הכוכב המנצנץ של אנגליה: סאנצ'ו כובש את הבונדסליגה

ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו | Gettyimages

אחרי שהעדיף את דורטמונד על פני מנצ'סטר סיטי, פתח הכוכב בן ה-18 את העונה בסערה עם ארבעה שערי ליגה ושישה בישולים. רגע לפני משחק העונה מול באיירן מינכן (19:30, ספורט2), הדרך לנבחרת שלושת האריות סלולה

(גודל טקסט)
הגרמנים אוהבים כדורגלנים צעירים שפורצים פתאום לזירת הכדורגל העולמית ויכולים להביא סיפור עסיסי בתקשורת. הבונדסליגה יותר מכל ליגה אחרת, מאפשרת לצעירים מגיל 18 ומעלה להפתיע אותם כל פעם מחדש כמו ריס נלסון המושאל מארסנל להופנהיים ובגיל 18 נחשב לכוכב עולה נוסף.


אוהדי הכדורגל מתים על זה והתקשורת הצהובה עוד יותר. הכדורגלנים הצעירים באנגליה הבינו שבמקום לבלות על הספסל של קבוצותיהם ולשחק כמה דקות בגביעי אנגליה, הם יכולים לקבל חשיפה בבונדסליגה ולהצטיין שם, מה שמאפשר להם לקבל חוזים שמנים יחסית לגילם וגם להגיע לנבחרת אנגליה יותר בקלות.


אם לא הנטייה של דורטמונד להשביח צעירים, כנראה שלא ממש הייתם שומעים את השם ג'יידון סאנצ'ו למרות שהוא זכה בדיוק לפני שנה באליפות העולם עד גיל 17 בהודו. הוא עזב את החממה של מנצ'סטר סיטי בקיץ 2017 בגיל 17 תמורת 8 מיליון יורו לדורטמונד. שחקן הכנף המוכשר השתפשף בעונה שעברה בדורטמונד ב' בליגה השלישית ואחר כך כבר עבר לבוגרים בבונדסליגה ואת העונה פתח כמו רוח סופה עם ארבעה שערי ליגה ושישה בישולים ועוד שער בליגת אלופות.


1 year ago today
Special special team! @Englandpic.twitter.com/KqfL74On2r

— Jadon Sancho (@Sanchooo10) October 28, 2018

הילד שהוריו היגרו מטרינידד/טובאגו, מזכיר את ראחים סטרלינג שהוא ממוצא ג'מייקני והפך לכישרון מבטיח ובדיוק כמוהו גדל בשכונת עוני בלונדון. הוא נולד בשכונת קמברוול וגדל בשכונת קנינגטון. בגיל שבע כבר הצטרף למחלקת הנוער של ווטפורד. בגיל 14 עבר למנצ'סטר סיטי, ששילמה עבורו כחצי מיליון ליש"ט במסגרת תכנית לקידום כשרונות צעירים בכדורגל.


עכשיו בגרמניה, הכותרות עליו אומרות בין היתר: "הוא כבר טוב יותר מעוסמאן דמבלה שנמכר ב-120 מיליון יורו לברצלונה (148 מיליון יורו עם בונוסים). הוא מהיר יותר, יעיל יותר ונכון לעכשיו זול יותר". כותרת אחרת שהעניק לו העיתון ABC הספרדי הייתה: "היהלום לא חיכה לפפ גווארדיולה". למרות הבקשות של פפ ממנו לחתום על חוזה חדש בקבוצה, מכיוון שראה בו את אחד היהלומים של אקדמיית הכדורגל בסיטי, סאנצ'ו העדיף לעזוב ופפ נשבע: "כל עוד אני מאמן כאן הוא לא יחזור".


סאנצ'ו במדי סיטי. לא יחזור למדים התכולים תחת פפ (Gettyimages)


פפ אמר לעיתונאים: "נפגשתי איתו אישית ולחצנו ידיים וסיכמנו בעל פה על חוזה חדש. הצענו לו הצעה מדהימה וגם אמרנו לו שהוא יעלה לבוגרים כמו פיל פודן ובראהים דיאס, אבל הוא או הסוכן שלו החליטו שהוא לא יחתום". פפ הוסיף: "למרות שסאנצ'ו אמר לנו לא, עדיין ניסינו לשכנע אותו. הצענו לו שכר של מיליון וחצי יורו וגם הבטחתי לו שיצורף מיידיית לבוגרים, ועדיין הוא לא רצה".


סאנצ'ו נחשב לילד הפלא של הבונדסליגה. קצב הכדרור שלו מסחרר והוא גם גורם סחרחורת ליריבים. בקבוצה הבינו שמועדונים גדולים יותר יכולים לחטוף אותו והעניקו לו חוזה חדש באוקטובר האחרון, עד 2022. הוא קיבל שכר חדש, פי שלושה ממה שהרוויח קודם אחרי שמשכורתו הייתה מיליון יורו לעונה והיא עלתה ל-3 מיליון יורו (250 אלף יורו בחודש). דורטמונד שילמה עליו 7 מיליון יורו ומחירו עלה ל-45 מיליון יורו וזו לא המילה האחרונה. אם ימשיך בקצב הזה, הוא יהיה שווה למעלה ממאה מיליון יורו. ההצלחה פתחה גם את הדלתות בנבחרת כאשר הוא זומן למשחק ראשון מול קרואטיה שהסתיים ב-0:0. המנג'ר המקצועי מיכאל צורק אמר עליו: "אני בטוח שהוא יישאר איתנו עוד הרבה זמן". הוא לא היסס לתת לסאנצ'ו את החולצה מספר 7 אותה השאיר דמבלה כשעזב לברצלונה.



סאנצ'ו. נחשב לילד הפלא של הבונדסליגה (Gettyimages)


סאנצ'ו מספר שבגיל 15 היה כבר כישרון גדול, אבל יותר מאשר נלחם על מגרש הכדורגל, הוא היה צריך להילחם בפיתויים להיגרר לפשע ולהרוויח כסף קל בשכונת העוני בה גדל, קנינגטון. באותה עת היה בווטפורד עד שחתם כאמור בסיטי. כיום סאנצ'ו אפילו לא יכול להגיע לבדו למיתקן האימונים של דורטמונד בגלל שאין לו עדין רישיון נהיגה. הוא מקדים עם שמונה בישולים בכל המפעלים את סוסו ממילאן ופפה מליל. הוא כבש שער כל 45 דקות למרות שפתח רק בשלושה משחקים של הקבוצה העונה, ושיחק 457 דקות.


גארת' סאות'גייט אמר עליו: "סאנצ'ו שחקן מאוד אמיץ שהחליט לעזוב את הנוחות של הכדורגל האנגלי ולהמר על קבוצה חזקה בבונדסליגה עם הקהל הכי גדול. אם הוא החליט ללכת בדרך הזאת, זה רק אומר עד כמה הוא מיוחד. הוא מאמין גדול בעצמו". כשהיה עדיין באקדמיה של ווטפורד, הוא היה אוהד נלהב של ניימאר והיה רואה הרבה קטעי וידאו שלו. היום הוא מנסה לבצע את התרגילים שלו על מגרשי הכדורגל בגרמניה. בעקבות ההצלחה של סאנצ'ו, גם הכוכב הספרדי הצעיר בראהים דיאס (ממוצא חצי מרוקאי) ממנצ'סטר סיטי, רוצה לעזוב. החוזה שלו מסתיים בקיץ והוא מסרב להאריך אותו.


Once again, the introduction of 18-year-old Jadon Sancho has paid dividends for Borussia Dortmund. Touch, dribble, cross. Exquisite. pic.twitter.com/tCzAUFsc5m

— Get German Football News (@GGFN_) September 14, 2018

על החוזה שלו בדורטמונד, שהוארך עד 2022 אמר סאנצ'ו: "אני רק בן 18 ואתם יכולים לראות שאני משחק המון בקבוצה. אני מאוד מרוצה מהמעמד שלי כרגע ולא היה אכפת לי לחתום על חוזה ארוך טווח. לא יודע מה יהיה בעתיד, אבל כרגע בדורטמונד יש צעירים שמצליחים וזה לא קיים בכל קבוצה ולכן היה חשוב לי לקבל מהם גב". הוא זומן גם לנבחרת לקראת המשחקים הקרובים מול ארה"ב וקרואטיה. לאנגליה יש כוכב מנצנץ מרחוק.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי