יום ראשון הגדול בפרמיירליג: דרבים בלונדון ובליברפול

הארי קיין, סרז' אורייה
הארי קיין, סרז' אורייה | Gettyimages

צ'לסי תארח את פולהאם בקרב שיפגיש את מאוריציו סארי עם קלאודיו ראניירי, המאמן אצלו עבר השתלמות לפני 20 שנה, ארסנל תארח את טוטנהאם ואנפילד יארח בפעם המאה את אברטון. שידורים ישירים לאורך היום בספורטHD2

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

"סופר סאנדיי" קוראים לזה באנגליה, וזהו בהחלט יום ראשון גדול שצפוי לנו. שלושה דרבים נהדרים ייערכו מחר בפרמיירליג וינעלו את המחזור ה-14, כשבמוקד הקרב על צפון לונדון בין ארסנל לטוטנהאם והמפגש הטעון בין ליברפול לאברטון.

צ'לסי – פולהאם (14:00, שידור ישיר בספורט2)
קלאודיו ראניירי חוזר לסטמפורד ברידג, המקום בו אימן לראשונה בפרמיירליג, בתקווה לצאת ממנו עם נקודות חשובות במאבקי ההישרדות אחרי שהשיג ניצחון ראשון כמנג'ר החדש של פולהאם כשגבר 2:3 על סאות'המפטון לאחר שהחליף את סלבישה יוקאנוביץ'. לעומת זאת, צ'לסי מגיעה למשחק אחרי הפסד ראשון העונה, 3:1 צורב במיוחד לטוטנהאם שהוריד אותה למקום רביעי. אם תצליח להדהים, יהיה זה ניצחון ראשון של פולהאם על צ'לסי לאחר 12 שנה.

מעבר לעובדה שמדובר במפגש בין שתי לונדוניות, צפוי גם קרב מסקרן בין שני מנג'רים איטלקיים. מאורציו סארי סיפר שלמד מראניירי איך לאמן כשהיה צעיר: "לפני 20 שנה הלכתי לדבר איתו כשאימן את פיורנטינה. למדתי את מערך האימונים שלו, גרתי אז קרוב לאיצטדיון ואימנתי בליגה הרביעית את אנטלה. השנה הגלגל התהפך. הוא הגיע לקובהאם לראות שניים-שלושה אימונים שלי ודיבר איתי". ראניירי אמר: "כל פעם פעם שאני משחק נגד הקבוצות שלי לשעבר זה משהו מיוחד. צ'לסי לא הייתה טובה נגד טוטנהאם, אבל אם תחזור לשחק כמו שהיא יודעת אז היא קבוצה מסוכנת".


ראניירי. הבוס החדש של פולהאם מול קבוצתו הראשונה בפרמיירליג (Gettyimages)

אדן הזאר יהיה כשיר למשחק אחרי שהיה פצוע בקרסול, בעוד אוליביה ז'ירו שכבש צמד בליגה האירופית נפצע באותו משחק בקרסול וכנראה לא ישחק. בממלכה עוסקים בימים האחרונים בכך שסארי מתעקש לשחק עם אנגולו קאנטה בתפקיד הפליימייקר ולא בתפקיד הרגיל שלו כקשר אחורי – הוא ספג על כך ביקורת לאחר המשחק נגד טוטנהאם, אבל ראניירי גיבה אותו: "קאנטה שחקן אינטליגנט שיכול להסתגל לכל תפקיד וגם להיות קשר התקפי ולהגן. כשהיה בלסטר הוא עשה עבורנו הכל".

ארסנל – טוטנהאם (16:00, שידור ישיר בספורט2)
הדרבי הצפון לונדוני ה-196 יהיה סוער. זה נכון ארסנל שלטה בצפון לונדון והייתה הקבוצה הבכירה כמעט בכל שנותיו של ארסן ונגר, אבל בשנתיים האחרונות היוצרות התהפכו וכעת טוטנהאם היא הבכירה מביניהן. העונה שתיהן בעניינים ואם ארסנל תנצח היא תדלג על טוטנהאם בטבלה בזכות הפרש שערים (כרגע 12+ לשתיהן).

בניגוד לשנאה בין אוהדי הקבוצות, המנג'רים הם דווקא חברים טובים. הפרשנים אומרים שמאוריסיו פוצ'טינו ואונאי אמרי קורצו מאותו חומר והתחנכו בליגה הספרדית. פוצ'טינו גילה כי המליץ לאמרי להגיע לפרמיירליג. "הוא שאל אותי ואמרתי לו מיד שאם יש לו הזדמנות שיגיע". ב-2012 עזב אמרי את ולנסיה לספרטק מוסקבה והמליץ על פוצ'טינו שיחליף אותו. פוצ'טינו גילה שהתקשר לאמרי אז ואמר לו: "אני נשאר באספניול, אבל תודה על ההמלצה".


עדיין לא ניצח בקרב צמרת. אמרי (Gettyimages)

טוטנהאם מגיעה למשחק עם שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, אבל ארסנל לא נוצחה 18 משחקים בכל המסגרות (11 משחקי ליגה) ותקווה לנצח לראשונה העונה את אחת הגדולות – משימה אותה טרם השכילה לבצע. הארי ווינקס הזהיר שטוטנהאם מגיעה לקטוע את סדרת המשחקים של התותחנים ללא הפסד: "לא ניצחנו באמירויות מאז 2010 והגיע הזמן שנחזור לעשות זאת. זה משחק שהשחקנים והאוהדים רוצים לנצח, אבל הולך להיות קשה לנצח שלוש גדולות בשבוע (צ'לסי, אינטר וארסנל, י.ז)".

ניצחון של טוטנהאם יעניק לה את מספר הנקודות הרב ביותר שצברה בפרמיירליג אחרי 14 מחזורים ותיקו ישווה שיא מעונת 2011/12. המאזן של ארסנל הוא הפסד אחד ב-25 מפגשים בבית, אבל הם ניצחו רק משחק אחד מ-8 המפגשים האחרונים. הארי קיין הבקיע 7 שערים מול ארסנל וחסרים לו עוד שלושה כדי להשוות את השיא של עמנואל אדביור, שכבש הכי הרבה שערים בדרבי הזה (שיחק בשתי הקבוצות).

אלכסנדר לקאזט יעבור מבחן כשירות וצפוי לשוב לסגל ארסנל, בעוד בטוטנהאם יאן ורטונחן עשוי לשחק לראשונה מאז ספטמבר אחרי שחזר מפציעה. כריסטיאן אריקסן שהיה פצוע ועלה רק כמחליף נגד אינטר וכבש שער ניצחון 0:1, צפוי לחזור להרכב כמו גם סון יונג-מין.


קיין וסון. אחרי התצוגה מול צ'לסי והניצחון על אינטר, מגיע הדרבי (Gettyimages)

ליברפול – אברטון (18:15, שידור ישיר בספורט2)
המפגש המאה בין שתי הקבוצות באנפילד ואליו מגיעה ליברפול אחרי הפסד לפאריס סן ז'רמן בליגת האלופות. במשחקי הדרבי בביתה של ליברפול המאזן הוא 23:43 לטובתה, כש-33 מפגשים הסתיימו בתיקו – האם דווקא אברטון מסוגלת להביא להפסד ראשון של ליברפול בליגה העונה?

ליברפול מודעת לכך שבאלופות היא חייבת לנצח את נאפולי במחזור האחרון באלופות כדי לתפוס את המקום לשמינית, אבל גם בליגה הלחץ עליה גדול לאור היותה המועמדת הבכירה לנסות ולמנוע ממנצ'סטר סיטי אליפות שנייה ברציפות. בליברפול ייעדר ג'ורדן הנדרסון המושעה ולדברי יורגן קלופ כמה שחקנים (אותם לא ציין) חטפו מכות יבשות במשחק נגד פ.ס.ז' ונמצאים בספק.


מוחמד סלאח. יעניק לליברפול ניצחון בדרבי המאה באנפילד? (Gettyimages)

מן העבר השני, למרקו סילבה מנג'ר אברטון שיציין משחק דרבי ראשון אין בעיית פציעות. סילבה רשם כמה הצלחות נגד ליברפול, כשבעבר הוא ניצח כמנג'ר האל ורשם תיקו 3:3 מרשים עם ווטפורד בשנה שעברה. ליברפול לא הפסידה 15 משחקי ליגה נגד אברטון מאז 2010, בעוד הטופיס ניצחו לאחרונה באנפילד ב-1999, לפני 19 שנה.

קלופ החמיא לסגל של סילבה ואמר שזו אברטון הכי חזקה מאז שהוא הגיע לליברפול: "תבדקו את הסגל של אברטון ותגידו לי שזה הולך להיות משחק קל עבורנו", אמר קלופ. "זה הולך להיות דרבי אמיתי. לא הייתי חושב אפילו על הקטע הזה שלא הפסדנו 19 שנה באנפילד לאברטון אם לא הייתם אומרים לי את זה. אני ממש לא חושב על זה. אי אפשר להסיק דבר על המשחק בהשוואה למשחקי עבר".


היריבה העירונית הכי חזקה שקלופ פגש מאז נחת בליברפול. אברטון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי