דיווח: בעלי ליברפול הציב תג מחיר של שני מיליארד דולר על הקבוצה

ליברפול
ליברפול | Gettyimages

לפי העיתון האמריקאי, ג'ון הנרי, לא יהסס להעביר את בעלותו אם יקבל הצעות של למעלה משני מיליארד דולר. מסתמן כי הסיבה המרכזית לכך, היא הפסד כספי רב של קבוצת הבייסבול שמחזיק הבעלים, בוסטון רד סוקס

(גודל טקסט)
בעיתון האמריקאי "ניו יורק פוסט" פורסם שראשי ליברפול מוכן למכור את הקבוצה במחיר המתאים, אבל הוא לא לחוץ לעשות זאת והוא יחכה להצעה הטובה ביותר. לפי הדיווח הבעלים של חברת "פנווי" המולטי – מיליארדר ג'ון הנרי שמחזיקה בליברפול הוא גם הבעלים של קבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס אותת שהוא מוכן למכור את הקבוצה השנייה שברשותו והיא ליברפול.


רד סוקס זכתה באליפות לראשונה אחרי 15 שנה כשניצחה ב-"וורלד סרייס" את לוס אנג'לס דוג'רס ובאותה הזדמנות הבעלים גילה כי הוא מנהל קמפיין שקט למכירת ליברפול. הוא לא פעיל בשוק כדי למכור את הקבוצה, אבל אם יקבל הצעה טובה לא יהסס למכור אותה. החדשות האלה יכולות ליצור אי שקט במועדון כאשר העתיד שלו לא ברור כעת. בעבר ניסו גורמים במפרץ הפרסי לרכוש את הקבוצה, אבל נאמר להם שהיא לא למכירה. כרגע נראה שהבעלים שינה דעתם. 


לפי העיתון הבעלים יהיה מוכן לשמוע להצעות של הרבה מעל 2 מיליארד דולר (1.5 מיליון ליש"ט). "הקבוצה למכירה אם הוא יוכל למצוא קונה טוב", נאמר לעיתון. הנרי רכש את הקבוצה ב-2010 ב-477 מיליון דולר (365 מיליון ליש"ט) כך שהוא עומד לעשות עליה רווח גדול.



בעלי ליברפול. ג'ון הנרי (Gettyimages)


אחת הסיבות למכירה אפשרית היא שרד סוקס הפסידה כספים העונה. לרד סוקס הייתה את תקציב המשכורות הגבוה ביותר ב-2018 בבייסבול שהסתכם ב-238 מיליון דולר. לא ברור אם יש קשר ישיר בין ההפסדים לרצון למכור את ליברפול.


במגזין הכלכלי "פורבס" מעריכים את ערך השוק של ליברפול בכ-1.5 מיליארד ליש"ט. "דיילי מייל" דיווח באוגוסט שאחת מהמשפחות של אבו דאבי ניסתה לרכוש את ליברפול ב-2017 וחברה אחרת סינית ניסתה בתחילת 2018. לפי הדיווחים ההצעה הסינית נפלה אין אפשרות לחברה לגייס הון של 2.6 מיליארד דולר (1.9 מיליארד ליש"ט) כדי לממן את העסקה. הבעלים של חברת "פנווי" ג'ון הנרי נמצא פעמים רבות באנפילד וצופה במשחקי ליברפול והוא גם הבעלים של 80 אחוז מחברת "ניו אינגלנד ספורט נטוורק" שהיא חברת כבלים אמריקאית וכן 50 אחוז מחברה של מירוצי סוסים. לפי הדיווחים לברון ג'יימס מחזיק ב-2 אחוז ממניות החברה של "פנווי".


New York Post reporting that "Liverpool is quietly on the market". https://t.co/g0TTXlQIvE#LFC

— TEAMtalk (@TEAMtalk) November 9, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי