עמד באתגר: לירוי סאנה שוב נראה כמו שחקן מהטובים בעולם

לירוי סאנה
לירוי סאנה | AFP

בקיץ הוא שמע על ניפויו מסגל גרמניה למונדיאל ואת העונה במנצ'סטר סיטי החל בקצה הרוטציה, אבל במהרה חזר להיות לאחד השחקנים המרשימים של גווארדיולה וגם לב כבר מבין שטעה. 22:00 בספורט2: יככב גם מול ווטפורד?

(גודל טקסט)

אחת הטעויות הכי גדולות שעשה מאמן גרמניה יואכים לב בקיץ האחרון הייתה לנפות את לירוי סאנה מסגל הנבחרת למונדיאל. קשר מנצ'סטר סיטי, שזכה בעונה שעברה בתואר "הצעיר המצטיין של הפרמייר-ליג", נשאר בבית במפתיע בעוד ה"מאנשאפט" מסיימת אחרונה בבית המוקדם ברוסיה.

הקארמה השלילית אצלו נמשכה בפתיחת משחקי הפרמייר-ליג העונה. בשלושת המשחקים הראשונים הוא שימש מחליף בלבד ושיחק רק 33 דקות במצטבר. במחזור הרביעי אף לא נכלל בסגל בניצחון סיטי 1:2 על ניוקאסל, ונראה יושב ביציע מצוברח. ההרגשה הייתה שמשהו רע עובר עליו. נראה היה שפפ גווארדיולה כבר לא סופר אותו.

לפי הדיווחים אז, הכוכב הגרמני לא הרשים את המאמן באימוני אמצע השבוע. "לקחתי את ההחלטה על ניפויו בגלל הצורה בה שיחקה היריבה וממה שראיתי ממנו מדי יום באימונים", הסביר פפ, "סאנה היה חשוב מאוד לנו בשנה שעברה ואני מקווה שזה יהיה כך גם העונה, אבל יש לי שישה שחקני התקפה". במשחק נגד וולבס במחזור השלישי הגרמני לא בלט, ופפ טען: "הוא ניסה הכל בדקות בהן שיחק. אולי לא היה מדויק מספיק, אבל השחקנים יודעים ממני שטעויות הן חלק מהתהליך וזה בסדר". סאנה היה יכול להתנחם אז בהודעה של המאמן הלאומי שהוא חוזר לסגל גרמניה. בדיעבד, החזרה הזאת הייתה התרופה הטובה ביותר שהיה יכול לקבל.


נופה מהסגל, חזר במהרה וזו הייתה התרופה הטובה יותר (AFP)

מאז ועד היום כבש סאנה חמישה שערים בליגה ובישל עוד חמישה ב-12 משחקים, ובאלופות בישל שער נוסף עבור סיטי. הוא גם מהבודדים שמצליחים בנבחרת וכבש שער בכל אחד משני משחקיה האחרונים של גרמניה: 0:3 על רוסיה ו-2:2 בליגת האומות נגד הולנד. בשבת מול בורנמות' הוא נתן משחק ענק בניצחון 1:3 ונבחר למצטיין במגרש, למרות שלא כבש (אבל כן בישל).

הפעם, גווארדיולה כבר נשמע אחרת לגמרי. "אני לא יודע מה הוא אכל לפני המשחק, אבל אם הייתי יודע, זה היה בתפריט של כל שחקן אצלי בקבוצה", התפייט. לסאנה לא קל העונה, כי הביאו על הגב שלו את ריאד מאחרז, אבל מסתבר שזה דווקא הוסיף לו מוטיבציה. "אם לסאנה יהיו תלונות בעתיד שאני לא נותן לו לשחק, אשלח אותו לווידאו של המשחק הזה", הוסיף המאמן, "הוא שיחק נפלא, בישל מצבים ושיחק חיובי. אם הוא ישחק ככה הלאה הוא ימשיך לשחק בהרכב. כנראה שפשוט צריך לאתגר אותו. אף פעם לא פקפקתי בסאנה, אבל הוא צעיר ויש לו עליות וירידות. אולי בעתיד יבין כמה חשובה היציבות".


סאנה בשבת. גווארדיולה דאג להעביר את המסר (AFP)

סיטי רוצה להאריך את חוזהו של סאנה, שחתום עד 2021 בקבוצה, אחרי שהיריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד כבר הביעה בו עניין. לפי "פוטבול ליקס", סאנה הרוויח 28 מיליון יורו בשלוש עונות בסיטיזנס, כולל העונה הנוכחית, אבל בעונה הבאה תחליף פומה הגרמנית את נייקי כספונסרית הראשית של מנצ'סטר סיטי וחברת ההלבשה רוצה לדאוג שסאנה יישאר במועדון. רק הבוקר דיבר גווארדיולה על סאנה וטען: "אין לי שום מושג על כך שיש קשיים במו"מ להארכת חוזהו, הדברים מתקדמים היטב ככל שנאמר לי. מקווה שהוא יישאר איתנו לעוד הרבה שנים. אלו לא דברים שנחתמים תוך יום או יומיים, להוציא את המקרה של דה בריינה".

כשנשאל על הנסיקה המטאורית ביכולת הסביר סאנה שהסיבה לכך היא הולדת בתו, ריו סטלה, בספטמבר. "כאבא, הרגשתי שיש עלי עכשיו יותר אחריות", אמר. סאנה הודה בגרמניה שלא תמיד התאמן בשיא הרצינות. טוני קרוס כינה אותו בעבר "שחקן ענק וכישרון ברמה הכי גבוהה", אבל דרשו ממנו שוב ושוב להוכיח את עצמו. "אין לי בעיה עם ביקורת. אני מכבד זאת ומנסה לעבוד על עצמי. זה רק גורם למוטיבציה גדולה יותר. אחרי הגביע העולמי ישבתי עם עצמי וחשבתי מה אני יכול לשפר בכל המישורים כדי שיוגי לב לא יוכל להתעלם ממני יותר", אמר. כעת גם לב וגם פפ חושבים שיש לו עתיד גדול. וכששניים מהמאמנים הגדולים בעולם חושבים ככה – כנראה שאתה יכול להיות אופטימי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי