קלופ: "מרגיש על הירח"; ומה יחס הזכייה באליפות ליונייטד?

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן המרסיסייד שיבח את שחקניו לאחר הניצחון 1:3 על מנצ'סטר יונייטד, שהחזיר אותם לפסגת הפרמיירליג: "המחצית הראשונה היתה מושלמת". מוריניו התלונן: "ירשתי שחקנים פצועים. אני לא יכול להתמודד עם פיזיות כזו"

(גודל טקסט)
עוד ערב כדורגל נפלא של ליברפול הסתיים אתמול (ראשון) עם ניצחון מרשים, הפעם 1:3 על מנצ'סטר יונייטד באנפילד. יורגן קלופ ניצח לראשונה את ז'וזה מוריניו, וליברפול קטעה רצף של שמונה משחקים מאז 2014 בהם לא ניצחה את היריבה המושבעת.

זה היה רק סמלי לראות את סר אלכס פרגוסון ביציע לצד מנכ"ל יונייטד, דיוויד גיל. ביחד הם מיררו את חייה של ליברפול והפכו אותה לקבוצה השנייה באנגליה, ואפילו פחות מזה, אבל כעת יונייטד כבר מפגרת 19 נקודות מאחורי המוליכה נראה שתם עוד עידן אצל השדים האדומים, ומי יודע עד מתי מוריניו יחזיק מעמד באולד טראפורד עם הכדורגל השלילי שלו. סוכנויות ההימורים הורידו את סיכויי יונייטד לזכות באליפות ליחס מטורף של 1000 ל-1.


ב"דיילי מייל" נכתב שג'רדאן שאקירי הוא "גיבור על" שעלה מהספסל 21 דקות לסיום וכבש את הצמד שהביא את הניצחון, והוא ה"אקס מן" שעשה את השינוי בליברפול. שאקירי הפך לשחקן השני בלבד בפרמיירליג שכבש בבכורה שלו נגד מנצ'סטר יונייטד, אחרי נייג'ל קלאף. יונייטד כבר ספגה העונה 29 שערים בליגה, יותר ממה שספגה בכל העונה שעברה, וזה אולי תמצית הסיפור שלה. כל העיתונים באנגליה צייינו שהלחץ על מוריניו גדל כשהוא מאשים את שחקניו שהם לא פיזיים מספיק וסובלים כל הזמן מפציעות. באחד מטורי המערכת שנכתבו נאמר: "מוריניו ידע פעם להחנות את האוטובוס, אבל גם בנושא הזה הוא בבעיה. שכח את הבלמים בבית. הגיע הזמן שיסתכל על עצמו בראי ויפסיק להאשים אחרים במצב".


עוד כמה מספרים שפורסמו באתר "אופטה" יכולים לספר את הסיפור של המשחק כולו: מוריניו רשם הפסד ראשון באנפילד מאז 2007, על הקווים של צ'לסי או מנצ'סטר יונייטד. הפרש 19 הנקודות של ליברפול על יונייטד הוא הגדול ביותר שהיה להם אי פעם בפרמיירליג. ליברפול בעטה 36 פעמים לשער, הכי הרבה מאז עונת 2003/4, ואילו השדים האדומים בעטו לכיוון רק שש פעמים. יונייטד צברה רק 26 נקודות, הכי פחות מאז עונת 1990/91. כמות השערים שיונייטד ספגה ב-17 המחזורים הראשונים היא הגדולה ביותר שלה מזה 46 שנה. רומולו לוקאקו נגע בכדור רק 20 פעמים, הכי מעט במשחקי הפרמיירליג בהם שיחק 90 דקות.


MIRROR SPORT: Running Scared #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/ry8yEY3fdI

— Neil Henderson (@hendopolis) 16 בדצמבר 2018


יורגן קלופ טען שזו היתה אחת ההופעות הכי טובות של ליברפול מאז הגיע לאנפילד. לדבריו, הוא היה מרוצה מהיכולת של ליברפול גם כאשר התוצאה היתה עדיין 1:1. "זו היתה פתיחה טובה של המשחק, אחת המבריקה שראינו מאז הגעתי לליברפול. המחצית הראשונה היתה מדהימה, ממש מושלמת. אני מרגיש על הירח מבחינת היכולת. הדרך שבה הבחורים שיחקו היתה יוצאת מהכלל".


תוכנית המשחק: "ראינו את ההרכב של יונייטד ואיזה כוכבים יש להם, והם משחקים ונלחמים מההגנה, כך שידענו שזה יהיה לא קל. התוכנית שלנו היתה לשחק ולקחת סיכונים. להיות אמיצים. השער הראשון של מאנה משקף את הדרך בה שיחקנו. אני לא חושב שיונייטד באה לשחק כדורגל הגנתי. לא נתנו להם לצאת החוצה. בסך הכל, זה היה מבריק".


שאקירי הפך למחליף הכי יעיל בליגה, לאחר שכבש חמישה שערים עד כה ובישל פעמיים ב-18 הופעות בקבוצה העונה, וזאת כשעלה רק 13.5 מיליון ליש"ט בקיץ כשהגיע מסטוק. זה אולי הקלף הכי מדליק שהוציא קלופ ברכש. לא עלה הרבה, אבל איזו תפוקה. בסיום אמר השווייצרי ל"סקאי ספורט": "חיכיתי למשחק הזה כי ידעתי שיש לי הרבה אפשרויות לעשות משהו. זה היום יום טוב עבורי. זה היה מושלם. אני יודע שרק 11 שחקנים יכולים לפתוח בהרכב, אבל כדי לנצח כל כך הרבה קבוצות צריכים 23 שחקנים טובים בסגל. כשאתה משיג משהו כל הקבוצה משיגה אותו. זה לא רק 11 שחקנים. אף שחקן לא אוהב לשבת על הספסל וזה נורמלי, ברגע שאני נכנס אני מנסה לתת את המיטב. אני מנסה להשפיע. היום השפעתי המון עם שני שערים".


"I always try to make an impact when I come on or play from the beginning. Today was a very good impact with the two goals, I'm delighted." @XS_11official's #LIVMUN reaction https://t.co/ProWbOqlyupic.twitter.com/uoMXznVuuk

— Liverpool FC (@LFC) 16 בדצמבר 2018


ז'וזה מוריניו טען שהאינטנסיביות והמשחק המהיר של שחקני ליברפול הרג אותם: "לא יכולנו להתמודד עם שחקנים שרצים במהירות 200 קמ"ש. יש לנו שחקנים טכניים לא פחות מהם, אבל לא אינטנסיביים כמוהם". מאמן יונייטד הדף את הביקורות על כך שהחליט שוב לספסל את פול פוגבה ופתח עם לוקאקו שהיה אנמי לחלוטין: "לא חושב שללוקאקו היה משחק גרוע. הוא נלחם חזק ונע נכון על המגרש. הוא עשה לליברפול יותר צרות מאשר בעונה שעברה כשנכנס מחליף ב-0:0 באנפילד. לא העליתי את פוגבה כי אני מרוצה מהיכולת של נמניה מאטיץ' ואנדר הררה".


מוריניו גם האשים את קודמיו בתפקיד, דיוויד מויס ולואיס ואן חאל, שהורישו לו שחקנים שתמיד פצועים: "יש לי כל הזמן שחקנים שנאבקים בפציעות וזה לא אני אשם. אם תראו את הסטטיסטיקות בימים של מויס ו-ואל חאל, אותם שחקנים גם היו פצועים כל הזמן. יש דברים שאני לא יכול לשפר, כמו העובדה ששחקני ליברפול הם מאוד פיזיים ובנוסף לכך הם גם בעלי איכות טכנית".


שוער ריאל מדריד לשעבר ופורטו כיום איקר קסיאס ניצל את ההזדמנות לחסל חשבון עם המאמן שדאג להעיף אותו מההרכב בבלאנקוס וצייץ אחרי ההפסד של מנצ'סטר יונייטד: "בעיתון פורטוגלי מישהו אמר ששחקן בגילי (37) נמצא בסוף הקריירה שלו, ואני מסכים לחלוטין. השאלה שלי לאותו עיתון היא במקרה של מאמנים, מתי ובאיזו נקודה הם רואים שהם כבר לא יכולים להוביל קבוצה או לאמן?". מוריניו אמר מוקדם יותר השנה שלדעתו קסיאס כבר בגיל בו שחקני כדורגל פורשים, בעוד השוער טען בראיון שאם היה כעת חוזר על התסריט שהיה בריאל מדריד בעבר הוא היה מתעמת עם מוריניו.


Según un diario portugués alguien dijo que un jugador como yo ( 37 años ) está al final de su carrera. Completamente de acuerdo!Mi pregunta es,para ese periódico:
En el caso de los entrenadores, cuando y en qué momento se ve que ya no están para dirigir un equipo o entrenar?

— Iker Casillas (@IkerCasillas) 16 בדצמבר 2018





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי