פפ: "השחקנים שלי איבדו אמון ביכולתם לנצח"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | AFP

מנג'ר מנצ'סטר סיטי היה מאוכזב מההפסד השני ברציפות של קבוצתו, שהוריד אותה למקום השלישי: "כנראה שליברפול וטוטנהאם טובות מאיתנו כעת". בתקשורת קטלו: "סיטי סוג ג'". צפו בתקציר

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)
אוהדי מנצ'סטר סיטי לא קיבלו אתמול (רביעי) מתנה לכבוד ה"בוקסינג דיי", כשראו את קבוצתם מפסידה 2:1 ללסטר באצטדיון "קינג פאואר", ויורדת למקום השלישי בפרמיירליג. האלופה רשמה הפסד שני ברציפות לראשונה מאז דצמבר 2016 ובנוסף הפסידה בשלושה מתוך ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה.


"סיטי סוג ג'" הייתה הכותרת ב"דיילי מייל" למצבה של הקבוצה, שנמצאת כעת גם מאחורי טוטנהאם קפצה מעליה ומקדימה אותה בנקודה וכעת הפער מהמוליכה ליברפול עומד כבר על שבע נקודות. "גווארדיולה הודה שהוא צריך מישהו שיעזור לשחקני סיטי להתאושש במהירות, אחרת יאבד כל סיכוי לזכות השנה באליפות", נכתב בעיתון. במשרדי ההימורים החליפו בפעם הראשונה את המועמדת לזכייה באליפות השנה לליברפול, והורידו את הסיטיזנס למקום שני. "סיטי נראתה עלובה בהגנה וחסרת רעיונות בהתקפה ופפ נראה המום אחרי ההפסד, כשכל קבוצות הצמרת ניצחו למעט סיטי ותיקו של ארסנל. בנוסף, פביאן דלף ספג אדום בסיום". בנוסף, ב"דיילי מייל" תהו אם ההרחקה של דלף הייתה מוצדקת.


גווארדיולה טען בסיום: "סיימנו את החצי הראשון של העונה עם המון נקודות, אבל הבעיה היא שגם היריבות לקחו גם הרבה נקודות וכנראה שליברפול וטוטנהאם טובות מאיתנו כעת. אנחנו מתקשים לנצח ונצטרך למצוא פתרונות. השחקנים שלי איבדו את האמונה ויש להם ספקות לגבי יכולתם לנצח ואנחנו חייבים לשנות את הדינמיקה ולחזור למסלול הניצחונות. אני חייב לחשוב היטב למה הקבוצה שלי זקוקה כדי לעזור לה. תוצאות טובות עושות ניסים ונפלאות ואני חייב לעזור לשחקנים שלי לחזור למה שהיה בעבר ולנסות לנצח. אני לא שוכח שאנחנו קבוצה טובה, אבל המציאות היא שהפסדנו בשני משחקים רצופים. אם לא נחזור לנצח, זכייה בתואר לא תהיה אפשרית".


MAIL SPORT: Third rate City #tomorrowspaperstoday#MCFCpic.twitter.com/oqiS6RR2af

— Neil Henderson (@hendopolis) 26 בדצמבר 2018

סיטי סיימה את חודש דצמבר, שהיה שחור מבחינתה, כשבתחילתו עוד הובילה את טבלת הליגה. בעוד שבוע תארח הקבוצה את ליברפול, במה שהיה אמור להיות משחק העונה, אבל כעת פער שבע הנקודות קצת מוריד מהמתח לקראת העימות כשברור שכל תוצאה חוץ מניצחון של התכולים יתרום משמעותית לסיכוייה של קבוצתו של יורגן קלופ לזכות באליפות.


אז מה קרה בדיוק לסיטי במשחקים האחרונים? באנגליה ציינו סיבות לנפילה: הראשונה היא פציעתו של הקשר האחורי פרננדיניו לו אין תחליף, ובשני המשחקים נגד קריסטל פאלאס ולסטר מהם נהדר, הקבוצה הפסידה. בנוסף, העובדה שסיטי עדיין נמצאת בתמונה בארבע מסגרות שונות משפיעה על יכולתה. סיבה שלישית היא חסרונו של המגן השמאלי בנז'מן מנדי ויכולותיו ההתקפיות.



פפ. יחזיר את האמונה לשחקניו? (AFP)


קשה להתעלם מכך שמאז 2008/09, אז היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד השלימה רצף של זכייה בשתי אליפויות, אף קבוצה בפרמיירליג לא עשתה זאת, כששאלה מסקרנת נוספת היא שלאחר שברוב האליפויות בהן זכה פפ עם ברצלונה ובאיירן מינכן הוא דרס והוביל את הטבלה בהפרש גדול משאר הקבוצות, האם הוא יידע לרדוף אחרי הקבוצות שמקדימות אותו? המנג'ר אגב ביטל את חופשת חג המולד וערך אימון, החלטה שבאופן לא מפתיע חלק מהשחקנים לא ממש אהב, אך ככל הנראה זה לא ממש עזר לקבוצה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי