הזמן עשה את שלו: פאביניו התאקלם והשתלט על הקישור

פאביניו
פאביניו | Gettyimages

תשעה מחזורים חיכה הברזילאי להופעת הבכורה בפרמיירליג, אך גם אז שותף רק כמחליף. כשכבר פתח נגד ארסנל חטף מהתקשורת. חודשיים חלפו והברזילאי של ליברפול נחשב למנוע של המוליכה. 19:30: יסגור מעגל נגד התותחנים

(גודל טקסט)

פאביו הנריקה טאברס מוכר יותר על ידי אוהדי ליברפול כפאביניו. הוא הגיע בקיץ ממונאקו כרכישה הפחות נוצצת לצידם של נאבי קייטה, אליסון ואפילו ג'רדן שאקירי. הוא החל את דרכו בפלומיננזה ונמכר לריו אבה, משם הושאל לריאל מדריד קסטיה ושם לא חשבו שהוא יכול לשחק בקבוצה הראשונה של ריאל מדריד והשאילו אותו למונאקו שבסופו של דבר גם רכשה אותו. אחרי חמש עונות בקבוצה עם הצעירים הכי טובים באירופה ואליפות אדירה, הוא עבר לליברפול ששילמה עליו 44 מיליון ליש"ט, אבל בניגוד לשחקני חיזוק שהגיעו בשנים האחרונות לאנפילד, ההתאקלמות שלו לא הייתה מיידית.

את המשחק ראשון שלו בליגה בליברפול רשם במחזור התשיעי בלבד, וגם בו שותף כמחליף ל-22 דקות בלבד. ברקע היו דיבורים על כך שפאביניו מגלה יכולת חלשה יחסית וקבוצות אחרות התעניינו בו, בעיקר פאריס סן ז'רמן שזממה לרכוש אותו בינואר במקום אדריאן ראביו על תקן שחקן שמכיר מצוין את הליגה הצרפתית וכיכב בה במדי מונאקו, אבל אז בא המפץ הגדול. יורגן קלופ שילב אותו יותר ויותר ועכשיו הוא נחשב לשחקן הרכש הכי לוהט באנפילד ועזיבה ממש לא על הפרק.

פאביניו כבר פתח בשבעה משחקי ליגה ואת הופעת השיא עשה אולי במשחק הכי חשוב של העונה, בניצחון 1:3 על מנצ'סטר יונייטד. במשחק נגד יונייטד פאביניו שלט כקשר מרכזי והנהיג את הקישור בצורה נפלאה. הוא בישל את השער הראשון לליברפול עם מסירה מעולה לסאדיו מאנה ולצד ניהול המשחק רשם גם משחק הגנתי מצוין ותיקל את כל שחקני הקישור של היריבה המושבעת. שנה לפני שעבר לליברפול, היו ידיעות על כך שיונייטד רוצה אותו והוא הראה להנהלת הקבוצה ששגתה כשלא רכשה אותו. במשחק הניצחון האחרון על ניוקאסל, פאביניו כבר כבש את שער הבכורה בקבוצה. קו עלייה מתמשך.


קו עלייה מתמשך. פאביניו חוגג עם ואן דייק את שער הבכורה (AFP)

כלי התקשורת באנגליה, שהסתייגו תחילה מרכישת פאביניו ודיברו על נפילה, שינו קו בהתאם. "אקספרס" יצא בכתבה גדולה בה נכתב כי קשה מאוד לרכוש את אמונו של קלופ אם אתה לא טו. נטען אף כי במשחק בו שיחק 90 דקות נגד ארסנל, בתיקו 1:1 בתחילת נובמבר, הוא נראה כמו כלי נגינה לא מכוון. "זה לא שהברזילאי לא נתן את כולו במגרש, אבל הוא פשוט נראה לא שייך. כשהוא הכשיל את לוקאס טוריירה הוא נראה כמו הרכישה הלא נכונה על ידי ליברפול". קלופ טען כי ייתכן שפאביניו יצטרך התאקלמות של חצי שנה כפי שעשו גם אנדי רוברטסון ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין.

המשחק שעשה את השינוי הוא ללא ספק בליגת האלופות מול פאריס סן ז'רמן בפארק דה פראנס, בו ניצחה פ.ס.ז' 1:2 את ליברפול. קלופ עלה עם שלישיית הקשרים שהוא סומך עליה יותר מכל, ג'ורג'יניו ווינאלדום, ג'ורדן הנדרסון וג'יימס מילנר והפריזאים חתכו את הקישור והגנת ליברפול בקלות מפתיעה. קלופ היה צריך לחשוב למה הוא הביא שחקנים בשווי 110 מיליון ליש"ט כמו נאבי קייטה, שאקירי ופאביניו רק כדי להושיב אותם על הספסל.

במשחק הליגה הבא נגד ברנלי הופיעו קייטה ושאקירי ואילו בעשרה ימים האחרונים של מחזורי חג המולד היה זה פאביניו שהחזיק את הקישור של המייטירדס. בניצחון על אברטון 0:1, פאביניו הזכיר לרבים מאוהדי ליברפול את חאבייר מסצ'ראנו ששיחק במועדון אחרי שעזב את ווסטהאם. באותו דרבי ניצח פאביניו שמונה עימותים, ביצע שישה תיקולים עם 86 אחוזי מסירות טובות ורץ 11.4 קילומטרים, יותר מכל שחקן אחר למרות שהוחלף בדקה ה-75. מאז שהגיע למרסיסייד הוכנס לתוכנית כושר קפדנית באולם, כשהעבודה שלו רוכזה סביב הקניית כח פיזי. עכשיו מתחילים לראות את יתרונות העבודה המפרכת.


התאקלמות לא קלה ועבודה מפרכת, אבל זה השתלם (Gettyimages)

פאביניו גרם לפרשן גארי נוויל לחזור בו מהקביעה שהוא רכש לא מתאים. נוויל אמר אחרי המשחקים נגד מנצ'סטר יונייטד ו-וולבס, בהם בישל פאביניו שער בכל משחק: "אחרי ארסנל הוא לא הצליח, מתחתי עליו ביקורת ולא הייתי בטוח שהוא יסתגל לקצב המשחק המהיר באנגליה, אבל אחרי המשחק נגד יונייטד היה ברור לי שהוא כבר מאוקלם. הוא פשוט היה פנטסטי במשחק. מה שאני אוהב אצלו כקשר אחורי שהוא לא מחלק כדורים לצדדים, אלא תוקף קדימה. הוא מגיע עד לקצה הרחבה ותומך בחלוצים. נגד יונייטד ו-וולבס הוא הפגין משחקים שגרמו לי לומר 'הופעות של שחקן צמרת".

קלופ כבר אמר מספר פעמים שהוא מאוד מרוצה מההתקדמות של פאביניו: "אני לא מודד אותו עם סרגל כמה הוא מתקדם. המדד אצלי הוא אם אני מרוצה או לא והיו לו באחרונה משחקים פנטסטיים". פאביניו יכול לשמש בליברפול גם כבלם אם הקבוצה סובלת ממכת פציעות, כך שהוורסטיליות שלו וההתקדמות ביכולת הופכת אותו לבורג חשוב להמשך העונה. הערב נגד ארסנל (19:30, ישיר בספורט1) זו גם ההזדמנות שלו להראות את יכולתו האמיתית אחרי שפישל נגד התותחנים בסיבוב הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי