סיטי, צ'לסי, ארסנל והבכורה של סולשיאר: שבת בפרמיירליג

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | מנצ'סטר יונייטד - האתר הרשמי

כמעט כל הקבוצות הגדולות יעלו במהלך השבת לכר הדשא במחזור ה-18 באנגליה. הנורבגי לראשונה כמנג'ר מנצ'סטר יונייטד בקרדיף מול הקבוצה ממנה פוטר, האלופה נגד פאלאס, התותחנים מול ברנלי והבלוז יפגשו את לסטר

(גודל טקסט)
שמונה משחקי פרמיירליג ייערכו מחר (שבת), בתקופה שבה כבר ניתן להבחין בעומס ובלחץ שמביאים עמם מחזורי חג המולד שיחלו ב"בוקסינג דיי" ביום רביעי. כל הגדולות ישחקו מחר במסגרת המחזור ה-18, מלבד ליברפול שתשחק הערב (22:00, ישיר בספורט1) נגד וולבס וטוטנהאם שתפגוש ביום ראשון את אברטון. היכונו לשבת עם מצ'סטר סיטי, צ'לסי, ארסנל וכמובן מנצ'סטר יונייטד עם אולה גונאר סולישאר לראשונה על הקווים.


ארסנל – ברנלי (14:30, ישיר בספורט1)
התותחנים רוצים לחזור לנצח. 22 משחקים רצופים הם לא הפסידו, אבל למפגש מול ברנלי המקרטעת הם יגיעו אחרי שני הפסדים רצופים בליגה ובגביע הליגה. לתותחנים יש שוב בעיות כאשר שמונה שחקנים ייעדרו מהסגל, ביניהם הקטור ביירין. שקודראן מוסטפי בספק ובקישור הנריק מחיטריאן פצוע זכר למשחק נגד טוטנהאם ולא ברור אם יהיה כשיר. בברנלי עבר ארון לנון ניתוח שהוציא אותו ממעגל המשחקים עד לשנה החדשה.


התותחנים משחקים תחת הידיעה שמסוט אוזיל עשוי לעזוב בהשאלה בינואר ובצד המעודד יותר שהם לא הפסידו עשרה משחקים נגד ברנלי ולא הפסידו לאחת משלוש האחרונות בליגה כבר 11 שנה. מנג'ר ברנלי שון דייץ' הואשם ששיחק בונקר נגד טוטנהאם במשחק הליגה האחרון, אבל טען שאין לקבוצה שלו ברירה. ברנלי הפסידה את כל ששת המשחקים האחרונים שלה באמירויות והקלרטס ניצחו את ארסנל בלונדון מאז 1974.



אמרי. מכת פציעות, בעיקר בהגנה (Gettyimages)


מנצ'סטר סיטי – קריסטל פאלאס (17:00, ישיר בספורט2)
סרחיו אגוארו וקווין דה בריינה נראים כשירים לחלוטין אחרי שעברו בהצלחה את המשחק בגביע הליגה ועשויים לפתוח בבית מול פאלאס, אליו תגיע האלופה אולי במרחק של ארבע נקודות מליברפול, תלוי בתוצאה הערב מול וולבס. דויד סילבה חזר לאימונים אחרי שלושה שבועות של פציעה, אבל לא צפוי להתלבש. לעומתו, וינסנט קומפני ובנג'מין מנדי ימשיכו להיעדר. ווילפריד זאהה וג'יימס טומקינס חוזרים מהרחקות אצל האורחת, אך השוער וויין האנסי שהיה פצוע בגבו ולא שיחק בניצחון על לסטר בספק גדול.


גם במשחק הזה סיטי מועמדת ודאית לניצחון אחרי שפאלאס לא ניצחה את סיטי בחוץ 28 שנה. אז היו אלה איאן רייט וניל פוינטון שכבשו במיין רואד בניצחון 0:2. שנה שעברה סיטי סיימה בתיקו מאופס בחוץ נגד פאלאס ולפני כן ניצחה שבעה משחקים ברציפות את הנשרים. סיטי גם לא הפסידה 13 משחקי בית בכל המסגרות וניצחה 10 מהם. ב-17:00 שעון ישראל בשבת היא ניצחה 15 משחקים ברציפות עם הפרש שערים אסטרונומי של 7:57.



דה בריינה ואגוארו. אחרי שפתחו בגביע הליגה, יחזרו ל-11 בליגה? (AFP)


צ'לסי – לסטר (17:00, ישיר בספורט1)
צ'לסי מקווה לנצח פעם שלישית בליגה מאז ההפסד לוולבס. אלברו מוראטה עשוי להשתלב בצ'לסי אחרי שחזר מפציעה בברכו, אבל אדן הזאר יפתח שוב בחוד כ-9 מזויף. בלסטר חוזר ג'יימי וארדי אחרי פציעה במפשעה ובן צ'ילוול שהיה פצוע בברכו.


אחרי שני הפסדים של לסטר בליגה ובגביע הליגה, שוב יש לחשושים שמעמדו של המנג'ר קלוד פואל בלסטר בספק. צ'לסי גם לא בתקופה הכי טובה ואיבדה שמונה נקודות בששת משחקי הליגה האחרונים. מנג'ר הבלוז מאוריציו סארי טען: "אף פעם לא ראיתי את צ'לסי כמועמדת לזכייה באליפות. תמיד אמרתי שכרגע יש שתי קבוצות שמקדימות אותנו". צ'לסי לא הפסידה שבעה משחקים אחרונים נגד לסטר בכל המסגרות והשועלים ניצחו משחק אחרון בברידג' בשנת 2000.



הזאר. ימשיך להוביל את החוד (Gettyimages)


קרדיף – מנצ'סטר יונייטד (19:30, ישיר בספורט1)
למרות שיונייטד רחוקה 19 נקודות מהפסגה, זה המשחק הכי מסקרן של השבת. אולה גונאר סולישאר על הקווים לראשונה מאז פוטר ז'וזה מוריניו ועוד נגד הקבוצה שפיטרה אותו כשאימן באנגליה ב-2014. יונייטד תנסה להתאושש מההפסד לליברפול 3:1, אך רומלו לוקאקו ייעדר בגלל אבל משפחתי. כריס סמולינג שנפצע בחימום נגד ליברפול בספק. פול פוגבה ואנטוני מרסיאל שהיו מחליפים נגד קרדיף אמורים לפתוח. קרדיף תנסה להשיג ניצחון רביעי רצוף בבית. ניל וורנוק מנג'ר קרדיף אמר: "זה הג'וב הכי טוב שסולשיאר היה יכול לקבל בחיים כי אין לו מה להפסיד. אם יעשה את העבודה כמו שצריך אני בטוח שיאריכו לו את החוזה".


סולשיאר קיים מסיבת עיתונאים ראשונה ואמר: "הג'וב שלי הוא לעזור לשחקנים לתפוס את ההזדמנות שלהם. אלכס פרגוסון לימד אותי איך לנהל אנשים. הכל קשור לתקשורת. יש דרישות ביונייטד ואחת מהן להיות שחקן קבוצתי. אף אחד לא ישב על הספסל יותר ממני ולכן אני מכיר את ההרגשה". עברו 58 שנה מאז קרדיף ניצחה את יונייטד ב-1960. אם לא יספגו פעם שנייה ברציפות בבית הם יעשו זאת לראשונה מאז 1957.


Say hello to #MUFC's new coaching team! pic.twitter.com/o1zfLIvwis

— Manchester United (@ManUtd) December 21, 2018


יתר המשחקים (17:00)
בורנמות' – ברייטון (ישיר בספורט1 במסגרת "חגיגה אנגלית")
האדרספילד – סאות'המפטון
ניוקאסל – פולהאם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי