פיקפורד: "מתנצל בפני האוהדים", קלופ: "לא התאפקתי"

ג'ורדן פיקפורד, דיבוק אוריגי
ג'ורדן פיקפורד, דיבוק אוריגי | AFP

הניצחון 0:1 הדרמטי של ליברפול בדרבי גרר התנצלויות, כששוער אברטון ביקש סליחה על הטעות שהובילה לשער: "תאונה מוזרה". המנג'ר התייחס לריצה למגרש וכבר עודכן כי יעמוד לדין. אוריגי יקבל הזדמנות ברביעי?

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)
הדרבי המאה של ליברפול באנפילד לא היה משחק איכותי במיוחד, אבל הסתיים בדרמה מטורפת כאשר שוער נבחרת אנגליה ג'ורדן פיקפורד טעה בענק כשלא הדף כדור שהגיע אליו למשקוף מבעיטה של וירג'יל ואן דייק, והחלוץ הבלגי דיבוק אוריגי, שרק נכנס לשבע הדקות הראשונות שלו העונה, המשיך בנגיחה את הכדור לרשת והעניק ניצחון 0:1 ענק לאדומים בדקה ה-96, שאיפשר להם לשמור על מרחק של שתי נקודות מהמוליכה מנצ'סטר סיטי. 


 

כאן הגיע שלב ההתנצלויות. פיקפורד ביקש סליחה מהאוהדים על השגיאה הקשה אחרי שהיה המצטיין באברטון ומנג'ר ליברפול יורגן קלופ, שנכנס לכר הדשא והשתולל עוד לפני סיום המשחק, ביקש אף הוא סליחה. הטופיז היו קרובים לסיים בתיקו באנפילד ואף היו להם כמה הזדמנויות לכבוש אחרי שלא ניצחו שם מאז 1999. השוער האנגלי טען שהוא חזק מספיק מנטלית כדי לעמוד בטעות שלו לאחר שיחד עם שוער ליברפול אליסון, השניים היו אולי המצטיינים במגרש עד השער. עם זאת, בסיום הוא קיבל את הציון 5.5 ב"דיילי מייל" ואילו הברזילאי שהדף כמה כדורים מדהימים זכה לציון 8. אליסון נראה מנחם את הקולגה בסיום ואוהדי אברטון מחאו לו כפיים על המחווה. ב"טיימס" הטעות של פיקפורד קיבלה את כל שער העיתון ו"מירור" נכתב: "שערוריות בדרבי".


 

"הכדור הסתובב, ניסיתי להדוף אותו והיד שלי הכתה במשקוף", אמר פיקפורד המאוכזב. "אני חושב זה המזל הרע שלנו בכל פעם שאנחנו מגיעים לאנפילד. זה משהו שכנראה צריך ללמוד ממנו לעתיד, אבל לא נראה לי שאפשר להתאמן על זה כי זו הייתה תאונה מוזרה. אתה מנסה לזוז הלאה ולהיות טוב יותר. כשוער, אם אתה עושה טעות אתה יכול לגרום לשער ולצערי זה לא היה היום שלי". כשנשאל על דבריו של אליסון ענה: "לא שמעתי מה אמר בדיוק, אבל זה היה יפה מצידו והוא הראה כבוד. זה אולי היה דרבי, אבל היה הרבה כבוד בין הקבוצות ומשחק טוב". על מצבו הנפשי אמר: "אני לא יישן טוב אחרי הרבה משחקים, אבל ביום רביעי יש לנו עוד משחק ואני רוצה לפצות ולהראות לכולם מה אני יודע לעשות". 

 

TIMES ‘THE GAME': Pickford's Anfield flap #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/4K0nxQg90g

— Neil Henderson (@hendopolis) 2 בדצמבר 2018

MIRROR SPORT: Outrage #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/6W7K9yzjl9

— Neil Henderson (@hendopolis) 2 בדצמבר 2018
 

יורגן קלופ התנצל בסיום גם הוא על הפלישה לכר הדשא וההשתוללות שלו. המנג'ר הגרמני רץ בטירוף 40 מטרים וקפץ על אליסון, דבר שההתאחדות האנגלית הודיעה כי יעלה לו בעמידה לדין. "מה אני יכול להגיד? זו לא הייתה התוכנית שלי לרוץ", אמר קלופ. "לא יכולתי לעצור את עצמי או להתאפק. האמת שגם אליסון היה המום לראות אותי באמצע כר הדשא. אחרי המשחק מיד ביקשתי סליחה ממנג'ר אברטון מרקו סילבה. אמרתי לו עד כמה אני מעריך את העבודה שלו כי זה מדהים מה שהוא עשה עד היום באברטון. זה מדהים איך הקבוצה שלו נראית. משחקי דרבי תמיד קשים, אבל זה היה אחד הכי קשים שניתקלתי בהם. הם סגרו את השטחים והקשו עלינו למרות ששלטנו במשחק". 


 

השער של אוריגי אולי לא הגיע מפעולה מדהימה, אבל הוא היה שם ברגע הכי חשוב ואולי זו תהיה תפנית לעונה שלמה. הבלגי הגיע לליברפול בתחילת עונת 2014/15, אבל לא מצא את מקומו בקבוצה וכבש רק 13 שערים ב-52 משחקים והושאל בעבר לליל ולוולפסבורג. קלופ חושב שיש לחלוץ בן ה-23 עתיד בליברפול אחרי שכבש את השער השלישי שלו נגד אברטון. לאוריגי יש גם חשבון פתוח עם אברטון אחרי שנפצע בצורה קשה בקרסול מתיקול עם רמירו פונס מורי בדרבי של אפריל 2016. 




קלופ. לא עצר את עצמו (Gettyimages)

 

במסיבת העיתונאים אמר קלופ על אוריגי: "לפי שהכנסתי אותו אמרתי לו שאני זוכר את התיקול הזה עליו. הפציעה הזאת עשתה נזק גדול להתפתחות שלו כשחקן, אחריה לקח לו הרבה זמן לחזור. בגמר הליגה האירופית ב-2016 נגד סביליה הוא עוד לא היה מוכן. הוא איבד את הביטחון וכמעט לא שיחק יותר אצלנו. לפני הפציעה הוא היה שחקן שאיים בצורה מדהימה על השער עם כל הנתונים של מהירות ופיזיו, כמו למשל במשחק שלו נגד דורטמונד בליגה האירופית. לדעתי עכשיו הוא סיים את הפרק של אברטון. סגר מעגל. מאמין שהכל יהיה טוב מעכשיו".

קלופ צריך עוד שחקנים רעננים לקראת המשחק מול ברנלי בחוץ ביום רביעי (21:45, שידור ישיר בספורט4). סאדיו מאנה סבל במשחק מחתך ברגלו ומוחמד סלאח ורוברטו פירמינו הוחלפו, כך שייתכן שאוריגי יקבל עוד הזדמנות כבר השבוע. "סאדיו היה הכי מרשים בהתקפה. הוא אולי לא כבש למרות שהיו לו כמה הזדמנויות, אבל היה קשה לעצור אותו. עכשיו הוא יושב בחדר ההלבשה עם חתך ברגלו וזה כואב מאוד", אמר קלופ.




אוריגי. סגר מעגל נגד אברטון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי