קלופ: "אף קבוצה לא יכולה להיות בטוחה במיקום שלה בטבלה"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | AFP

מנג'ר ליברפול מתכונן למחזור ה"בוקסינג דיי" נגד ניוקאסל: "בעונה שעברה היתה רק מועמדת אחת". סיטי תנסה להתאושש מההפסד המפתיע נגד לסטר, סולישאר יערוך בכורה באולד טראפורד נגד האדרספילד וצ'לסי נגד ווטפורד

(גודל טקסט)
אנגליה תחגוג מחר (רביעי) את מחזור ה"בוקסינג דיי" בו בזמן שהתושבים מתעוררים ופותחים את המתנות שקיבלו, הקבוצות מקוות לקבל מתנה בהמשך היום בדמות ניצחון או נקודות חשובות. ליברפול פותחת את משחקי חג המולד במקום הראשון, אבל כפי שאמר יורגן קלופ: "האליפות עדיין פתוחה לחלוטין". בגלל משחקי הבוקסינג דיי בהם התנועה די מוגבלת, המשחקים בדרך כלל מוגבלים לאיזור. למשל, משחקי דרבי בלונדון ומשחקים בערים סמוכות כמו מנצ'סטר, ליברפול וכדומה. כמו כן, צפוי להיות מושלג בכמה איצטדיונים.


ליברפול – ניוקאסל (17:00, שידור ישיר בספורט2)
רפא בניטס, המנג'ר האחרון של ליברפול שזכה איתה בתואר גדול כשהוביל אותה לזכייה בליגת האלופות ב-2005, מגיע לאנפילד לפגוש את המוליכה שרוצה להישאר בלתי מנוצחת גם אחרי המחזור ה-19. בליברפול, המגן טרנט אלכנסדר-ארנולד עשוי לחזור אחרי פציעה בגללה נעדר משני המשחקים האחרונים. גם נבי קייטה שנפצע ברגל ובצלעות עשוי לחזור, ג'ו גומס וג'ואל מאטיפ ימשיכו להיעדר. בניוקאסל ג'ונג'ו שלבי פצוע.


אם ליברפול תנצח, היא תרשום ניצחון מס' 26 בשנת 2018 מה שיהפוך לשיא מועדון חדש. קלופ אמר לקראת המשחק: "נצטרך להיות סבלניים לשחק מול ניוקאסל שכנראה תציב חמישה בהגנה. אנחנו צריכים להישאר רעבים למשחקים הבאים. אף קבוצה לא יכולה להיות בטוחה במיקומה בטבלה וכלום לא סגור. צ'לסי וארסנל עדיין לגמרי יכולים לזכות בתואר. ראיתי את המשחק האחרון של טוטנהאם נגד אברטון ומאוריסיו פוצ'טינו לא יכול להגיד שלטוטנהאם אין קבוצה שיכולה לרוץ לתואר. זה ההבדל מהשנה שעברה, כאשר באותו מועד כבר אף אחת לא היתה מועמדת ריאלית חוץ ממנצ'סטר סיטי. אנחנו בלתי מנוצחים העונה? זו לא חוויה שאני רגיל לה בקריירה שלי כמאמן".


"Another clean sheet!"@GWijnaldum takes us on a tour around the training ground to deliver Christmas gifts to his #LFC teammates.

Enjoy our festive edition of #ThisIsMelwood, presented by @BetVictor. pic.twitter.com/EwzPobGYCF

— Liverpool FC (@LFC) 24 בדצמבר 2018


בניטס היה מאוכזב לראות את קבוצתו מסיימת במשחקה האחרון ב-0:0 נגד פולהאם בלי לבעוט כדור אחד למסגרת. "היה לנו ברור שנהיה בחצי השני של הטבלה העונה, ואם נקדים שלוש קבוצות תחתית זה יהיה סוג של נס", אמר המאמן. ליברפול לא הפסידה 22 משחקים רצופים נגד ניוקאסל בבית (18 נצחונות ו-4 תיקו) וההפסד האחרון לה היה באפריל 1994. אגב, ליברפול לא הפסידה בבית משחק בבוקסינג דיי מאז עונת 1986/87, כשנכנעה 1:0 למנצ'סטר יונייטד. מו סלאח כבש 24 שערים ב-27 משחקי בית בפרמיירליג ב-2018, אבל אם לא יכבוש זו תהיה הפעם הראשונה שהוא לא כובש כבר שלושה משחקי בית רצופים בליגה. ניוקאסל לא הפסידה בארבעת משחקי החוץ האחרונים.


לסטר – מנצ'סטר סיטי (17:00, שידור ישיר בספורט3)
ראשי לסטר, שאיבדו השנה את הבעלים ויצ'אי סריואדהאנהפראבה שנהרג בתאונת מסוק מחרידה, יחלקו לאוהדים בירה ופשטידות בחינם לפני המשחק כאות הוקרה לתמיכה שלהם במשפחה. "מנצ'סטר סיטי תבוא כמו חיה פצועה כדי להשאיר מאחוריה את ההפסד המפתיע לקריסטל פאלאס", אמרו בלסטר. השועלים עלולים לשחק ללא ג'יימי וארדי, שיעבור מבחן כשירות. פפ גווארדיולה מקווה שפרננדיניו יוכל לחזור לשחק אחרי שג'ון סטונס, שנכנס לנעליים שלו נגד פאלאס, פישל. דויד סילבה ו-וינסנט קומפני לא ישחקו שוב בשל פציעות. בעונה שעברה סיטי ניצחה באותו משחק 0:2.


A repeat of our last league visit to Leicester would make it a brilliant Boxing Day! ⚽️#LEIMCI#mancitypic.twitter.com/kv1WxLUHgL

— Manchester City (@ManCity) 24 בדצמבר 2018


אוהדי ליברפול נהנו מכל רגע בניצחון של פאלאס באיתיחאד, שהוכיח שהאלופה היא לא חבורה של סופרמנים, אבל כמו שמכירים את גווארדיולה היא כבר יתקן את השגיאות וינוע הלאה כי הפסד נקודות נוסף נגד לסטר יכול לגמור להם את העונה. מנג'ר לסטר קלוד פאול הבטיח לנסות לעשות עוד הפתעה גדולה. "היו לנו כמה משחקים גדולים העונה, אבל היינו חסרי מזל לגבי התוצאה", אמר הצרפתי. קשר סיטי פביאן דלף אמר: "אין טעם להתבכיין על המשחק האחרון. חייבים לקחת את שלוש הנקודות ולהמשיך הלאה. היינו חסרי מזל נגד פאלאס". קווין דה בריינה וסרחיו אגווארו עשויים לפתוח.


סטטיסטיקה: סיטי רוצה ניצחון רביעי רצוף על לסטר, שניצחה רק פעמיים ב-16 המפגשים האחרונים ביניהן בכל המסגרות. מאז פברואר, לסטר השיגה רק ארבעה ניצחונות בבית ב-15 משחקי פרמיירליג ומאז שעלתה לפרמיירליג ב-2014 רשמה רק הפסדים בבוקסינג דיי. סיטי הפסידה שניים מתוך שלושת משחקיה האחרונים, אותה כמות של הפסדים שרשמה ב-61 המשחקים הקודמים בליגה.


מנצ'סטר יונייטד – האדרספילד (17:00, שידור ישיר בספורט4)
אתמול ירד שלג במנצ'סטר, ובאתר הקבוצה הראו את האיצטדיון לבן כולו. אולה גונאר סולשיאר יערוך בכורה על הקווים באולד טראפורד במשחק נוח נגד האדרספילד המדורגת לפני אחרונה, ואחרי הניצחון הגדול 1:5 על קרדיף הוא אמור להתקבל על ידי האוהדים כמו גיבור. רומלו לוקאקו שוב לא ישחק בגלל אבל משפחתי, הנורבגי מקווה שכריס סמולינג, מרכוס רוחו וסקוט מקטומני יהיו כשירים. האדרספילד מגיעה למשחק אחרי חמישה הפסדים רצופים. לוק שואו אמר לקראת המשחק: "המטרה שלנו היא עדיין לסיים בין ארבע הראשונות וזה עדיין אפשרי". סולשיאר הסכים איתו: "כבר השגנו פערים גדולים יותר מארבע הראשונות בעבר. הקבוצות של יונייטד בעבר תמיד שיחקו טוב יותר בחלק השני של העונה". יונייטד הפסידה להאדרספילד רק פעם אחת ב-14 המפגשים האחרונים, והפעם האחרונה שזה קרה בבית היתה לפני 88 שנה.


אם סולשיטר ינצח, הוא יהיה המנג'ר החמישי של יונייטד שמנצח בשני המשחקים הראשונים. ז'וזה מוריניו עשה זאת, אלכס פרגוסון לא.

❄️ Old Trafford in the snow pic.twitter.com/C1LpqLxJfg

— Manchester United (@ManUtd) 24 בדצמבר 2018


טוטנהאם – בורנמות' (17:00, שידור ישיר בחגיגה אנגלית בספורט1)
התרנגולים נמצאים בתקופה מצוינת אחרי הניצחון 2:6 על אברטון בחוץ במשחק האחרון, שקירב אותם למרחק שתי נקודות ממנצ'סטר סיטי. הם ישחקו ללא דלה עלי, שסובל מפציעה בשריר הירך. מוסה סיסוקו עשוי לקבל דקות מנוחה לאחר ששיחק בכל חמשת המשחקים האחרונים, למעט שבע דקות בהן הוחלף באחד מהן. מנג'ר טוטנהאם לשעבר הארי רדנאפ התראיין ל"טוק ספורט" ואמר שהתוצאות האחרונות של טוטנהאם מוכיחות שלא היה צורך להחתים שחקנים חדשים בקיץ האחרון. מאוריסיו פוצ'טינו מתעקש לומר שליברפול ומנצ'סטר סיטי הן המועמדות לאליפות.


טוטנהאם עדיין לא נוצחה על ידי בורנמות' בליגה (5 ניצחונות ותיקו) והפסידה לה רק פעם אחת בהיסטוריה, בגביע האנגלי לפני 61 שנה. טוטנהאם תשווה את מספר הניצחונות השני הכי גבוה שלה בשנה קלנדרית אם תנצח (27 ניצחונות כמו ב-2017), כשרק ב-1960 ניצחה יותר (31). אם תנצח, תקבע שיא פרמיירליג של 19 ניצחונות ללא תיקו (כולל המשחקים בעונה שעברה).


ברייטון – ארסנל (19:15, שידור ישיר בספורט1)
ארסנל תשחק ללא הנריק מחיטריאן – שייעדר שישה שבועות – שקודרן מוסטפי, הקטור ביירין ונאצ'ו מונריאל שעדיין פצועים. מנג'ר ברייטון כריס יוטון לא נותן לבירם כיאל לשחק, ואולי שלושה הפסדים ברציפות זו התוצאה. הפער בין ברייטון לקו האדום הוא עדיין 9 נקודות, אבל הפסד נוסף כבר יכניס את הקבוצה ללחץ. יוטון אמר: "אנחנו רק שנה שנייה בפרמיירליג, כך שכל הפסד או תקופה מיוחדת מסוכנת עבורנו וכל משחק קשה". אונאי אמרי טען: "ברייטון זו קבוצה פיזית ומאורגנת כמו ברנלי. יש להם מנג'ר טוב שעובד נכון ועבורנו זה יהיה אתגר".


שחקני ארסנל. בעונה שעברה לא השיגו כל כך הרבה נקודות בחוץ (Gettyimages)
שחקני ארסנל. בעונה שעברה לא השיגו כל כך הרבה נקודות בחוץ (Gettyimages)


סטטיסטיקה: ברייטון ניצחה שלושה משחקי בית נגד ארסנל בליגה העליונה (כולל לפני הפרמיירליג). אם ארסנל תנצח, פעם חמישית בחוץ העונה, היא תצבור יותר נקודות בחוץ מאשר בכל העונה שעברה.


ווטפורד – צ'לסי (21:30, שידור ישיר בספורט1)
צ'לסי בצרות לאחר ההפסד 1:0 ללסטר, וכבר צברה שלושה הפסדים בחודש האחרון. אלברו מוראטה חזר לאימונים מלאים אחרי פציעה בברכו ויהיה כשיר, אבל לא בטוח שיפתח. ווטפורד הביסה את צ'לסי 1:4 בעונה שעברה בויקארג' רואד במשחק הבית הראשון של חאבי גרסיה, אבל המנג'ר היה חותם הפעם על ניצחון קטן יותר. מאוריציו סארי לא ביטל את חופשת חג המולד המסורתית, אבל הבהיר לשחקנים שהוא דורש מקסימום מהם בלוח המשחקים הצפוף. "מה שמעניין אותי הוא ה-26 בדצמבר ולא חג המולד ב-25. ברגע זה עלינו לחשוב על הקבוצה והמשחק נגד ווטפורד הולך להיות קשה. חייבים לתת תשובה להפסד מול לסטר", אמר. גרסיה הגיב: "בשנה שעברה זה היה ניצחון יפה, אבל זה העבר. אני חושב על ההווה".


לפני הניצחון של ווטפורד בעונה שעברה על הבלוז, היא לא ניצחה את צ'לסי 13 משחקים (3 תיקו, 10 הפסדים). הבלוז הפסידו 3 מ-6 בליגה, אבל בלתי מנוצחים ב-13 משחקיהם האחרונים בבוקסינג דיי. אם אדן הזאר יבקיע הוא ירשום 100 שערים עבור צ'לסי ויהיה השחקן העשירי שעושה זאת במועדון.


שאר המשחקים
פולהאם – וולבס (14:30, שידור ישיר בספורט1)


ברנלי – אברטון (17:00)


פאלאס – קרדיף (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי