צפו בתקציר: קריסטל פאלאס הדהימה עם 2:3 על מנצ'סטר סיטי באיתיחאד

שחקני קריסטל פאלאס חוגגים
שחקני קריסטל פאלאס חוגגים | AFP

גונדואן (27) העלה את האלופה ליתרון, אבל שלופ (33) וטאונסנד בשער נדיר (35) השיגו מהפך מהיר. מיליבויוביץ' הוסיף בפנדל (52), דה בריינה נכנס וצימק (85). לסטר הפתיעה עם 0:1 על צ'לסי בסטמפורד ברידג

(גודל טקסט)
אוהדי ליברפול בשמיים. אתמול הם ראו את קבוצתם מנצחת 0:2 את וולבס הבעייתית, אבל זה כלום לעומת מה שהם ראו היום (שבת): קריסטל פאלאס הדהימה עם ניצחון 1:3 על מנצ'סטר סיטי באיתיחאד, והשאירה את המרסיסייד בפער של ארבע נקודות על פני האלופה. גם צ'לסי הובכה בבית, היא עם הפסד 1:0 ללסטר, ואילו ווסטהאם נעצרה אחרי ארבעה ניצחונות ברציפות עם 1:0 לווטפורד.


מנצ'סטר סיטי – קריסטל פאלאס 3:2
שום דבר מדקות הפתיחה לא העיד על כך שמשהו יוצא דופן הולך להתרחש. סיטי תקפה, קריסטל פאלאס התגוננה והצליחה להחזיק 27 דקות לפני שהבונקר שלה נחדר, דווקא על ידי אילקאי גונדואן שהגיע מאחור להגבהה של דלף ונגח פנימה. בהרגשה שאין לה מה להפסיד, ואם יובסו באיתיחאד הם לא יהיו הראשונים לעשות זאת, שחקני האורחת שינו גישה. כעבור שש דקות בלבד, בהתקפה הראשונה שלהם, הם השיגו שוויון מרגלי ג'פרי שולפ שכלל לא היה מתוכנן לפתוח.


שתי דקות לאחר מכן הגיע הרגע שגרם ללסתות כולם לנצוח לרצפה משתי סיבות: קודם כל, מנצ'סטר סיטי נקלעה לפיגור, דבר שלא קרה לה בבית העונה, ועוד מאיזה שער. אנדרוס טאונסנד ראה הרחקה רעה של הגנת סיטי, וממרחק של כמעט 30 מטר שלח טיל שלשום שוער בעולם אין סיכוי לעצור. הפרמיירליג כבר ראתה שערים נהדרים העונה, אבל זה היה ברמה אחרת לגמרי.


טאונסנד חוגג. אחד משערי העונה ללא ספק (AFP)
טאונסנד חוגג. אחד משערי העונה ללא ספק (AFP)


זה לא נגמר. במחצית השנייה לוקה מיליבויביץ' קיבל מתנה בצורת פנדל, הדבר אותו הוא יודע לעשות יותר טוב כמעט מכולם באנגליה, והכניע את אדרסון כדי להיות הראשון שכובש את השער השלישי של קבוצתו נגד סיטי בכל המסגרות העונה. פפ הנואש ביצע שני חילופים סופר התקפיים כשהכניס את אגוארו ודה בריינה במקום דלף וסטונס, והבלגי – שעדיין לא פתח במשחק פרמיירליג העונה – גמל לו עם שער חצי יפה וחצי מוזר כשבדקה ה-85 ניסה להגביה כדור שאיכשהו הלך לרשת.


עם דקות ספורות עד לשריקה ניסתה סיטי להחזיר את הכבוד האבוד שלה, אבל זה היה מאוחר מדי וקריסטל פאלאס יצאה מהאיתיחד מנצחת לראשונה בתולדותיה ולראשונה מאז ה-2:3 של מנצ'סטר יונייטד באפריל האחרון. סיטי, שעד המשחק הזה היתה עם תשעה ניצחונות בתשעה משחקים בבית, לא היתה מוכנה לזה וכעת היא במרחק ארבע נקודות מליברפול שבפסגה פחות משבועיים לפני משחק העונה בין שתי הקבוצות.


הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, פביאן דלף (קווין דה בריינה 62), איימריק לפורטה, ניקולס אוטמנדי (סרחיו אגוארו 50), קייל ווקר, ג'ון סטונס, אילקאי גונדואן, ברנרדו סילבה, לירוי סאנה, גבריאל ז'סוס, ראחים סטרלינג (ריאד מאחרז 69).


קריסטל פאלאס: ויסנטה גואאיטה, פטריק ואן אנהולט, ממאדו סאחו, ג'יימס טומקינס, אארון וואן-ביסאקה, מקס מאייר, לוקה מיליבויביץ', ג'פרי שלופ, ג'יימס מקארתור, ווילפריד זאהה, אנדרוס טאונסנד.


ג'ון סטונס. פתח הפעם במרכז המגרש (Gettyimages)
ג'ון סטונס. פתח הפעם במרכז המגרש (Gettyimages)


מהלך המשחק
דקה 1: השופט אנדרה מארינר הוציא את המשחק לדרך באיתיחאד.


דקה 27, מנצ'סטר סיטי עולה ל-0:1: אחרי כמעט חצי שעה של לחץ מול המערך ההגנתי של פאלאס, פביאן דלף קיבל את הכדור מסאנה והגביה למרכז הרחבה, לשם הגיע אילקאי גונדואן שנגח פנימה.


דקה 33, 1:1: לזה פפ לא ציפה. בהתקפה הראשונה של קריסטל פאלאס ג'פרי שלופ חדר לרחבה וניסה את כוחו בבעיטה, שהפתיעה את אדרסון וחדרה לשער.


שלופ חוגג. שער מפתיע מכיוון פאלאס (AFP)
שלופ חוגג. שער מפתיע מכיוון פאלאס (AFP)


דקה 35, קריסטל פאלאס עולה ל-1:2: וואו! וזה לא רק וואו כי סיטי נקלעה לפיגור, ועוד בבית, אלא בעיקר כי זה הושג בשער אדיר. הגנת התכולים הרחיקה לא טוב כדור חופשי, אנדרוס טאונסנד הגיע אליו וממרחק 27 מטרים שלח וולה מדהים לחיבורים של אדרסון. וואו.


דקה 52, 1:3: זה לא נגמר. השופט העניק פנדל מוצדק לקריסטל פאלאס, ולוקה מיליבויביץ' ניצל אותו בשלמות כדי להעניק יתרון של שני שערים לקבוצה ממרכז הטבלה.


דקה 85, 2:3: סיטי תחזור? דה בריינה קיבל את הכדור בצד ימין וניסה להגביה, אבל במקום שהכדור יגיע לראש של סאנה או מחרז שחיכו במרכז הוא הפתיע את כולם וחדר פנימה.


COME ON.#MANLIKESERBIApic.twitter.com/ACDgyugStj

— Crystal Palace F.C. (@CPFC) December 22, 2018


צ'לסי – לסטר 1:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
צ'לסי עשתה הכל נכון. היא תקפה, היא שלטה, היא החזיקה בכדור, אבל זה לא עזר. ניסיונות של פדרו, ויליאן והזאר מול השער הסתיימו שוב ושוב בחוסר מזל, בעוד ללסטר היתה התקפה אחת טובה והיא נגמרה בשער מצוין של ג'יימי וארדי. אכן מאכזב מבחינת סארי ושחקניו, שבפעם השלישית תוך שישה משחקים מפסידים משחק ליגה ולראשונה מאז אפריל עשו זאת בבית. הבלוז נותרו במקום הרביעי, אבל הם צמודים לארסנל ומחר תוכל טוטנהאם להגדיל את הפער לחמש נקודות.


הרכבים
צ'לסי: קפה, מרכוס אלונסו, דויד לואיז, אנטוניו רודיגר, ססאר אספיליקווטה, מתיאו קובאצ'יץ' (רובן לופטוס צ'יק 61), ז'ורז'יניו, אנגולו קאנטה, אדן הזאר, וויליאן (אוליבייה ז'ירו 61), פדרו.


לסטר: קספר שמייכל, בנג'מין צ'ילוול, ווס מורגן, הארי מגווייר, ריקרדו פריירה, ווילפריד אנדידי, נאפאליס מנדי, האמזה שודורי, מארק אולברייטון, ג'יימס מדיסון, ג'יימי וארדי


מהלך המשחק
דקה 1: השופט לי פרובט הוציא את המשחק לדרך בסמפורד ברידג'.


פדרו. מוביל הרכב התקפי של סארי (AFP)
פדרו. מוביל הרכב התקפי של סארי (AFP)


דקה 2: כבר הזדמנות ראשונה לצ'לסי, ז'ורז'יניו שלח כדור עומק לוויליאן שחדר לרחבה אבל לא הצליח להשתלט עליו היטב.


דקה 33: אדן הזאר ניצל טעות בהגנת האורחת כדי לחדור לרחבה, אבל בעט למשקוף.


דקה 51, לסטר עולה ל-0:1: התקפת מעבר יוצאת מן הכלל של לסטר הסתיימה בהכנסת כדור של מדיסון לווארדי, שבעט מקרוב וכבש.


שחקני לסטר חוגגים. למרות שצ'לסי שולטת, הם ביתרון (AFP)
שחקני לסטר חוגגים. למרות שצ'לסי שולטת, הם ביתרון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי