גרנט: "מוריניו לא היה גאון אז, והוא גם לא גמור עכשיו"

אברם גרנט
אברם גרנט | AFP

המאמן התראיין ב"סאן" והתייחס לפורטוגלי: "לא זכה בתואר האחרון שלו". על אברמוביץ' שלא יכול להיכנס לבריטניה: "לא אתפלא אם בגלל זה ימכור את הקבוצה". בנוסף גילה: " אני עדיין רוצה לזכות בליגת האלופות"

(גודל טקסט)
אברם גרנט כידוע אימן בפרמיירליג את צ'לסי, וגם את פורטסמות' ו-ווסטהאם איתן ירד ליגה. המאמן הישראלי התראיין ל"סאן" ודיבר על הזכרונות שלו מז'וזה מוריניו, על הבלוז ועל רומן אברמוביץ' של היום, כאשר התייצב לצידו של האוליגרך וטען שהבריטים צריכים לבקש ממנו סליחה שלא נתנו לו להיכנס לבריטניה מאז חידוש הוויזה שלו, ובנוסף רמז גרנט שאברמוביץ' עשוי למכור את הקבוצה. עוד גילה הישראלי כי כאשר היה מנהל מקצועי בצ'לסי בעונת 2007/08 לפני שהחליף את מוריניו שפוטר, הוא שוחח רבות עם הפורטוגלי ואמר לו פעם: "אתה צריך לספור עד 10 לפני שאתה עונה".


גרנט כזכור, היה מנהל מקצועי וחבר דירקטוריון בצ'לסי, שלושה חודשים לפני שמוריניו פוטר ב-2007 אחרי שלוש עונות בצ'לסי. "נהניתי לשוחח עם ז'וזה שהיה מאוד אינטליגנט. נחמד מאוד לשבת איתו באחד על אחד ואני לא זוכר אפילו רגע אחד של כעס מצידו. הוא הגיב רק כשהיה מותקף ואמרתי לו פעם שיספור עד עשר לפני שהוא עונה". נראה ש"המיוחד" לא ממש שמע לעצתו של המאמן הישראלי שהוסיף: "מוריניו מאוד רגשן ולפעמים מרגיש לא בטוח בעצמו. הוא מרגיש צורך להגיב לכל אחד, אבל כל רגע איתו כאדם היה מהנה".


עתידו של מוריניו כמאמן: "הוא לא היה גאון כשהם אמרו שהוא גאון, והוא לא גמור כמו שכעת אוהבים לומר. הוא אולי לא בתקופה הכי טובה בקריירה שלו, אבל הכל תלי בדרך בה יתאושש וימשיך הלאה. אני חושב שתופתעו בגלל שהוא יחזור שוב עם ידע חדש. אני חושב שמוריניו עוד לא זכה בתואר האחרון שלו בכדורגל העולמי".


הקבוצה שהכי אהב לאמן: "פורטסמות' היא האהבה שלי. בווטסהאם הייתה היסטוריה, צ'לסי הייתה מותג, אבל בפורטסמות' אלה היו האוהדים. הם עשו את הקבוצה מיוחדת (כיום היא מדורגות ראשונה בליגה השלישית באנגליה). הקבוצה ירדה ליגה בגלל שספגנו עונש הורדת נקודות, אבל עדיין הגענו לגמר הגביע מול צ'לסי. אני זוכר שיום אחד ישבתי במשרד עם העוזר שלי והוא אמר לי 'מכרו את יונאס קאבול'. אמרתי לו 'אין מצב. אף אחד לא הודיע לי'. אמרתי את זה לקווין שהיה אז האפסנאי. פתחנו סקיי ספורט וכבר ראינו את קאבול עושה בדיקות רפואיות בטוטנהאם. התקשרתי אליו והוא אמר לי שאחד הבעלים של פורטסמות' מכר אותו. שאלתי מי מהם כי אין בעצם. אז אמרתי לקווין שמצידי הוא כעת היו"ר. הוא שאל אותי מי הנשיא אמרתי לו 'מצידי אתה גם הנשיא'. אני חייב לומר שהוא עשה עבודה טובה מאוד".



מוריניו. גרנט מאמין שהוא עוד לא אמר את המילה האחרונה (Gettyimages)


על רומן אברמוביץ', שלא קיבל חידוש ויזה מממשלת בריטניה ולא יכול להיכנס לממלכה: "בריטניה לא תיפול אם אברמוביץ' ייכנס או לא ייכנס למדינה. האיש הזה עשה רק טוב לכדורגל האנגלי. הוא הפך את צ'לסי למותג ולקבוצה שכל עולם הכדורגל מכבד. אני חושב שמגיע לו קצת יותר כבוד מהאנגלים. עד עכשיו הם רק מרוויחים מבואו לאנגליה. בדקתי אצל ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ונודע לי שהוא לא הוציא אגורה מהמדינה. הממשלה צריכה לחשוב פעם נוספת ולומר למר אברמוביץ' 'טעינו אנחנו מאוד מצטערים. אם יש לנו משהו עם פוטין נסגור את זה ישירות איתו ולא דרכך'. לא אתפלא אם בגלל היחס הזה הוא ימכור את הקבוצה, אבל לא דיברתי איתו על כך".


עידן מאוריציו סארי: "הכדורגל של סארי טוב והתקפי, אבל חסר לו אלמנט נוסף של שחקנים עם אופי כמו שהיו בעידן שלי. פרנק למפארד, דידייה דרוגבה ומיכאל באלאק. בתקופה שלי היו לנו הרבה שחקנים עם אופי ורצינו יותר שחקנים יצירתיים, שיש היום בצ'לסי. היינו במו"מ עם קאקה ממילאן. עשיתי הכל כדי להביא אותו. הייתה לנו קבוצה פנטסטית ולדעתי שיחקתי את הכדורגל הכי טוב. אם הייתי ממשיך, היינו משיגים הרבה תארים. הפסדנו אז משחק אחד בליגה לארסנל ולא הפסדנו בכלל בבית והקרדיט הגיע לשחקנים. הפסדנו בגמר גביע הליגה והאשימו אותי. כאשר ניצחנו נתנו קרדיט לאנשים אחרים ואפילו לאפסנאי. למזלי הפסדנו רק פעמיים, אז האשימו אותי רק פעמיים. זה כמו שהיה לי עם אשתי, להיות אשם גם כשאתה לא אשם. אמרתי לכולם 'אין בעיה אני אשם, אבל למה כשמנצחים אני לא אחראי? אני מרגיש כמו בבית'".


EXCLUSIVE: Avram Grant on the advice he gave Mourinho, Abramovich's apology, Pompey's invisible owners and the message he sent Pellegrini in summer.

For @TheSunFootball : https://t.co/e7ETvmMsbZ#cfc#whufcpic.twitter.com/vZRSfWOsgl

— Tom Roddy (@TomRoddy_) 21 בדצמבר 2018

מנואל פלגריני בווסטהאם: "איחלתי לו בהצלחה ואמרתי לו כמה דברים שידעתי על המועדון מהתקופה שלי, כדי שישים לב אליהם. לא יודע אם הוא עשה את זה, אבל הוא מאמן טוב. מאז שעזבתי הם קנו המון שחקנים והחזון שלי היה דווקא להפוך לארסנל חדשה ולהשקיע הרבה בנוער ולאחד בין צעירים לוותיקים. לקחתי את הירידה לצ'פמיונשיפ כאשמה שלי, אבל למעשה הבעלים דיוויד סאליבן השקיע אז הכי מעט בקבוצה. זו עובדה, אבל אני לא מאשים אותו. מישהו מנע חסם ממנו להשקיע וזה לא היה הוא".


הצעות לאמן באנגליה: "היו לי כמה, אבל לא כאלה שרציתי. אני עדיין רוצה לזכות בליגת האלופות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי