צפו: 2:4 גדול לארסנל נגד טוטנהאם בדרבי של צפון לונדון

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | Gettyimages

ניצחון גדול לתותחנים: אובמיאנג עם צמד (10, 56), לאקזט השלים מהפך (75) וטוריירה נעץ את המסמר האחרון (77). מן העבר השני דייר (30), וקיין (34) הפכו זמנית את התוצאה, ורטונגן במופע אימים הורחק (85)

(גודל טקסט)

יום הדרבים של יום ראשון נמשך, מיד לאחר הניצחון של צ'לסי על פולהאם התקיים הדרבי הגדול של צפון לונדון שהבטיח הרבה וגם קיים, עם ניצחון 2:4 של ארסנל על טוטנהאם שכלל הרחקה של ורטונגן, מלך שערים חדש לליגה, שני פנדלים ושני מהפכים, אך גולת הכותרת היא שהתותחנים חזרו למקום הרביעי על חשבונה של היריבה השנואה שירדה תוך ארבע שעות מהמקום השלישי אל החמישי.

המשחק התחיל בשליטה של ארסנל והיא קיבלה פנדל כבר אחרי עשר דקות בעקבות נגיעת יד של יאן ורטונגן ברחבה, פייר-אמריק אובאמיינג דייק ועלה למאזן של תשעה כיבושים בליגה האנגלית שהעלה אותו לראש טבלת כובשי שערים. 20 דקות מאוחר יותר הגיע שער השוויון כשאריק דייר הבקיע בנגיחה מכדור חופשי של אריקסן והקשר האנגלי השתיק את הקהל הביתי וגרם למהומה בין מחנות השחקנים, וארבע דקות מאוחר יותר המהפך הושלם, הולדינג הכשיל את סון והשופט קבע לפנדל נוסף במשחק, קיין דייק והוריד את טוטנהאם ליתרון.


אלכסנדר לקאזט, סיאד קולאשינץ' ומתאו גונדוזי חוגגים את הניצחון בדרבי (Gettyimages)

עשר דקות אל תוך המחצית השנייה ארסנל השיגה את השוויון כשאובאמיינג בעט מחוץ לרחבה הוסיף צמד וכבש את השער היפה במשחק. בדקה ה-75 הייתה תורה של ארסנל להפוך את התוצאה, לקאזט המחליף נכנס למשחק בסערה וכבש את ה-2:3, שתי דקות לאחר מכן הקשר לואקס טוריירה התכבד נעץ את המסמר האחרון במשחק וחתם את תוצאת המשחק. יאן ורטונגן שגרם לפנדל בפתיחת המשחק הורחק חמש דקות לפני תוספת הזמן וסיים משחק שהוא ירצה לשכוח.

טוטנהאם תנסה לחזור אל מועדון ארבע הגדולות במחזור אמצע השבוע נגד סאות'הפטון מהתחתית ומנגד ארסנל תתארח את יריבתה הגדולה מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד (רביעי 22:00 שידור ישיר בספורט2).


ניצחון גדול לאונאי אמרי (Gettyimages)

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין, סוקראטיס, שקודראן מוסטאפי (מתאו גונדוזי 71), רוב הולדינג, סיאד קולאשינץ, לוקאס טוריירה, גרניט ג'אקה, הנריק מחיטריאן (ארון ראמזי 46), אלכס איוובי (אלכסנדר לקאזט 46), פייר אמריק אובמיאנג.

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייר, יאן ורטונגן, בן דייוויס, חואן פויט, אריק דייר, מוסא סיסוקו, כריסטיאן אריקסן, יונג מין סון, דלה עלי, הארי קיין.

מהלך המשחק
דקה 2: התקפה ראשונה לארסנל, הנריק מחיטריאן הגביה אל ראשו של פייר אמריק אובמיאנג שנגח מעל השער של לוריס.

דקה 10: ארסנל עלתה ליתרון 0:1: יאן ורטונגן ניסה להרחיק בידו אחרי קרן של המארחים והשופט הורה על כדור עונשין מ-11 מטרים, אובאמינג דייק וכבש את שערו התשיעי העונה בליגה.


יאן ורטונגן נוגע בידו (Gettyimages)

דקה 19: ג'אקה העביר מסר לסיאד קולסינאץ' שהיה באגף השמאלי והוא העביר כדור רוחב אל איוובי שהיה קרוב לכבוש את השער השני אך לוריס היה ערני והציל את קבוצתו מפיגור כפול.

דקה 23: סון כבר שני שחקנים באגף השמאלי וניסה להכניע את לנו בזווית קשה שהסתיימה בהדיפה של השוער הגרמני.

דקה 30: טוטנהאם השוותה ל-1:1: אריקסן הגביה בכדור נייח אל הרחבה שפגש את ראשו של אריק דייר שהצליח להכניע את לנו חסר הריכוז. מיד אחרי השער התעוררה תגרית אלימה בין שתי הקבוצות.

דקה 34: טוטנהאם הפכה ל-1:2: הולדינג הכשיל את סון ברחבה והשופט שרק לפנדל נוסף. הארי קיין ניגש לבעיטה וקבע מהפך תוך ארבע דקות.

אריק דייר השתיק את הקהל הביתי וגרם למהומה (Gettyimages)

דקה 45: קרן של ארסנל הגיעה אל ראשו של מוסטפי שהיה קרוב להשוות לפני ההפסקה, אך הוגו לוריס סיפק הצלה אקרובטית ועצר שער כמעט וודאי.

דקה 50: הארי קיין בעט כדור חופשי מדויק אך לא מספיק חזק אל הפינה של לנו שהדף לקרן.

דקה 56: ארסנל השוותה ל-2:2: כדור עומק של הקטור ביירין הגיע אל ארון ראמזי המחליף שהשאיר לאובאמינג והחלוץ בעט מחוץ לרחבה והשאיר את לוריס חסר אונים.


פייר אמריק אובמיאנג חוגג את שערו השני במשחק (Gettyimages)

דקה 60: קרן של ארסנל הגיעה פעם נוספת למוסטפי שנגח אל השער אך נעצר שוב הפעם על ידי שחקן הגנה של טוטנהאם. לוקאס טוריירה עט על הריבאונד ובעט אל מחוץ לרחבה וכמעט פגש את המסגרת. התותחנים קרובים לחזור ליתרון.

דקה 67: סון ניצל טעות קשה של ביירין בהגנה והחלוץ שחרר פצצה מחוץ לרחבה, אך לנו היה מוכן והרחיק את הכדור מכלל סכנה.

דקה 75: ארסנל הפכה ל-2:3: משחק משוגע בהאמירויות: ארון ראמזי מסר אלכסנדר לקאזט המחליף שבעט תוך כדי החלקה מחוץ לרחבה והצליח להכניע את חברו לנבחרת צרפת.

דקה 77: ארסנל עלתה ליתרון 2:4: שתי דקות אחרי השער של לקאזט טוריירה קיבל כדור נפלא מאובמיאנג וכבש מקרוב. ארסנל בדרך לניצחון גדול.

דקה 85: ורטונגן קיבל כרטיס אדום אחרי עבירה גסה על לקאזט.


לוקאס טוריירה (Gettyimages)


אוהדי ארסנל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי