צפו בתקציר: מנצ'סטר סיטי ראשונה אחרי 1:3 על אברטון

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | Gettyimages

לפחות עד המשחק באנפילד בין ליברפול למנצ'סטר יונייטד, האלופה בפסגה אחרי צמד של גבריאל ז'סוס ששבר בצורת אישית מאז המחזור השני ושער של סטרלינג, קאלברט-לווין צימק זמנית. דה בריינה עלה מהספסל

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי ידעה שאחרי ההפסד הראשון העונה בליגה לצ'לסי והיכולת הפושרת מול הופנהיים בליגת האלופות, עליה לספק בביתה תצוגה שתחזיר אותה לעניינים וגם למקום הראשון בליגה. ואכן, שחקניו של פפ גווארדיולה שלטו מן הפתיחה בדרך ל-1:3 על אברטון בפתיחת המחזור ה-17 בפרמיירליג, תוצאה שכאמור מעלה אותה לפסגה לפחות עד זמנית, עד שליברפול תארח את היריבה המושבעת מנצ'סטר יונייטד.


זו עדיין לא הייתה מנצ'סטר סיטי האימתנית שכולנו מכירים, אבל מול יריבה עיקשת כמו אברטון זו בהחלט הייתה תצוגה שמספקת את האוהדים וכנראה שגם את גווארדיולה. גבריאל ז'סוס שוב פתח והיום גם מצא את הרשת פעמיים – שערי הליגה הראשונים שלו מאז המחזור השני. עוד בשורות טובות עבור הסיטיזנס הן היכולת האדירה של לירוי סאנה, שהיום בישל את שני השערים לברזילאי, וכן העובדה שסרחיו אגוארו וקווין דה בריינה שבו לסגל, הבלגי אף עלה לרבע השעה האחרונה. 


ז'סוס כאמור קיבל שני כדורים נפלאים מסאנה כדי להבקיע ברגל ובראש בדקות 22 ו-50, קאלברט-לווין הצעיר זכה להזדמנות בהרכב הטופיס ממרקו סילבה וצימק זמנית אחרי 65 דקות, אבל ראחים סטרלינג שעלה מהספסל כבש שלוש דקות אחר כך וקבע את תוצאת המשחק. סיטי שוב בפסגה עם 44 נקודות, אבל בוודאי תישאר מודאגת מכך שספגה משחק שישי ברציפות בכל המסגרות. לעומת זאת אברטון כבר ארבעה מחזורים ללא ניצחון ועם 24 נקודות במאזנה במקום השביעי.



דה בריינה ואגוארו צופים מהספסל (AFP)


הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, איימריק לאפורט, ניקולאס אוטמנדי, פביאן דלף, פרננדיניו, אילקאי גונדואן, ברנרדו סילבה, לירוי סאנה (ראחים סטרלינג, 66), ריאד מאחרז (קווין דה בריינה, 75), גבריאל ז'סוס.


אברטון:
ג'ורדן פיקפורד, שיימוס קולמן (תיאו וולקוט 57), ירי מינה, מייקל קין, קורט זומה, לוקא דין, אנדרה גומש, גילפי סיגורדסון (טום דייויס, 81), דומיניק קאלברט-לווין, ברנרד (אדמולה לוקמן 57), רישרליסון.


מהלך המשחק

דקה 15: טעות בהגנת מנצ'סטר סיטי הובילה להרמה של האורחים לעבר רישרליסון, שממטרים ספורים בעט מהאוויר גבוה מדי.


דקה 19: כדור שהורחק הגיע לדלף, שירה אותו כ-20 מטרים מהשער, אך גבוה מדי.



דקה 21: פיקפורד מציל עצמי. התקפה של הסיטיזנס הסתיימה בהגבהה לרחבה וקין שניסה להרחיק כמעט בעט לשער קבוצתו, אך שוער נבחרת אנגליה הציל לקרן.



דקה 22, 0:1 למנצ'סטר סיטי: מינה איבד כדור בהגנה שהתפתח להתקפה של סיטי, סאנה מסר עומק לז'סוס שלא היה בנבדל והברזילאי בעט לפינה השמאלית כדי לכבוש את שערו הראשון מאז המחזור השני, אי שם בשלהי אוגוסט.




ז'סוס מכניע את פיקפורד בדרך ל-0:1 ושבירת הבצורת (Gettyimages)


דקה 40: כדור של גונדואן הגיע למאחרז שבעט מהאוויר, פיקפורד הדף נהדר.


דקה 42: עוד כדור עומק הגיע לז'סוס שמצא את הרשת שוב, אך השער נפסל בטענת נבדל מוצדקת.


דקה 50, 0:2 למנצ'סטר סיטי: סאנה שהיה פנוי לחלוטין הגביה כדור נהדר לרחבה, ז'סוס עלה גבוה כדי לנגוח לרשת ולהשלים צמד.



השילוב של סאנה וז'סוס שוב הסתיים עם כדור ברשת (AFP)


דקה 65, אברטון מצמקת ל-2:1: התקפה טובה של אברטון הסתיימה בהגבהה נהדרת של דין לקאלברט-לווין, שנגח לרשת.


דקה 69, 1:3 למנצ'סטר סיטי: פרננדיניו הגביה כדור לרחבה וסטרלינג, שרק עלה מהספסל, נגח מקרוב את השלישי.



סטרלינג. לא היה צריך יותר מדי זמן על המגרש כדי לכבוש (AFP)

 
דקה 83: קאלברט-לווין ניסה להבקיע עם העקב, ביצוע וירטואוזי שלא היה חזק מספיק ואדרסון הספיק לרדת בזמן ולקלוט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי