הלך קור הרוח: הסיבות שפוצ'טינו אינו שמח בטוטנהאם

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | AFP

למרות פתיחת עונה מרשימה, המנג'ר הפופולרי זועם על העיכוב בבניית האצטדיון החדש ומוטרד מכך שביצע אפס החתמות בפגרה למרות ההצלחה אשתקד. בשבת (19:30, ישיר בספורט1) צ'לסי תגיע לוומבלי לדרבי מסקרן

(גודל טקסט)

המנג'ר של טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו, הוא אחד הפופולריים ביותר בקרב התקשורת הזרה בפרמיירליג. הוא מסוג אלה שיודעים להתייצב מול המצלמות היטב, לשמור על קור רוח מבלי להיסחף אחרי ניצחונות מוחצים, או לחילופין להיקלע למצב רוח פסימי להחריד לאחר הפסדים כואבים.

חוויתי זאת באופן אישי כאשר ראיינתי אותו העונה פעמיים, בשני משחקים בהם תוצאת הסיום הייתה שונה לחלוטין: באולד טראפורד לאחר שקבוצתו השפילה את מנצ'סטר יונייטד הוא ידע לתת קרדיט גם ליריבה ולא להאדיר יתר על המידה את שלוש הנקודות שהושגו במשחק החוץ המאתגר, ובוומבלי בסוף אוקטובר, כאשר הספרס נחלו הפסד ביתי מינימלי למנצ'סטר סיטי. פוצ'טינו דאג להבהיר אז שחוסר ריכוז של שחקניו, היה כנראה הסיבה העיקרית להפסד, אולם באותה נשימה שיבח אלמנטים מסוימים בתצוגת שחקניו.

אז מדוע המנג'ר הארגנטינאי אינו מאושר במועדון מצפון לונדון? בעיצומה של עונתו החמישית בקבוצתו של הבעלים היהודי, דניאל לוי, מתוודה המנג'ר בן ה-46 כי למרות שקבוצתו חווה פתיחת עונה מזהירה, ישנן שתי סוגיות עיקריות שמדירות שינה מעיניו. הראשונה שבהן עוסקת בפסיביות שנקטה הנהלת המועדון בקיץ האחרון: פוצ'טינו הוביל את הספרס למקום השלישי והקבוצה הציגה כדורגל איכותי, שוטף ובעיקר עקבי לאורך עונת 2018/2017 המתישה. הציפייה הטבעית שלו הייתה שדרוג הסגל והחתמת מספר שמות נוצצים נוספים, כדי לעבות את הכישרון האדיר שעומד לרשותו, על מנת לבצע קפיצת מדרגה ולנסות לאיים באופן ישיר על הסיטי במאבק על תואר האליפות.


וומבלי. טוב לנבחרת, לא מספיק ביתי לטוטנהאם (gettyimages)

לא מעט שמות של שחקנים נזרקו לחלל האוויר באשר למועמדים פוטנציאליים להצטרף לטוטנהאם, כאשר העיקרי שבהם היה ג'ק גירלש, קשרה של אסטון וילה מליגת המשנה, אולם הקיץ האחרון ייזכר באופן שלילי ביותר לאחר שלראשונה בתולדות הליגה הטובה בעולם, מועדון לא ביצע אף לא החתמה אחת בחלון ההעברות המרכזי של חודשי הקיץ. זה כבר לא מתכון לזכייה בתארים, להיפך, זוהי נוסחה מובהקת לנסיגה ביכולת ולעונה נטולת הישגים. 

הסוגיה השנייה והמרכזית שמרתיחה את פוצ'טינו, היא העיכוב המתמשך במעבר לאצטדיון ווייט הארט ליין המחודש. הרחבתו ושדרוגו של האצטדיון המיתולוגי והמיושן של טוטנהאם, היו אמורים להציב רף חדש בקרב הספרס ולקרב אותם צעד קדימה למועדון הצמרת האמיתי של אירופה, המועדון היוקרתי שאליו מכוונים פוצ'טינו וקברניטי המועדון כבר שנים רבות.

הקבוצה ציפתה לפתוח את האצטדיון באופן חגיגי בקרב אדיר נגד לא אחרת מאשר ליברפול באמצע ספטמבר, אולם ליקויי בניה ואי עמידה בהתחייבויות מצדן של החברות שאחראיות על בנייתו, מובילות לדחייה אחר דחייה, כאשר כבר ברור שלכל המוקדם, התחזיות האופטימיות מדברות על ינואר 2019 במקרה הטוב כמועד פתיחתו הרשמי של ווייט הארט ליין.


הארי קיין. המנג'ר ציפה לשדרוג לצד הכוכב (gettyimages)

אוהדי טוטנהאם לא חוששים להביע בגלוי את התסכול האדיר שלהם מהסחבת בחזרה למגרש האהוב והאמיתי שלהם. "וומבלי הוא כנראה האצטדיון המפורסם ביותר בגלובוס וכיף תמיד לצפות בנבחרת הלאומית שלנו מארחת שם, אבל הוא רחוק מלהיות הבית שלנו", קבע בנחרצות ריצ'רד ברנס ביציאה מן היציע לאחר ההפסד למנצ'סטר סיטי בסוף אוקטובר האחרון. "שים לב לתפוסת הקהל הערב", הוא מצביע על מה שכולם ראו  בבירור בצפון – מערב לונדון, "אירחנו את אלופת הפרמיירליג וקרוב לשליש מהיציעים היו ריקים. העובדה שמדובר במשחק אמצע שבוע אינו מהווה תירוץ, אנחנו מדברים על קרב ישיר מול יריבה שאנו מקווים להתמודד מולה ועדיין מרבית האוהדים שלנו הצביעו ברגליים. בשבוע הבא מצפה לנו משחק גורלי בליגת האלופות מול פ.ס.וו איינדהובן ואני משוכנע שנחווה שוב נוכחות אוהדים דלילה בקרב נגד אלופת הולנד". 

בשבת, צ'לסי תתארח בוומבלי בדרבי לונדוני מסקרן (19:30, שידור ישיר בספורט1). למרות ההפסד הביתי המתסכל נגד הסיטי במחזור העשירי, טוטנהאם שומרת על מאזן של שישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים ומגיעה לקרב נגד היריבה העירונית מלאת ביטחון עצמי. נקודה אחת בלבד מפרידה בין שני המועדונים לאחר שניים עשר מחזורים.


פוצ'טינו עם קיין. הדרבי יכול להיות נקודת זינוק (gettyimages)

בטוטנהאם חשים שהדרבי הזה יכול להיות נקודת זינוק משמעותית אם הקבוצה באמת רוצה לעשות צעד אחד קדימה העונה: "כולם מדברים בקול רם על קרב משולש העונה – סיטי, ליברפול או צ'לסי, פרשנים מצהירים: היי, זאת טוטנהאם הנחמדה מצפון לונדון, טופ 4 אמור להיות מספיק עבורם, הם לא יהיו בנויים ללכת עד הסוף בעתיד הקרוב", ריצ'רד משתף אותי בתחזית שלו להתפתחויות בקרב קבוצתו, "אבל תביט לעומק על הסגל שלנו, כמה שחקנים שלנו היו מעורבים בשלבי ההכרעה של נבחרותיהם בגביע העולמי האחרון ברוסיה. יש לנו את הכישרון, את הניסיון ובעיקר את הארי קיין. שלוש נקודות שלנו בדרבי ואנחנו במומנטום פנטסטי לקראת מחזורי הכריסטמס שנמצאים ממש מעבר לפינה".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי