צפו בתקציר: ארסנל חזרה לנצח עם 1:2 בחוץ על בורנמות'

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | AFP

ג'פרסון לרמה (30) כבש שער עצמי נדיר, ג'ושואה קינג השווה בצדק בתוספת הזמן של המחצית אבל אובמניאנג (67) השתווה לאגוארו בראש טבלת הכובשים ונתן שלוש נקודות קריטיות לתותחנים

קבוצות: בורנמות'
(גודל טקסט)

אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות, ארסנל היתה זקוקה נואשות לניצחון על מנת לא לתת לצמרת לברוח לה. היכולת לא היתה מרשימה, בעיקר לא במחצית הראשונה, אבל המטרה הושגה עם 1:2 על בורנמות' היום (ראשון), ניצחון חוץ ראשון בפרמיירליג מאז ה-1:5 על פולהאם בתחילת אוקטובר. במשחק המאוחר, האדרספילד הפתיעה את וולבס בחוץ עם 0:2 נהדר בזכות צמד שערים מרחוק של ארון מוי ועלתה מתחתית הטבלה למקום ה-14 (לצפייה בתקציר לחצו כאן).

בורנמות' – ארסנל 2:1
המארחת, אחת מהפתעות העונה בליגה האנגלית הבכירה, היתה טובה יותר בפתיחה ושלטה הרבה יותר. היא גם כבשה, אבל השער של פרייזר נפסל בצדק כיוון שהוא היה בנבדל. פרייזר, שכאן בארץ לא יזכרו לטובה לאחר שהצטיין בניצחון של סקוטלנד על ישראל בשבוע שעבר, המשיך להוביל את בורנמות' במרכז המגרש אבל המזל לא היה לצד הקבוצה הביתית. בדקה ה-30, באחת ההתקפות הבודדות של ארסנל, הגיעה מסירת רוחב לכיוון מרכז הרחבה ויורטה על ידי ג'פרסון לרמה – שדחק את הכדור בצורה די וירטואוזית, יש להודות, לשערו שלו. הקשר הקולומביאני תפס את הראש ושחקני ארסנל חגגו יתרון חשוב.

אלא שהיכולת של התותחנים לא השתפרה בעקבות השער, והמוטיבציה של בורנמות' להבקיע עלתה. בתוספת הזמן של המחצית, ממש לפני השריקה, נתפסה ההגנה האורחת עם המכנסיים למטה וג'ושואה קינג היה בתוך הרחבה כדי לסיים מתפרצת עם שער שוויון נהדר. אבל אם שחקני בורנמות' קיוו לעלות למחצית השנייה עם המשך המומנטום, זה לא תורגם על המגרש. להפך – ארסנל שלטה יותר וגם הבקיעה, כשבדקה ה-67 אובמיאנג קיבל כדור נהדר מקולאשינץ וכבש בקלות. זהו שערו השמיני העונה של החלוץ הגאבוני, מה שמציב אותו בראש טבלת מלך השערים של הפרמיירליכג לצד סרחיו אגוארו.

אמריק אובמיאנג. שחקן המפתח של ארסנל (Gettyimages)
אמריק אובמיאנג. שחקן המפתח של ארסנל (Gettyimages)

בהחלט ניצחון חשוב לארסנל, שסוגר לה משחק 17 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות ומשאיר אותה קרובה לארבע הגדולות ועם אפשרות לעלות למקום השלישי בשבוע הבא, כשתארח את טוטנהאם. כמובן, בתנאי שצ'לסי תמעד גם נגד פולהאם שניצחה אתמול תחת המאמן החדש. לפני כן מצפה לאמרי ושחקניו משחק חוץ בליגה האירופית נגד פולטאבה, לשם ישלח המאמן הצרפתי כנראה את ההרכב המשני כיוון שהקבוצה כבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא.

הרכבים
בורנמות':
אסמיר בגוביץ', סיימון פרנסיס, סטיב קוק, ניית'ן אקה, צ'ארלי דניאלס, דן גוסלינג (לואיס קוק 73), ג'פרסון לרמה, דייויד ברוקס (ג'יוניור סטניסלס 73), ראיין פרייזר, ג'ושואה קינג (ליס מוסה 82), קאלום ווילסון.

ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין, סוקראטיס, שקודראן מוסטאפי, רוב הולדינג, סיאד קולאשינץ, לוקאס טוריירה (מתיאו גונדוזי 79), הנריק מחיטריאן, גרניט ג'אקה, אלכס איוובי (ארון ראמזי 82), פייר אמריק אובמיאנג (אדואד נקייטה 94).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט קרייג פוסון הוציא את המשחק לדרך באצטדיון ויטליטי.

הקטור ביירין מול דן גוסלינג. האורחים לא ניצחו משחק ליגה בחוץ קרוב לחודשיים (AFP)
הקטור ביירין מול דן גוסלינג. האורחים לא ניצחו משחק ליגה בחוץ קרוב לחודשיים (AFP)

דקה 8: פרייזר הגיע מטר מהשער וכבש, אבל הקוון הניף את הדגל.

דקה 9: לוקאס טוריירה בעט פצצה מרחוק והצמיד את הכדור לקורה. הזדמנות ראשונה לארסנל.

דקה 27: בורנמות' קיבלה בעיטה חופשית מצד שמאל של הרחבה, אבל בלבול גרם לכך שפרייזר לא הגיע לכדור. שחקני ארסנל יצאו להתקפה, אבל משופם מה השופט פסק לבעיטה חוזרת. פרייזר לקח אותה בעצמו ובעט כדור מסובב חזק לכיוון השער, לנו התעופף והדף.

שחקני ארסנל חוגגים. שער עצמי אומלל של לרמה (Gettyimages)
שחקני ארסנל חוגגים. שער עצמי אומלל של לרמה (Gettyimages)

דקה 30, ארסנל עולה ל-0:1: התקפה יפה של התותחנים הסתיימה עם גלישה של ג'פרסון לרמה, שניסה להרחיק, אבל בעט באומללות לשער הלא נכון. דווקא שער די יפה, חבל שהוא היה עצמי.

דקה 45+2, 1:1: זה היה באוויר. בורנמות' שלטה לכל אורך המחצית הראשונה, ולפני הירידה להפסקה גם השיגה את השער המגיע לה עם מתפרצת נהדרת שתפסה את התותחנים לא מוכנים. ברוקס מסר לקינג, שבנגיעה מתוך הרחבה הכניע את לנו.

דקה 64: המחצית השנייה נפתחה בשליטה של ארסנל אבל ללא שערים. בדקה ה-64 הגיעה ההזדמנות הראשונה של בורנמות', כשקינג חדר לרחבה מצד ימין ושחרר בעיטה אבל לנו היה במקום.

ג'ושואה קינג חוגג. שוב ארסנל סופגת בסיום המחצית הראשונה (AFP)
ג'ושואה קינג חוגג. שוב ארסנל סופגת בסיום המחצית הראשונה (AFP)

דקה 67, ארסנל עולה ל-1:2: איזה יופי של מתפרצת מצד ארסנל! קולאשינץ מסר לאובמינאג, שממרחק אפסי כבש והעלה את מאזנו לשמונה שערי ליגה העונה, משתווה לאגוארו בראש טבלת הכובשים.

דקה 69: עוד מתפרצת מהירה של ארסנל, הפעם אובמיאנג מסר למחיטריאן שהתבלבל והחמיץ הזדמנות יקרה לסגור את המשחק.

דקה 95: למרות שהזמן החוקי של תוספת הזמן כבר עבר, בורנמות' קיבלה צ'אנס להשוות ברגע האחרון עם בעיטה חושית ממצב מסוכן פחות מ-20 מ' מהשער. סטניסלס בעט מעל המשקוף והשופט שרק לסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי