאימן את ולנסיה הם לא רק היו הקבוצה הכי גרועה שלהם ב-30 השנים האחרונות אלא הכי גרועה מזה 30 שנה". רדנאפ בן ה-71 הוליך את טוטנהאם לליגת האלופות לראשונה בתולדותיה ב-2010.


בינתיים, ארסן ונגר דיבר על ארסנל לראשונה אחרי חצי שנה כשביקר בטקס בוומבלי, שנועד לתוכנית חדשה שיצר היו"ר לשעבר של ארסנל דיוויד דין לשחקני כדורגל שיעזרו לאסירים בבתי הכלא. "נשארתי אוהד של ארסנל", סיפר ונגר, "כשהם מנצחים אני שמח. אני עדיין רוצה שהם ינצחו במשחקים. עבדתי קשה והקדשתי את חיי למען המועדון ובעיקר לרגע בו אעזוב כדי שהקבוצה תישאר במצב טוב ואני חשוב שהצלחתי בזה. לארסנל יש סיכוי לדעתי לזכות השנה גם באליפות, בתנאי שתשפר את יכולתה במשחקי החוץ".


Mirror sport: Disgrace #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/8XDDNO5EIQ

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 31 באוקטובר 2018


התותחנים איבדו את הכוכב החדש שלהם, מתיאו גונדוזי, שהורחק בשני צהובים אחרי שבישל את השער הראשון הוא יחמיץ את המשחק של ארסנל מול ליברפול בשבת. אוניי אמרי הסביר כי השחקן לא איבד שליטה על עצמו וגרם להרחקתו. "הוא שחקן טוב שנתן הרבה לקבוצה, אבל יש לנו עוד שחקנים שרוצים לשחק ואכין את הקבוצה למשחק. ההרחקה? זה הכדורגל. ב-90 דקות אתה יכול להיפצע, להיות מורחק. אנחנו מוכנים לכך".


בטוטנהאם, יונג-מין סון כבש צמד ולדברי "דיילי מייל" נתן סיבות למאוריסיו פוצ'טינו לחייך אחרי ההפסד 1:0 למנצ'סטר סיטי. פוצ'טינו דווקא לא חושש מהמשחק נגד ארסנל, ואמר בסיום: "זה יהיה משחק מעניין. יש לי הרבה כבוד לאמרי וצוות האימון שלו. הוא חבר טוב שלי והוא מאמן צמרת". סון כבש אחרי הפסקה של שבעה חודשים בקבוצה, מאז מרץ האחרון, ופוצ'טינו פירגן: "מעולם לא איבדתי בו אמון. הוא עבד קשה לשנות את המצב והשערים האלה יתנו לו הרבה ביטחון. אני מאושר ושמח עבורו כי הוא רצה כל הזמן לעבוד כמה שיותר קשה". פוצ'טינו ביצע עשרה שינויים בהרכב ומי שהרשים היה הבלם הצעיר הארגנטיני חואן פוית' בן ה-20 ששיחק לראשונה העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי