אמרי: "כשהייתי בפ.ס.ז' התלבטנו אם לצרף את סלאח"

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

המשחק המרכזי במחזור ה-20 בפרמיירליג ייערך באנפילד, כשליברפול תארח את ארסנל (שבת, 19:30 בספורט1) ומנג'ר התותחנים שפע מחמאות למוליכה: "הם יכולים לא להפסיד העונה". וגם: טוטנהאם נגד וולבס (17:00 בספורט2)

(גודל טקסט)
בפרמיירליג אין מנוחה. כל הקבוצות עובדות שעות נוספות ומחר (שבת) ההצגה של מחזורי חג המולד נמשכת עם המחזור ה-20. שישה משחקים יתקיימו, כאשר המסקרנים ביותר יהיו באנפילד כשליברפול תארח את ארסנל ועוד קודם לכן בלונדון תארח המדורגת השנייה בטבלה וטוטנהאם את וולבס. 


ליברפול – ארסנל (19:30, ישיר בספורט1)
המייטירדס פתחו פער של שש נקודות מטוטנהאם ושבע ממנצ'סטר סיטי, הפרש שעד לפני כמה שבועות אף אחד לא יכול היה לדמיין שייווצר. כעת צפויים לקלופ ולשחקניו שני משחקים קשים מאוד, תחילה נגד ארסנל באנפילד ולאחר מכן משחק העונה נגד מנצ'סטר סיטי – האם תחת לוח זמנים צפוף ובדרגת קושי שכזו יגיע גם הפסד הבכורה של ליברפול העונה?


קלופ רוצה לרענן את השורות ועשוי לפתוח עם פאביניו שכבש שער בכורה בניצחון על ניוקאסל 0:4, כשגם נאבי קייטה עשוי לשוב להרכב. ג'יימס מילנר הפצוע ייעדר גם הפעם. מנגד, ארסנל סובלת מבעיות בהגנה ותתייצב גם הפעם ללא הקטור ביירין ושקודראן מוסטפי. לורן קוסיילני צפוי לפתוח, על אף המכה שספג נגד ברייטון באמצע השבוע.



פאביניו. צפוי לחזור להרכב של קלופ (Gettyimages)


מנג'ר התותחנים אונאי אמרי, שבסיבוב הראשון סיים ב-1:1 מול ליברפול, טען לקראת המשחק: "הם בהחלט יכולים לסיים את העונה ללא הפסד. לפני שלוש שנים שיחקתי נגדם בגמר הליגה האירופית כמאמן סביליה ואני רואה את ההתקדמות הגדולה שהם עשו. אנחנו בארסנל צריכים ללמוד מזה, אבל אנחנו צריכים גם זמן לכך. ליברפול ברגע טוב מאוד של העונה, אבל זה לא אומר שלא יהיו להם בעיות".


אמרי גם נשאל על מוחמד סלאח וחשף: "כשהייתי בפאריס סן ז'רמן דנו באפשרות להחתים אותו. הוא שיחק אז ברומא והיו לנו ספקות אם הוא יכול להיות שחקן מוביל באחת הקבוצות הטובות בעולם. בזמן שחשבנו על זה הוא חתם בליברפול. היום אני יכול לומר שהוא אחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם".


הבלם דיאן לוברן התראיין לאתר של ליברפול ואמר: "קלופ בנה סגל מדהים, אם בשנים האחרונות הרגשנו שחסר משהו אז עכשיו לליברפול יש הכל. אתה מרגיש שהסגל הוא מה שהיה צריך להיות במועדון. למדנו כאן לקח מעונות קודמות וצברנו ניסיון".


"There has always been something missing all these years but now we have everything."

Lovren feels Klopp's work in the transfer market means #LFC are primed to achieve success this term…https://t.co/jA5mJ4Zo4k

— Liverpool FC (@LFC) 28 בדצמבר 2018


סטטיסטיקה: ארסנל לא ניצחה חמישה משחקים וליברפול לא מנוצחת שבעה משחקים מול התותחנים בבית ובחוץ. ליברפול רק הקבוצה הרביעית שלא הפסידה אף משחק בפרמיירליג במחצית העונה. ארסנל (2003/4), מנצ'סטר יונייטד (2010/11) ומנצ'סטר סיטי (2017/18) עשו זאת לפניה. עוד נתון מדהים: ליברפול לא נוצחה כבר 20 משחקים בדצמבר. ארסנל לעומתה לא ניצחה בחוץ בשלושה משחקים וללא ניצחו 19 משחקים נגד שש הגדולות מאז ינואר 2015.


טוטנהאם – וולבס (17:00, ישיר בספורט2)
מאוריסיו פוצ'טינו טען אחרי הניצחון על בורנמות' 0:5 כי "עכשיו כל קבוצה תעלה להרוג אותנו", אחרי שעלו למקום שני. הלחץ מתחיל כבר במשחק בוומבלי מול וולבס, עולה חדשה שיש לה סגל מרשים. דלה עלי שהיה פצוע במשחק האחרון יעבור מבחן כשירות ואילו סרג' אורייה חזר לאימונים, אבל מוסה דמבלה, אריק דייר, יאן ורטונכן ו-ויקטור וונאיימה הפצועים עדיין לא חוזרים. בוולבס יחסר דיוגו ז'וטה.


טוטנהאם במומנטום מעולה אחרי שכבשה 11 שערים בשלושת הניצחונות האחרונים, אבל וולבס מגיעה עם שלושה ניצחונות חוץ משלה בחלק הראשון של העונה. המנג'ר של הזאבים נונו אמר שהגישה ההתקפית שלו לא תשתנה. טוטנהאם ניצחה 2:3 במשחק הראשון במוליניו. פוצ'טינו אמר לקראת המשחק: "נצטרך להיות חזקים, לא רק פיזית אלא גם מנטלית בגלל שיהיה לנו קשה להתחרות בחצי השני של העונה. זה כל כך חשוב לקבוצה שאנחנו נלחמים ונמצאים במיקום טוב. השנה אנחנו עדיין פעילים בארבעה מפעלים, בעוד שנה שעברה היינו מחוץ לגביע הליגה במועד הזה".



סון וקיין. הצמד הכי לוהט בפרמיירליג כיום (Gettyimages)


סטטיסטיקה: וולבס ניצחה רק פעמיים את טוטנהאם בתשעת המשחקים האחרונים, אך האחרון שבהם היה ב-2010. וולבס גם ניצחה רק פעם אחת משחק חוץ מול טוטנהאם ב-12 משחקי החוץ האחרונים. ב-2018 טוטנהאם ניצחה 27 משחקים ורק ב-1960 ניצחה יותר (31). וולבס כבשה 75 אחוז משעריה במחצית השנייה, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.


שאר משחקי השבת (17:00): ברייטון – אברטון, פולהאם – האדרספילד, לסטר – קרדיף, ווטפורד – ניוקאסל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי