קלופ: "מנצ'סטר סיטי הכי טובה בעולם, אבל גם אנחנו חזקים"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מנג'ר ליברפול לא נשאר חייב והחזיר לגווארדיולה כחלק מהלחומה הפסיכולוגית לקראת משחק העונה (חמישי, 21:45 בספורט1): "אנחנו ממש לא פייבוריטים. אם המצב היה הפוך, הייתי מדבר כמוהו? ברור שלא". מילנר כשיר

(גודל טקסט)

המבחן הכי גדול של ליברפול העונה יהיה מחר (חמישי, 21:45 בספורט1) במשחק העונה באיתיחד – אין דרך אחרת לתאר את המפגש מול האלופה מנצ'סטר סיטי. המייטירדס מקדימים בפסגת הפרמיירליג את המכונה המשומנת שלפתע התחילה לקרטע בשבע נקודות, הם עדיין בלתי בלתי מונצחים העונה ובסיום המחזור ה-21 ייתכן שהפער ביניהן יצמח לדו ספרתי, כך שלא פלא שאפילו פפ גווארדיולה רמז שאם יפסיד את המשחק, גם המאבק על התואר יסתיים.

הלחץ אמור להיות על שתי הקבוצות. גווארדיולה היה עד השבוע השני של דצמבר בלתי מנוצח בליגה, אבל רק בעשרת הימים האחרונים הפסיד פעמיים ולאלופה כבר שלושה הפסדים, בעוד ליברפול על תקן הקבוצה הכי מרשימה העונה שהביסה את ארסנל באנפילד 1:5 במשחקה האחרון, אבל כולם יודעים שההפסד הראשון יגיע יום אחד וקשה להאמין שליברפול תחקה את ארסנל מעונת 2003/4 ותסיים עונה שלמה ללא הפסד.

מבחינת הפצועים במחנה האדום, החדשות הטובות באנפילד הן שג'יימס מילנר חוזר לאחר שהחמיץ את המשחקים האחרונים וייתכן גם שישוב להרכב. יורגן קלופ קיים מסיבת עיתונאים בה אמר: "המשחק נגד סיטי נורמלי לחלוטין. משחק קשה מאוד. אנחנו נפגוש קבוצה חזקה מאוד עם מנג'ר יוצא מהכלל. צריכים להיות שם אמיצים ומלאי תשוקה לנצח. זה נכון לגבי כל המשחקים. עבורי סיטי הקבוצה הכי טובה בעולם (ענה לפפ שאמר זאת על ליברפול, י.ז), אבל גם אנחנו חזקים". אנשים אומרים שאנחנו הפייבוריטים לניצחון שם, אבל זה ממש לא נכון".


פירמינו וסלאח. "אנחנו ממש לא פייבוריטים לנצח שם" (AFP)

על דה בריינה שהתאמן ועשוי לשחק: "הוא שחקן גדול וכשאין לך אותו זו באמת מכה. הוא משפיע על המשחק, שחקן ברמה הכי גבוהה. ציפיתי שיחזור ולמעשה אני מרוצה שהוא לא פצוע בצורה רצינית. אני אוהב אותו כשחקן וכל אחד שאוהב כדורגל צריך לאהוב אותו. אותם הדברים נכונים גם לגבי ג'יימס מילנר, שהוא חשוב מאוד".

הכדורגל האיכותי של ליברפול: "אנחנו מספקים תוצאות ומראים יכולת. כל עוד אנחנו מערבים פוטנציאל עם גישה נכונה, תהיה שם גם איכות. מאז גמר האלופות הכיוון הוא נכון. לא זכינו בתואר, אבל הדרך לשם הייתה מדהימה".

על פפ שרמז שאם סיטי תפסיד ויהיה פער של 10 נקודות זה יהיה הסוף: "אם זה היה הפוך, האם הייתי אומר את זה? ברור שלא. זה רק ה-3 בינואר מחר וזה אולי משחק על שש נקודות. יש להם מוטיבציה גדולה, בשנה שעברה כששיחקנו נגדם, אתם חושבים שדיברתי עם השחקנים לפני המשחק על כך שאנחנו במקום הרביעי והם בפסגה? זה ממש לא היה חשוב. כל מה שרצינו בתחילת העונה זה להשיג עוד כרטיס לאלופות. עברנו מאז כברת דרך, אבל ממש לא נגמר כלום".


גווארדיולה וקלופ. "אם זה היה הפוך, הייתי אומר את זה?" (Gettyimages)

סטטיסטיקה: ליברפול בלתי מנוצחת העונה 20 מחזורים וזו רק פעם תשיעית בליגה הבכירה שזה קורה. בנוסף, אף קבוצה שפתחה את השנה החדשה בהפרש שבע נקודות לא איבדה את המקום הראשון. בכל ההיסטוריה של הכדורגל האנגלי רק שפילד יונייטד בעונת 1899/90 הייתה ראשונה אחרי 20 מחזורים ללא הפסד ולא זכתה באליפות. ליברפול גם השוותה שיא אי ספיגה בליגה של צ'לסי מעונת 2004/5, כשספגה העונה רק שמונה שערים.

באשר למפגשים בין הקבוצות, מוחמד סלאח הוא המצטיין בארבעת המשחקים האחרונים נגד סיטי עם שלושה שערים ושני בישולים בכל המסגרות. הוא כבש ובישל בשלושת משחקי הליגה האחרונים של ליברפול. האם הוא יוכל להיות דומיננטי גם באיתיחד ולמנוע מגווארדיולה ניצחון בפעם החמישית ברצף במשחקים מול קלופ?


סלאח. גם במשחקי העונה אפשר לסמוך עליו (Gettyimages)

הרכב משוער: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, פאביניו (נאבי קייטה), סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי