דיווח: יונייטד פינתה את המשרד של מוריניו תוך חמש דקות

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

לפי ה"סאן", שלחו בהנהלת המועדון את אנשי המשק להוציא את חפציו האישיים של הפורטוגלי בהקדם האפשרי. בנוסף, מסתמן כי פרגוסון סייע בהוצאה לפועל של פיטורי מוריניו, אם כי לא יזם את הפיטורים עצמם

(גודל טקסט)

ה"סאן" הלונדוני מדווח כי סר אלכס פרגוסון, שעבר בשנה שעברה אירוע מוחי, חזר לעבוד במנצ'סטר יונייטד. לפי הדיווח, פרגוסון סייע בהוצאה לפועל של פיטורי ז'וזה מוריניו, אם כי לא יזם את הפיטורים עצמם. לפי העיתון, פרגי חזר להיות המושך בחוטים בהנהלת הקבוצה.

אולה גונה סולשיאר, המאמן הזמני של יונייטד, מעוניין להיות בקשר קבוע עם פרגוסון לקבל ממנו עצות, מה שמוריניו לא עשה לפניו. פרגוסון דאג גם להחזיר את מייק פילאן בן ה-56 לתפקידו בקבוצה. שוער העבר של מנצ'סטר יונייטד, פטר שמייכל, עשוי להצטרף כדירקטור כדורגל. פול מיצ'ל, שכיום עובד בגיוס שחקנים בלייפציג, עשוי להתמנות למנהל ספורטיבי של המועדון.

המנכ"ל אד וודוורד, שטעה במינוי שלושת המנג'רים הקודמים, פנה לפרגוסון שיעזור כדי למנוע טעויות נוספות. פרגוסון, שלא יעבוד במשרה מלאה במועדון, היה זה שהכין את הקרקע ושוחח עם סולשיאר ופילאן לבדוק אם יהיו מוכנים להגיע לפני ההודעה של הפיטורין.  סולשיאר הגיע ממולדה ופילאן אימן באוסטרליה את סנטרל קוסט מרינרס. פרגוסון  יחגוג יום הולדת 77 ביום שני הבא.


מתברר שהמינוי שלו לא אושר על ידי פרגוסון (Gettyimages)

עד כה פרגוסון כמעט לא השפיע על הניהול של מנצ'סטר יונייטד, למרות שרשמית הוא שייך להנהלה של ארבעה אנשים ובהם סר בובי צ'רלטון, דיוויד גיל ו-וודוורד. מתברר שוודוורד לא התייעץ איתו לגבי המינויים של ואן חאל ומוריניו, למרות שדווח שפרגי תמך בו וגם לא בזה של לואיס ואן חאל. 

שמייכל, אביו של קאספר שוער לסטר, אמר ל-BBC: "אני רוצה כמו כל שחקן עבר להיות מעורב בקבוצה בה שיחקתי שנים רבות. יש לי אנרגיה לתפקיד דירקטור ביונייטד. זה תפקיד שיכול לעניין אותי. אחשוב על זה במהלך חג המולד. הכי חשוב זה להחזיר את התרבות של יונייטד חזרה למועדון".

נמניה מאטיץ', שנחשב לאחד מהחברים הובדדים שהיו לז'וזה מוריניו בחדר ההלבשה, אמר ל"מירור": "השחקנים היו צריכים לקחת אחריות על הפיטורים של מוריניו. דיברתי איתו אחרי שפוטר. זה ברור לכולם שלא רק המנג'ר היה אחראי למצב של הקבוצה. מה קרה בקרדיף שניצחנו 1:5? אין לזה ממש הסבר. אלה דברים שקורים בכדורגל, אבל אנחנו צריכים להמשיך בצורה הזאת".

לוק שואו, שחווה ימים לא פשוטים עם מוריניו, גם יצא להגנתו: "אנשים שוכחים מהר מאוד את התרומה שלו למועדון ואת העובדה שזכה איתנו בשלושה תארים. הוא זכה איתנו בליגה האירופית וזה תואר שיונייטד לא זכתה בו בעבר".


נמניה מאטיץ' ולוק שואו מגנים על מוריניו (Gettyimages)

בתוך כך צוין כי ז'וזה מוריניו עזב את מנצ'סטר יונייטד בצורה הכי משפילה שיש. לפי דיווח, המשרד שלו פונה תוך חמש דקות על ידי המועדון לאחר שהתקבלה ההודעה הרשמית. אחרי שיחה בין וודוורד לבינו שהתקיימה בקרינגטון מתקן האימונים של הקבוצה נשלחו אנשי המשק של המועדון בבהילות לנקות את משרדו. עלך קירות המשרד היו תמונות שלו וחפצים אישיים וגם תארים בהם זכה. כל זה סולק במהירות והוכנס לתוך ארגזים.

מקור בקבוצה אמר: "המועדון נהג בו בחוסר רחמים. דקות אחדות אחרי פיטוריו הם ניקו הכל. תוך 15 דקות גם פינו את המשרד והכניסו את כל החפצים למשאית לבנה". מוריניו עצבן את ראשי הקבוצה ערב לפני כשלא הופיע לארוחת חג המולד בקרינגטון ולמרות שהארוחה התקיימה הוא מיהר למשרד שלו. המקור ביונייטד אמר: "הוא לא כיבד את המסורת של יונייטד והתגובה לא איחרה לבוא. העובדה שהוא לא הגיע לארוחה הייתה זלזול מוחלט בכל עובדי המועדון". על כך אמר גם ווין רוני: "ממה שאני יודע אפילו העובדות בחדר האוכל היו מאושרות שהוא הלך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי